חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

זכאויות לבגרות תשס”ט: מודיעין ירדה ליגה

 

אחוזי הזכאות לתעודת בגרות בקרב בוגרי בתי הספר התיכוניים במודיעין הולכים ויורדים עם השנים. בשנת תשס"ט (כפי שכבר פורסם בעבר) הם עמדו על 72.88% בלבד. בתוך 4 שנים בלבד ירדו אחוזי הזכאות של תלמידי מודיעין בכמעט 5 אחוזים!! תיכון מו"ר ברעות "נעלם" מרשימת 20 המובילים הארצית. הגיע הזמן לבדק בית אמיתי!

 

מה קורה לבתי הספר התיכוניים במודיעין מכבים-רעות? בשבוע שעבר התפרסמו בעיתונות הארצית נתוני הזכאות לשנת הלימודים תשס"ט, בחלוקה שמית של בתי הספר. ופתחו מחדש את העיסוק בנושא.

מרשימת השמות של 20 בתי הספר המובילים בארץ נעדר שם שבשנים האחרונות הופיע דרך קבע- "תיכון מו"ר" ברעות. נציין כי רשימת העשרים המובילים מסתיימת עפ"י הפרסומים בעיתונות הארצית באלו שהגיעו ל-83% זכאות(רשימה רשמית מוסמכת- לא התפרסמה). המסקנה המתבקשת היא שתיכון "מו"ר" נמצא איפה- שהו נמוך יותר מהאחוזון המדובר.

כפי שכבר דיווחנו בעבר, משרד החינוך, בנתונים המפורסמים על ידו באופן גלוי לציבור הרחב, אינו כולל מטעמים השמורים עימו את טבלת החלוקה עפ"י בתי ספר, אלא אך ורק את המיקום היחסי של ממוצע הזכאות של כל בתי הספר עפ"י שם רשות מקומית.

מהנתונים הללו עולה כי כמות התלמידים שהיו זכאים לתעודת בגרות בבתי הספר התיכוניים בכל מודיעין (שוב- ללא ציון חלוקה לבתי ספר), עומד בשנת תשס"ט על 72.88% בלבד.

במספרים מוחלטים מדובר ב-669 תלמידים שזכו לתעודת בגרות, מתוך 797 תלמידים שנגשו לבחינה והם תושבי העיר מודיעין. אגב, מספר התלמידים הכולל שלמד בבתי הספר במודיעין באותו השנתון, גדול יותר, וכולל תלמידים שלא רשומים כתושבי מודיעין. נתוני הזכאות לבגרות שלעיל, הם רק של התלמידים הרשומים כתושבי מודיעין.

גם בבדיקה של הנתונים החלקיים הללו, ניתן לצייר גרף רב שנתי יורד מובהק, בכמות הזכאים לתעודות בגרות במודיעין. כך, עפ"י דיווחי משרד החינוך, בשנת הלימודים תשס"ו עמדו הזכאויות לבגרות במודיעין על על 77.86%. בשנת תשס"ז- 76.45%. בשנת תשס"ח על 75% ועתה, תשס"ט-72.88%.

פנייתנו לעיריית מודיעין, לקבל את חלוקת הזכאויות בחתך שמי של בתי ספר, לא נענתה תוך ציון מפורש כי מדובר במדיניות עירונית (!). נזכיר כי אף בשנים קודמות, נענינו כי "מדיניות העירייה היא שלא להציג ולחשוף את הנתונים בחתך זה".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "נתוני הזכאות לבגרות בבתי הספר התיכוניים הם חלק מנתוני הזכאות שפורסמו בקיץ האחרון המראים על ירידה קלה באחוזי הזכאות בתיכונים בעיר. העירייה ומנהל החינוך אינן מקלות ראש בנתוני הזכאות לבגרות ועל כן כבר הופעלו תכניות תגבור שונות לקראת בחינות הבגרות בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר בכל כיתות החטיבה העליונה הן לקראת בגרויות החורף והן לקראת בגרויות הקיץ.

מניתוח נתוני הזכאויות לבגרויות בשנים האחרונות עולה כי אחוז מסוים של תלמידים אינו זכאי לבגרות משום שהתלמידים לא עברו מבחן אחד או שניים. אי לכך במהלך שנת הלימודים מבצעים כל בתי הספר העירוניים מיפוי בקרב כל התלמידים ומאתרים ביניהם תלמידים שעלולים לאבד זכאות לתעודת בגרות בגין מקצוע אחד או שניים ויוצרים קבוצות תגבור עירוניות.

יש לציין כי במינהל החינוך מקיימים מעקב צמוד בשיתוף עם מנהלי בתי הספר לאורך כל שנת הלימודים. חשוב להדגיש כי מינהל החינוך אמנם מודע לחשיבות נתוני הזכאות אך רואה לנגד עיניו מטרות חשובות לא פחות בתחום החינוך כגון מתן מענה לכלל אוכלוסיית התלמידים על רמותיה השונות. העירייה תמשיך להשקיע משאבים רבים בתחום החינוך בעיר ולהתגאות במערכת החינוך שלה שהיא אחת ממערכות החינוך המובילות והערכיות ביותר בישראל".

עוד בנושא זה ראו גם התייחסותו של יקי בז’ה שטרח ותרגם את המספרים לגרף מאיר עיניים.

דיעה אישית: מדיניות ההסתרה של הנתונים המפורטים, בחתך בית ספרי, אינה מביאה לתוצאות חיוביות! ההיפך הוא הנכון. אם ממוצע הזכאויות במודיעין עומד על 72.88% המשמעות היא שיש בעיר מודיעין בתי ספר אחד או יותר עם אחוזים נמוכים מאוד!!! העובדה שזהותו/ם מוסתרת, אינה מביאה ככל הנראה לתהליך של שיפור, אלא בדיוק ההיפך- למעשה ההסתרה וההחבאה של הנתונים הללו מביאה לעוד התדרדרות. עם המספרים אי אפשר להתווכח! כבר נאמר ע"י בית המשפט העליון כי:" אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר".

אנו חיים כיום בתחילתו של עידן מהפכות חדש ברחבי הגלובוס המזרח תיכוני. אולי הגיע הזמן לשים את הנתונים האמיתיים על השולחן?! להפסיק לחשוב בשיטת בת היענה, שמה שלא רואים- אינו קיים! כך חשבו מנהיגי העולם הערבי סביבנו. את התוצאה אפשר לראות היום. אזרחי הערים במדינה- ההורים, ימרדו בסוף! הם לא יסכימו לקבל את המצב הקיים. זה יקרה בקרוב מאוד, גם אם כאן, בישראל, זה לא יכלול תמונות של המוני הורים צועדים ברחובות... ואולי כן?! אני אופתע!

מישהו באמת חושב בעיריית מודיעין או במשרד החינוך שהימנעות מפרסום הנתונים המפורטים יביא לשינוי החיובי המיוחל? מישהו חושב שאם נתאמץ קצת (העיתונות המקומית), לא נצליח להניח את היד על הנתונים הללו?! באמת... העניין הוא שדי בנתונים שכן מתפרסמים, כדי להבין שאנחנו כולנו, כל ההורים בהווה ובעתיד, לתלמידים במודיעין מכבים-רעות, נמצאים בהחלקה מתמשכת במדרון איכות ההוראה בבתי הספר בעיר. אז למה שנתאמץ?!

לא יעזרו ההכחשות, לא יעזרו ההסברים, לא יעזרו גם האמירות על ה"מספרים שמשקרים", כי המספרים והאחוזים הללו מציגים את מה שאנחנו ההורים חשים, אבל שותקים, כבר זמן רב...כנראה רב מדי...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות