חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ארנונת משרדים במודיעין. יקרה? או זולה?

 

מועצת העיר מודיעין אישרה לאחרונה להמשיך בתכניות להוסיף גביה (חוקית לחלוטין) שלא בוצעה עד כה במיזמים באזורי התעשייה והמסחר בעיר, עבור פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים. המטרה- להכניס כספים נוספים לקופה העירונית. גלובס מפרסם השבוע מאמר שמשווה ארנונות עסקים בכל אזורי המסחר והתעשייה במרחב מודיעין שכותרתו "מודיעין הכי יקרה בארנונת עסקים". מסתבר שגלובס לא ממש דייקו!

 

נושא מרכזי בישיבתה האחרונה של מועצת העיר מודיעין עסק בדרכים להגביר את הכנסות העירייה. ראש העיר הציג את האופציה שעד כה לא מומשה בשטחי מסחר ותעשייה בעיר, והיא הטלת תשלום שלא נגבה עד כה, על העסקים בשטחים הללו בגין פיתוח שטחים ציבוריים.

אגב, שטחים ציבוריים מקבילים, בתוך המרחב הבנוי למגורים- העירוני, מוכנסים לתחשיבי התשלומים הנדרשים מהיזמים המתחרים במכרזי משרד השיכון וממ"י במודיעין, כך שבסופו של דבר הם נכללים בעלויות ומחירי הדירות הנרכשות ע"י הציבור.

מדובר בתשלום נדרש לגיטימי ומקובל. מדוע לא בוצע עד כה במודיעין? לא ברור. אולם כדי לתת קרדיט לכל העוסקים בבניינה ופיתוחה של העיר מודיעין, נניח שהמטרה הייתה להוזיל את מחירי השטחים הללו כדי למשוך יזמים ולהגביר את האטרקטיביות. אז הנה- פירגנתי!

מה שברור הוא שאם ימומש הרעיון שעלה בישיבת המועצה האחרונה- ואושר על ידה, יעלו מטבע הדברים גם עלויות רכישת הקרקע והפיתוח באזורי התעשייה והמסחר של מודיעין. האמנם הגענו במודיעין לרוויה בביקוש?! בודאי שלא. עיריית מודיעין טוענת שעלויות ההחזקה השוטפת במודיעין, נמוכות יותר וזאת ע"י מחירי ארנונה מוזלים. אלא שבכתבה אותה מפרסם העיתון גלובס, ובה בחן הכותב, אליהו נאור, שהוא מנכ"ל חברת ערך-מיסוי עירוני וניהול נדלן, את מחירי הארנונה למ"ר ברוטו באזורי התעשייה שבמרחב מודיעין (רמלה, לוד, אירפורט סיטי- חבל מודיעין, שוהם), מסקנתו החד משמעית היא ש"הארנונה למ"ר ברוטו לחודש במודיעין היא היקרה ביותר באזור, ומגיעה ל-22.4 שקל".

בין השאר מציין נאור במאמרו כי:" הארנונה למ"ר ברוטו לחודש במודיעין היא היקרה ביותר באזור, ומגיעה ל-22.4 שקל. תעריף זה עדיין זול ב-15% בהשוואה לתל אביב. אזור חבל מודיעין - איירפורט סיטי, גובה את הארנונה הזולה ביותר למשרדים, אף שהאזור מאופיין יותר במרכזים לוגיסטיים, שלצידם קיימים משרדים אותם ניתן להפעיל כיחידה עצמאית. הפער בחיוב הארנונה בין חבל מודיעין לתל אביב הוא בשיעור 80%.

הערים שוהם ורמלה גובות ארנונה למשרדים של כ-17 שקל למ"ר ברוטו לחודש. לוד היא הזולה מבין ערים אלו, אולם כאמור גבוהה עדיין ויקרה בהרבה מחבל מודיעין."

לכאורה, מהנתונים המוצגים בכתבת גלובס משתמע שבמודיעין לא מתאמצים יותר מדי להוזיל עלויות ליזמים וכי בתחרות על גובה הארנונה לשטחי משרדים, לפחות, מודיעין מפסידה בגדול לשכנותיה.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "ההשוואה שנעשתה ע"י החברה איננה משקפת את המציאות כפי שהיא, שכן מחיר הארנונה המייצג את מודיעין, מכבים-רעות בדו"ח הוא מחיר ארנונה למשרדים במרכז העיר- התעריף היקר ביותר.

אין זה נכון לקיים השוואה בין מרכז העיר מודיעין לבין אזורי תעשייה בערים אחרות או אזור האיירפורט סיטי. אם מקיימים השוואה בין אזורי תעשייה ותעסוקה באזור ניתן לראות כי מחירי הארנונה במודיעין, מכבים-רעות למשרדים דווקא נמוכים באופן יחסי: באזור התעסוקה ישלם בעל משרד תעריף ארנונה מופחת של 9.17 שקלים למ"ר עבור מבנים בגודל של עד 100 מ"ר. על כל מ"ר נוסף גובה העירייה סכום של 7.13 שקלים בלבד לחודש עבור מבנים בגודל של 101 עד 1,000 מ"ר. במבנים הגדולים מ1001 מ"ר תגבה העירייה סכום של 6.11 שקלים על כל מ"ר נוסף.

באזור המלאכה תעריף הארנונה למשרדים עומד על 17.2 למ"ר לחודש, כמו גם בשאר חלקי העיר עומד תעריף הארנונה למשרדים על 17.2 שקלים למ"ר לחודש. העירייה באמצעות החברה הכלכלית פועלת רבות לקידום ופיתוח אזורי התעסוקה והמלאכה של העיר ובשנתיים האחרונות אכן רואים תוצאות ומגמת פיתוח נרחבת בשני אזורים אלה כאשר התאמת מחירי הארנונה היא חלק מכך".

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות