חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות ועדכונים במודיעין 23 עד 25 ינואר 11

 

איכות חיים ואיכות סביבה הם המוטו המוביל את מירב הידיעות שפותחות את השבוע הלפני אחרון של ינואר 2011: הפרדת פסולת במקור, הקמת יחידת מתנדבים לאיכות סביבה, נקיון העיר מצואת כלבים ואפילו מוזיקה. שלא לדבר על נוחות עתידית לסטודנטים בבאר שבע- אם תתקבל בקשתו של ראש העיר משר התחבורה. על הכל מעיבה עננת ה"ניסוי" התחבורתי החדש שימרר במקצת את חיי השבים מירושלים בשעות אחה"צ... (ראו ידיעה נפרדת בנושא זה). אבל אי אפשר שהכל יהיה טוב......

 

עיריית מודיעין:" הצלחה לקמפיין ’כלב מי שמלכלך’ "
קמפיין עיריית מודיעין, מכבים-רעות שעלה לאוויר בתחילת החודש מוגדר עד כה ע"י דוברות העירייה, כ"הצלחה". מידי יום מבצעים המפקחים של מחלקת הפיקוח העירוני מעקב אחרי בעלי כלבים אשר אינם אוספים את צואת כלביהם.

על פי תוכנית העבודה כאשר מפקח מוצא אדם שאינו מנקה אחר כלבו הוא ניגש אליו ומתריע בעל פה על המפגע ודורש מהתושב לנקות אחר הכלב. ממחלקת הפיקוח העירוני נמסר כי עד כה נעשו מאות פניות בעל פה לתושבים כאשר מתוכן רק מספר בודד מאוד של תושבים סירבו לנקות את צואת הכלב ועל כן זכו לקבל את הקנס הקבוע בחוק, העומד על 430 שקלים.

עפ"י אותה ההודעה:"למרות שחודש ינואר הוגדר כחודש המאבק בתופעה, הצלחתו עד כה הביאה להחלטה כי האכיפה של מחלקת הפיקוח העירוני תימשך בנוהל דומה גם במהלך השבועות הקרובים כאשר לפי נתוני המחלקה ניכרת השפעה מיידית בקרב האזורים בהם מפטרלים מפקחי המחלקה. אנשי הפיקוח העירוני מצוידים במצלמות וידיאו וסטילס על מנת להסתייע בהם במתן הקנס ובכך מקווים בעירייה ליצור הרתעה, לעורר מודעות לנושא ובכך להביא לצמצום התופעה ברחבי העיר."

מנהל מחלקת הפיקוח העירוני, יענקלה לבקוביץ: "בימים האחרונים קיבלתי דיווחים כי אין כבר לראות ברחובות בעל כלב ללא שקית ניילון הקשורה לרצועה וזה טוב. אין ספק שהפעילות הזו עשתה את שלה והיא תמשך ללא קשר לקמפיין שיסתיים בסוף החודש." ולנו לא נותר אלא לקוות ולומר :"אשרי המאמין"

ראש העיר לשר התחבורה: "אשר קווי תחבורה מהעיר לבאר שבע"
אחת מהבעיות המוכרות ביותר שיש לחיילים, תושבי העיר המשרתים בדרום הארץ היא שעל מנת להגיע לבאר שבע, נקודת דרך עיקרית לרבים מהחיילים יש לנסוע את כל הדרך לתל אביב ומשם לעלות לקו לדרום.

בעקבות הדרישה ההולכת וגדלה בקרב החיילים פנה השבוע ראש העיר, חיים ביבס לשר התחבורה ח"כ ישראל כ"ץ במטרה לפתוח קו תחבורה בין עירוני שיחבר בין מודיעין, מכבים-רעות לבאר שבע. "העיר זה מכבר התפרסמה כעיר בה אחוזי הגיוס לצה"ל עומדים על למעלה מ-94% בקרב החיילים והחיילות יחדיו", כך לשון המכתב אותו העביר ביבס לכ"ץ, "כיום קיימת בעיתיות של חיילי העיר להגיע בדרך נורמאלית ליעדם בבסיסי הדרום השונים. בקשתי היא לאשר קווי אוטובוס (לפחות שניים במספר) בימי ראשון שייצאו ישירות מהעיר מודיעין, מכבים-רעות לתחנה המרכזית בעיר באר שבע."

ראש העיר אף הוסיף כי העירייה בראשותו תהיה מוכנה להשתתף יחד עם משרד התחבורה במטרה לקדם את הנושא ולהביא לכך שחיילי העיר יוכלו להמשיך ולשרת נאמנה את המדינה והעירייה יחד עם משרד התחבורה תאפשר להם להגיע לבסיסים בדרום הארץ בדרך נוחה ונאותה.

רוק (בגג) אדום
בני נוער רבים מילאו במוצאי השבת האחרונה את ה"מועדון עם הגג האדום", בערב "רוק אדום " המסורתי, המאורגן מדי שנה על ידי מועדון הג’ק של יחידת הנוער - מתנ"ס מודיעין.

מדובר בערב בו באות לידי ביטוי להקות הרוק אלטרנטיבי של המועדון. בערב הופיעו: "אבקת חשמל" (ניצן בר, רז רוזנפרב, נמרוד שני, אייל מרטינוטי), "קו תחתון" (יובל ניר, יאיר חדד, זהר קרני, טל אהרון) ספירקל סיין (נעם עמבר, דניאל רוזן, יואב "לפר" לוין, עדי מלכה) ו"הכפתורים" (טל מלכה, עדי מלכה, דור לבנה, עמיחי שריון, יעל הררי).

הלהקה האורחת באירוע הייתה "שני האחרון של אוקטובר" להקת רוק תל אביבית. כמו בכל הערבים של מועדון הג’ק, גם ערב זה התנהל על ידי מתנדבי "כח הג’ק" המתנדבים כל השנה במועדון, בליוויו הצמוד של עדן ניר רכז המועדון.

החידוש הפעם היה שהסאונדמנים היו בוגרי קורס הסאונד של מועדון המוזיקה, שהסתיים לאחרונה. מתנדבי מ"קפה לאוזן" היו גם הם באירוע ודאגו לאספקה שוטפת של שתייה חמה ומרקים לקהל.

איכות סביבה: ההפרדה במקור יוצאת לדרך
קמפיין הפרדה במקור של עיריית מודיעין, מכבים-רעות בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והחווה האקולוגית בעיר יצא השבוע לדרך. מדובר בהליך עירוני-חברתי-סביבתי לטיפול בפסולת כחלק מתפיסת עולם, במטרה לשפר את איכות חיי התושבים. לכן קיבלה מועצת העיר לפני כשנה החלטה על יישום תהליך הפרדת פסולת במקור.

הפרדת פסולת במקור הינה תהליך בו תושבי העיר מפרידים את הפסולת הביתית לשני זרמים באמצעות שני פחים: זרם רטוב המכיל את כל המרכיבים האורגאניים, וזרם יבש המכיל את כל שאר המרכיבים.

בהודעת עיריית מודיעין נאמר כי:"מודיעין, מכבים-רעות היא העיר הראשונה בארץ שהחליטה להוביל מהלך בטיפול בפסולת ע"י הפרדה במקור בכלל העיר. על פי החלטת מועצת העיר השכונה הראשונה בה יתקיים המיזם היא שכונת אבני חן." למרות הלוקאל פטריוטיות שבהודעה מומלץ לקרוא בענין זה גם את הבלוג של יקי בז’ה המפקפק בדיוק הפרטים.

השבוע החלו נציגי הפרויקט לעבור בבתי תושבים מדלת לדלת ולקיים מפגשים חינוכיים בבתי הספר היסודיים בשכונה.

הנציגים מגיעים לבתי התושבים ומעניקים ללא תשלום פח נוסף בצבע חום. פח קטן זה מיועד להצבה על שיש המטבח אליו יש להשליך את פסולת הזרם הרטוב. הפח הקיים כיום בכל בית ישמש את הזרם היבש.

בחדר האשפה של כל בניין ירוקנו התושבים את פחי הזרם היבש למיכלים הירוקים הקיימים כיום, ואת פחי הזרם הרטוב למיכלים חומים חדשים שיוצבו בחדרי האשפה. שתי משאיות שונות לאיסוף האשפה ירוקנו את המיכלים ע"פ זמני הפינוי הרגילים. במהלך השנה, צפויות שכונות נוספות ברחבי העיר להצטרף למיזם.

במסגרת המיזם יתקיים ביום חמישי הבא אירוע השקה באולם הספורט החדש הצמוד לבריכה שבעמק זבולון בשכונת אבני חן. במסגרת האירוע תיערך ההצגה "ד"ר מולקולה" ולרשות המבקרים והילדים יועמדו פינות הפעלה ופעילויות שונות בתחום המחזור- ללא תשלום.

איכות סביבה: בדרך להקמת יחידת מתנדבים סביבתית במודיעין
בהודעה לעיתונות שהעביר שרון הוא מודיע על תחילת הקמתו של מערך המתנדבים של היחידה הסביבתית של מודיעין. ביום ב’ (24.1.) נערך במשרדי היחידה מפגש ראשוני להצגת תכנית העבודה של מערך המתנדבים לשנת 2011.

משרדי היחידה הסביבתית ממוקמים במתחם הקרוואנים בשדרות החשמונאים (מאחורי משטרת מודיעין).

רקע כללי לגבי מערך המתנדבים של היחידה הסביבתית:
המטרה: מערך מתנדבים שיסייע ליחידה הסביבתית בביצוע המשימות המוטלות עליה על ידי העירייה ומועצת העיר.
משימות צפויות: א. קידום פרויקט הפרדת הפסולת העירוני: הסברה, ארגון אירועים קהילתיים, פיקוח ובקרה על הטמעת תהליך הפרדת הפסולת בקרב תושבי העיר.
ב. איתור מפגעים סביבתיים ובטיחותיים ברחבי העיר.
ג. הסברה בתחום איכות הסביבה והחיסכון באנרגיה בעיר לרבות ארגון כנסים ומפגשי תושבים.
ד. גיבוש פתרונות אפשריים לאתגרים הסביבתיים במודיעין לרבות זיהום אויר, תחבורה, קרינה סלולרית, חיסכון במים, מחזור ועוד.

מערך המתנדבים של היחידה הסביבתית ירוכז ויופעל על ידי חבר ועדת איכות הסביבה שרון מעוז בהנחייתו ובניהולו של מנהל היחידה אייל שני ובתאום ובאחריות של יו"ר ועדת איכות הסביבה הגב’ לבנה שיפמן.

מעוז: "המשימה הראשונה והעיקרית העומדת לפתחו של מערך המתנדבים בימים אלו הנה פרוייקט הפרדת הפסולת במקור והטמעתו בקרב ציבור התושבים במודיעין. הפעילויות המתוכננות לצורך כך רבות ומגוונות ולכן אנו קוראים לציבור ליטול בהן חלק ולסייע במאמץ העירוני לצורך הגשמת מטרה חשובה זו.

כל מי שמעוניין לסייע מוזמן ליצור עמי קשר בדוא"ל modiin4all@gmail.com או עם מנהל היחידה הסביבתית אייל שני בטלפון 089726202"

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות