חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

דיקטטורה מרצון

 

העצבני סבור שמלמעלה באליטות ובשלטון מכוונים שלעולם נגור בוילה מנותקת ומתבדלת בג’ונגל המזרח תיכוני, בלי שנלמד את שפתם של הסובבים אותנו. עם לבדד ישכון - מבחירה.

 

אני שומע את יחזקאלי, ההוא מערוץ 10 ואת יערי מערוץ 2 ומנסה להבין מה באמת קורה במצרים. זה וגם זה מלהגים בלשונם כמו צמחו בין אוהלי קידר ומשכנעים אותנו שמובארק יעוף ביום שישי, ובסוריה יצאו המונים ביום הזעם.

רק מה.... רק לפני שבועיים היו נשבעים במזוזת מוחמד שאין מה לדאוג ושהמנהיגים שם חזקים ובטוחים. אז מובארק לא עף בשישי, ובסוריה יום הזעם עבר ברוגע ואני כנראה כבר לא אבלע בשקיקה את "וזה סופי" של יערי.

אבל מה לעשות והזפזוף לאל ג’זירה, אל עראביה ושאר ערוצי ערב רק מתסכל אותי. מתסכל אותי מאחר ואני יכול רק לשמוע, אבל לא להבין מילה ממה שאומרים או חשים שם ומה באמת קורה אצל השכנים שלנו. התסכול שלי עוד יותר גובר כאשר אני מזהה מילה פה מילה שם הזהות לשפת ארץ מוצאם של הורי, או אפילו לעברית (כידוע שתיהן שפות שמיות ומאותו מקור עתיק) ובאותם רגעים אני מה זה חוטף את הקריזה... חוטף את הסעיף.

חוטף ת’סעיף כי דוחפים לנו את האנגלית מגיל 0, וזה בסדר, כי זו שפת העולם, האינטרנט וכל השאר. אבל למה לכל הרוחות אין מחייבים ללמוד את השפה הערבית מכיתה א’ או מגן הילדים? ממה חוששים, שאולי נתחיל לפקפק באיטריות בהן מלעיטים אותנו כאן?

שאולי חלילה נראה ששם האויב הוא גם בן אדם, שגם שם ההורים יוצאים לעבודה ולטיפת חלב? שגם שם באמת בוכים על המת ועל הילד שנהרג ב"שוגג" באיזו הפגנה, או על קשיש שנורה בחצי טעות במיטתו? שגם שם רואים את "אווטאר" ואוכלים מקדונלנד?

במדינתנו המפגרת לא מכניסים את לימוד השפה הערבית כמקצוע חובה מינקות זאת כאשר השכנים שלנו כן מלמדים עברית ו 20% מתושבי המדינה לומדים אותה מכיתת הגן. אצלנו לעומת זאת, לימוד הערבית אינו חובה ובסקטור הממלכתי דתי למשל הוא אינו קיים.

למה? ככה. הדרך לשלום כך אני סבור, עוברת ראשית כל דרך הכרת והבנת האחר ומה מבטא זאת יותר מאשר השפה? תהרגו אותי אם אני מבין ואולי אני כן מבין.

המשטר שלנו לדורותיו אינו מעונין שנתקרב לשכנים. וכמו שלחצו את עולי שנות החמישים מאפריקה ואסיה להדחיק את שפת מוצאם, להתבייש בה ולעבור רק לעברית, כך גם כאן:  השלטון על אליטותיו החיות בעננים אירופאים שאינם מגיעים למזרח התיכון מאמינים שיוכלו להחזיק בנו בצבת ולשלוט בנו באמצעות ניתוקינו מהסביבה הקרובה ומאלה שנגזר עלינו לחיות עימם, לפחות עד חורבן בית שלישי.

כך ימשיכו לטעת בקירבנו את האימרה שאין עם מי לדבר ושאנו- לנצח נאכל חרב ולנצח נהיה עם לבדד ישכון. אז אולי הכל נעשה כאילו מרצון ולא בכפיה. אבל רק אנחנו אשמים! כי עובדה שאנו נמשיך לקנות מרצון לחם במחיר כפול וליטר דלק ב 10 שקלים לליטר. הכל מרצון. ומה זו אם לא דיקטטורה מרצון.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות