חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תא”ל יואב מרדכי (פולי)- דובר צה”ל החדש

 

תא"ל יואב מרדכי (פולי) (47) ממודיעין, יהיה דובר צה"ל הבא. בתפקידו האחרון היה ראש המינהל האזרחי באיו"ש. מרדכי מביא ללא ספק לצה"ל, זן חדש של דוברות. על האיש, ועל הכינוי שדבק בו.. בהצלחה!!

 

תא"ל יואב מרדכי (47) יהיה דובר צה"ל הבא. מרדכי יחליף את אבי בניהו המשמש בתפקיד משנת 2007. תא"ל יואב מרדכי, תושב מודיעין, החל את שירותו הצבאי כחייל וקצין בחטיבת גולני. בהמשך עבר למערך המודיעין. בתום סדרת תפקידים באחת מיחידות המודיעין המבצעיות, עבר תא"ל מרדכי למערך התיאום והקישור מול הפלסטינאים.

חשיפתו המשמעותית הראשונה לעדשות המצלמות ולתקשורת היתה בהיותו מפקד מת"ק ארז (מרכז התיאום והקישור). שם נחשפו יכולותיו לממש את מדיניות הממשלה וצה"ל מול הרשות הפלסטינאית ברצועה.

אופיו הנוח ויכולותיו האישיות להתחבר כמעט לכל אדם, מבלי לוותר על המדיניות המנחה, הביאו להצלחתו המדהימה ולהערכה הרבה לה זכה הן בצה"ל אולם לא פחות מכך, בקרב ההנהגה הפלסטינאית, מנגנוני הביטחון שם, והאיש מן הרחוב (סוחרים, בעלי עסקים ועוד) ברצועת עזה.

מכאן, היתה הדרך לקבלת הפיקוד על המינהל האזרחי ביהודה ושומרון, היתה קצרה. בתום לימודים במכללה לבטחון לאומי, מונה לראש המינהל האזרחי בדרגת תא"ל.

תפקיד ראש המינהל האזרחי הוא בעצם סוג של "הפוך על הפוך": בתפקידו זה, שימש מרדכי כיועץ והמנחה המרכזי לצה"ל ולאלוף פיקוד המרכז (שעפ"י החוק הוא הריבון בשטח), כיצד לנהוג ולהפעיל את הפעילות הצהלי"ת בכל יהודה ושומרון.

מאידך, תפקיד זה נושא את האחריות להתנהלות התקינה של כל המערכות השלטוניות-מוניציפאליות בשטחי איו"ש. החל מאספקת המים התקינה, החשמל, הביוב, פינוי האשפה ואפילו על הארכיאולוגיה בשטח.

במהלך תפקידו כראש במנהא"ז קיבל לא אחת חרפות, גידופים וביקורת מכיוון היישוב היהודי דווקא שלא תמיד הבינו את "דאגתו" היתירה לאוכלוסיה הפלסטינאית בשטח.

הכינוי "פולי" הודבק לו בסביבות שנת 1983-4, שעה שהיה מש"ק מודיעין ביחידת המודיעין החטיבתית של גולני. דמיונו החיצוני לגשש: שייקה לוי, הוא שהביא לו את הכינוי "פולי". ולמה דווקא "פולי" ולא "שייקה"- סוג של הומור "הפוך על הפוך" ששרר באותה העת במפקדת החטיבה וחייליה, בהרי השוף של לבנון, לאחר היציאה והנסיגה מבירות.

כך או כך, כינוי זה דבק בו עד היום והפך אצל רבים לשמו הראשון.....

פולי יהיה ללא שום ספק דובר צה"ל מסוג אחר. מחד- חוסר נסיון מובהק וקריטי בעבודה מול התקשורת הארצית והעולמית. מאידך, יושר והגינות בצד יכולת אישית נדירה להתחבב על הבריות, מקצועיות רבה בהכרות עם המרחב הפלסטינאי בצד יכולות פיקודיות אנושיות- איכותיות, וכושר למידה והבנת מערכות ואנשים מהירה ויעילה, מביאים לצה"ל זן חדש של דוברות.

לפולי, בהצלחה מכל הלב!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות