חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

איפורים בפורים. איך וממה צריך להיזהר?

 

ד"ר דורון פקליארו, מומחה במחלות עור ומין, ראש תחום רפואת עור בשירותי בריאות כללית מחוז מרכז, נותן כמה טיפים ואזהרות לקראת חג הפורים הקרב ובא:

 

חג הפורים מאופיין בצבעוניות וחגיגות רבות, ואנו מצווים להרבות בשמחה. התחפושות מהוות חלק עיקרי בשמחת החג בכל שכבות הגיל, אך ראוי לזכור שחשוב להגן ולשמור על הגוף שנמצא מתחת למסכה ולתחפושת. כי אחרי הכול - לא כל יום פורים.

איפור
האיפור הינו חלק חשוב מהתחפושת ודורש לעיתים צבעים שונים ומיוחדים. סכנה טמונה באיפור עקב המגע הישיר עם העור. ימים ספורים לפני החג צצים להם דוכני איפור רבים המציעים למכירה מגוון רחב של איפור במחירים זולים במיוחד.

בקניית מוצרי איפור חשוב לשים לב לשם היצרן ועדיף יצרן רשמי שהמוצרים שלו בפיקוח משרד הבריאות. מומלץ לרכוש איפור בחנויות המיועדות לכך או ברשתות השיווק והפארמים ולרכוש מוצרים ידועים ובפיקוח .

אפילו חומרי האיפור המסומנים כהיפו-אלרגיים עלולים לגרום לתופעות אלרגיות לעור רגיש. חומרים להסרת האיפור יכולים להכיל חומרים חומציים ולגרום לגירוי.

ילדים צעירים ובעלי עור רגיש יכולים לפתח תופעות של דלקת בעור. התופעות בעור יכולות להתבטא באדמומיות, גירוי,צריבה, גרד חזק, קילוף, גלד ושלפוחיות המזכירות כוויה.

במקרה של התפתחות תופעות כאלה חשוב להסיר את האיפור מייד ולשטוף את הפנים במים וסבון. במידה והאיפור שמנוני כדאי להסירו באמצעות שמן תינוקות ולאחר מכן לשטוף את העור במים וסבון. אם העור לא נרגע מומלץ לגשת לרופא על מנת לקבל טיפול מתאים.

מסכות
כמו באיפור גם במסכות חשוב לבדוק מי היצרן ולוודא שהמוצר נמצא בפיקוח . מסכות יכולות להכיל חומרי צבע וגומי המסוכנים לעור הפנים . כאשר הן צמודות במשך שעות לעור הפנים, במיוחד במזג אויר חמים ונוצרת לחות בתוך המסכה צבע ממנה יכול לדלוף ,לצבוע את העור ולגרום לאלרגיה וגירוי בעור.

לעיתים המסכה,הלוחצת על העור תקופה ארוכה, עלולה לגרום עקב הלחץ אף לסרפדת תופעת עור הנראית כמו גירוי סרפדי כשהעור הצמוד למסכה הופך אדמומי, נפוח ומגרד. לכן מומלץ לחבוש את המסכה לפרקי זמן קצובים ולאורר את עור הפנים. במידה ונוצרה דלקת או גירוי חשוב לשטוף את הפנים במים וסבון ולגשת לייעוץ רפואי.

גיל ההתבגרות ואיפור העור בגיל הנעורים סובל מהפרשת חלב מוגברת היוצרת אקנה (פצעי בגרות) ומוצרי איפור או מוצרים קוסמטיים שונים יכולים לגרום להחמרה של פצעי הבגרות כתוצאה מחסימת בלוטות החלב.

חשוב מאוד להסיר את האיפור בסיום המסיבה ולא להתעצל ולהיכנס למיטה עם שאריות האיפור מהמסיבה. בלילה עור הפנים נמצא במגע עם הכרית והלחות שנוצרת מחדירה ביתר שאת את החומרים לעור ויכולה להגביר את הפגיעה בו.

חזיזים קפצונים ופיקות
השימוש בחזיזים,קפצונים ופיקות מלבד שהוא אסור הוא גם מסוכן ולצערנו כמעט בכל חג אנו עדים לילדים שנכוו בידיהם או בפניהם כתוצאה ממשחק מסוכן בחומרים אלה. במידה וקיימת פציעה שכזו יש לגשת מייד לטיפול רפואי.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות