חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חקי הראל מתפטר בשנית מהנהלת רכבת ישראל

 

פחות משנה מאז חזר בו הראל מהתפטרותו כמנכ"ל רכבת ישראל, שוב הוא מודיע על התפטרותו. ובינתיים השכן מרעות, אורי יוגב, מתמנה לתפקיד יו"ר הדירקטוריון של הרכבת. נזכיר כי יוגב היה זה ששכנע בעבר את הראל לחזור בו מהתפטרותו. האם גם הפעם מדובר בקשר (או קצר) בין השניים? על כך אין בינתיים תשובה ברורה.

 

מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל (חקי) הודיע ביום שני על כוונתו לפרוש מתפקידו. הראל שימש בתפקידו כמנכ"ל הרכבת במהלך 9 החדשים האחרונים, זאת לאחר שהתבקש לשוב לתפקידו, לאחר שכבר פרש ממנו בעבר, על רקע מחלוקות עם שר התחבורה ישראל כ"ץ.

התפטרותו של הראל באה שבוע לאחר הודעתו של שר התחבורה על מינויו של אורי יוגב, לשעבר הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר לתפקיד יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל. יוגב יחליף את יעקב אפרתי שסיים את תפקידו בחודש ינואר האחרון. נזכיר כי אפרתי השעה את עצמו מתפקידו הציבורי לאחר פרסום מעורבותו לכאורה בפרשת תעשיות המלח.

בהודעת משרד התחבורה נמסר עוד כי:"בימים הקרובים צפוי דירקטוריון חברת רכבת ישראל לאשר את מינוי של אורי יוגב לתפקיד. יוגב המכהן כיום כדירקטור בחברת הרכבת ישמש כיו"ר הדירקטוריון של החברה ללא שכר".

האם יש קשר בין התפטרותו הנכחית של הראל למינויו של השכן מרעות- אורי יוגב? אף אחד מהשניים אינו מספק תשובה ברורה לכך. עם זאת, על פניו, נראה שהתשובה שלילית:

בראיון שנתן אורי יוגב למעריב ביוני 2010 הוא מוצג דווקא כמי "...שבתוך ימים אחדים שכנע את המנכ"ל הפורש, יצחק ‏(חקי‏) הראל, לחזור לתפקידו".(במאי 2010 מ.ב.).

באותו הראיון אמר עוד יוגב: "היחיד שביקשתי ממנו משהו היה חקי ‏(הראל - ר.ר‏), וכמו שאתה מבין, ברגע שחקי אמר כן, לא היה צריך לבקש שום דבר מאף אחד. הרכבת נקלעה לבעיה ניהולית הקשורה בתהליך בחירת המנכ"ל. נוצר חוסר די משמעותי בדירקטוריון, והתבקשתי להצטרף כדירקטור".

עפ"י פרסומים השבוע ימשיך חקי הראל לכהן בתפקידו כמנכ"ל הרכבת עד למציאת מנכ"ל חדש וסיום הליך בחירתו במכרז כחוק. נדכיר כי חזרתו הקודמת של הראל לוותה בפיצוץ מתוקשר של וועדת המינויים למנכ"ל הרכבת, פיצוץ שהביא לביטול המכרז לתפקיד וחזרתו של הראל המתפטר.

ומה עם אורי יוגב? נזכיר רק כי בשבוע בו התמנה ע"י ראש הממשלה ושר התחבורה כחבר דירקטוריון הרכבת, ביוני שעבר, הוא נשאל בראיון במעריב על תכניותיו וכוונתו להתמנות ליו"ר הדירקטוריון. אז הוא ענה: " "קבוצת המים שלי, וייטווטר, היא עיקר עיסוקיי בשנים האחרונות, למרות שאני עושה דברים נוספים במקביל ..... יש יו"ר לרכבת - אדם שאני מעריך ‏(יעקב אפרתי, שהשעה את עצמו בעקבות החקירה של עיסקת הקרקעות בחברת תעשיות מלח, ר.ר‏), והוא יסיים את הקדנציה בשנה הבאה. אני לא יכול להקצות יותר ממספר שעות בשבוע למשהו, גם אם הוא אהוב עליי מאוד כמו הרכבת. אם תהיה הצעה כזו בעתיד, אצטרך לשקול אותה. אבל בשלב הנוכחי זה לא נשמע רלוונטי בכל לוח זמנים".

כאמור לאחרונה התבשרנו על מינויו של יוגב ליו"ר הדירקטוריון..... רק נזכיר שאורי יוגב הוא הבעלים של חברת "וייטווטר" אותה הקים עוד בשנת 2006 לאחר שסיים שנתיים קודם את תפקידו כממונה על התקציבים במשרד האוצר. בין לבין, לאחר שעזב את האוצר הצטרף למיליארדר האוסטרלי ג’ון גנדל, שמינה אותו הליו"ר חברת ציוד ההשקיה "פלסטרו". שנה אח"כ מכר אותה לתאגיד "ג’ון דיר".

ונוסיף כי אורי יוגב הוא חסיד נלהב של תכנית סלילת קו הרכבת לאילת. הגם שהוא מודע לבעיות התקציביות הכרוכות בתכנית זו, הוא דוגל בקידומה, גם אם יהיה זה בשיטת ה"סלמי". 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות