חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מוזיאון צה”ל במודיעין ?

 

נציגי משרד הביטחון ערכו אתמול, (יום שני 17.1.2011) סיור בעיר מודיעין מכבים במסגרת בחינת אתרים אופציונאליים להקמתו של המוזיאון הצבאי הממלכתי . דני רוזנפלד: " אם התכנית לא תמומש במודיעין, זו תהיה החמצת הזדמנות הסטורית"

 

ועדת ההיגוי המייעצת למוזיאון הצבאי ממלכתי בראשות היו"ר אלוף (במיל) זאב ליבנה, התארחה ביום שני בעיריית מודיעין, מכבים-רעות במסגרת פעילותה לאיתור שטח להקמת מוזיאון צבאי ממלכתי לצבא ההגנה לישראל.

ביקור זה נעשה בעקבות החלטת שר הביטחון על הקמת מוזיאון המורשת המרכזי כתחליף לפרויקט הר איתן, ברוח חזונו של דוד בן גוריון בו יוכלו המבקרים ללמוד על המחשת התפתחות הכוח העברי ומלחמתו של עם ישראל על קיומו בארצו, הנחלת מורשת הלחימה של צה"ל וכוחות המגן שקדמו לו לדורות הבאים.

הביקור במודיעין, מכבים-רעות היה חלק מבחינת החלופות לגבי מיקום המוזיאון. נוסף על מודיעין, מתמודדות על הזכות להקים בעיר את המוזיאון גם ירושלים ותל אביב. כן נשקלת אפשרות להקים את המוזיאון בנגב.

בישיבה נכחו ראש העיר, חיים ביבס, סגנו חנן ברנשטיין, חבר המועצה דני רוזנפלד שדחף ויזם את הארופציה במודיעין, מהנדס העירייה, רמי זיו, סמנכ"לית העירייה מיכל ענבר-פרפרי וחברי ועדת ההיגוי מטעם משרד הביטחון.

הישיבה כללה מצגת על העיר ובחינת החלופות להקמת המוזיאון, ולאחריה יצאו הנוכחים לסיור בעיר שכלל מספר אפשרויות להקמת המוזיאון: הראשון בפארק הטכנולוגי (אזור התעסוקה), השני במרכז עינב (אזור המלאכה) בסמוך לתחנת הרכבת פאתי מודיעין, והשלישי באזור מרכז העיר הכולל גם הוא שתי אפשרויות: בסמוך לבניין העירייה העתידי או בשדרות החשמונאים, מערבית לפרויקט מגדלי דמרי.

ראש העיר חיים ביבס אמר בתום הביקור: "הקמת מוזיאון המורשת לצה"ל הוא פרויקט לאומי גדול והבאתו לעיר היא משימה עירונית חשובה, שכן הקמתו היא בעלת משמעות רבה להתפתחותה של העיר."

דני רוזנפלד: "הסיור שנערך וקורת הרוח הרבה שהסב לחברי הוועדה, אוששו את שטענתי מלכתחילה לפיו העיר מודיעין מכבים רעות הינה העיר הראויה ביותר למשכנו המכובד של המוזיאון הצבאי הממלכתי .

ברצוני להודות למר שלמה דרור, ראש הפרוייקט מטעם משרד הביטחון, ולראש העיר מר חיים ביבס על הקשב והנכונות לקדם ולתמוך ברעיון שיזמתי.

אם בסופו של דבר לא תתקבל האופציה המודיעינית להקמת הפרוייקט, יהיו אלה פספוס והחמצה אדירים."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות