חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פיצוץ המים הגדול במכבים-רעות. שלב התובנות. איפה היה ועד הרובע?

 

זוית אישית: ועד רובע מכבים-רעות עדכן בשבוע שעבר במינשר לתיבות הדואר של התושבים: "חזרנו לפעול". השבוע נותרו תושבי הרובע ללא מים במשך 14 שעות. חיפשתי את וועד הרובע. את מעורבותו ואת טיפולו בשטח. לא מצאתי!

 

ונתחיל בבדיחה ישנה: פיל ועכבר היושב על גבו, רצים במדבר. מביט העכבר באבק הרב שעולה מאחור ואומר לפיל: "תראה כמה אבק אנחנו עושים"......

ועכשיו לעניין: השבוע מצאתי בתיבת הדואר שלי מנשר שהוציא ועד רובע מכבים-רעות וכותרתו: "עדכון פעילות ועד רובע מכבים רעות". למי ששכח, ועד הרובע היה עסוק במשך השנתיים האחרונות (לפחות) בהתקוטטות הדדית שהביאה באופן לא מפתיע, לקיפאון מוחלט בפעילותו. לפני חדשים ספורים חזר הועד לפעילות תקינה, לאחר שלכאורה, יושבו ההדורים המינהליים והארגוניים. את מקומו של היו"ר היוצא- עמיקם אורן, תפס אורי מנשהאוף. ומונה מנכ"ל חדש, העונה לשם עודד בן-שלמה. ומאז... שקט תעשייתי.

במסמך העדכון לתושבי הרובע (מכבים ורעות) מציג מנשהאוף את הפעילות שביצע ועד הרובע עד כה. בכלל זה הוא מונה:

*ריבוד ושדרוג כבישים ברובע יחד עם טיפול בבעיות ניקוז וביוב כחלק מתכנית רב שנתית *הצבת קווי תאורה בשבילים מרכזיים* שדרוג מערכת התשתיות והביוב ברובע *נטיעת חורשה בסמוך למרכז רננים במכבים בשיתוף עמותת מכבים *גיבוש מדיניות מינהל ההנדסה העירוני למתן מענה לרוב חריגות הבניה שבוצעו ברובע. *גיבוש תוכנית עבודה לאישור פרויקטים חדשים לשנת 2011.

אין ספק! רשימת הישגים ופעילות מרשימה!! אבל השבוע, נותרו כל תושבי רובע מכבים-רעות ללא מים למשך 14 שעות תמימות. הטיפול בתיקון התקלה היה כולו בידי "מי מודיעין". דוברות העירייה סייעה רבות בהעברת מידע לתקשורת המקומית ועדכון המצב בזמן אמיתי. מענה קולי של "מי מודיעין" עשה זאת אף הוא (בהצלחה חלקית), ואפילו דוברת "מי מודיעין" הוציאה הודעה לציבור.

נוסיף על כך קרדיט גדול למנהל אגף השירות בעיריית מודיעין יעקוב כהן, שהתרוצץ בשטח, דאג לבדיקה מתמדת של מיכלי המים שהוצבו ברחבי הרובע והתרוקנו במהירות, ול"המרצת" נהגי המשאיות למלא את המיכלים הריקים פעם אחר פעם- עד גמר העבודות לקראת בוקר יום שני.

לאור נטילת הקרדיט על עבודות שדרוג וטיפול בתשתיות של מכבים ורעות, על ידי וועד הרובע, צפוי היה שבמהלך הטיפול בתקלת המים הגדולה ביותר ברעות ובמכבים מאז היווסדן, נראה בשטח את מנהלי וועד הרובע כשהם דואגים לפחות לעדכן את תושבי הרובע שבאחריותם. דואגים לתת מידע רלוונטי ועדכני לתושבים, נמצאים בשטח העבודות ומזרזים את העושים במלאכה, לומדים את מערכת המים המורכבת והמסובכת שבה הם מטפלים (לכאורה), ועוד כהנה וכהנה פעילויות שיעידו על איכפתיות, דאגה וטיפול בתחום אותו הם מציגים כאחריותם וטיפולם, שלא לדבר על מי שמקבל שכר מלא כדי לעשות זאת...

רק שהעובדות בשטח אינן מעידות על כך: כל מהלך שהותי באתר העבודה (יום א- 19.30 עד יום ב’ 02:00), לא נראה אף נציג של וועד הרובע במקום. אפילו לא לביקור "מיניסטריאלי". מצאתי את עצמי עומד ומסביר לתושבים כועסים/סקרנים/דואגים, מה קורה שם ותוהה היכן נמצא מנכ"ל הרובע או היו"ר הנכבדים שעבורם הייתה זו הזדמנות פז להראות לציבור תושבי הרובע עד כמה הם דואגים ומטפלים בבעיותיו. פספסתם בגדול רבותי!!

אז בפעם הבאה שינחת בתיבת הדואר שלכם מינשר ובו מתפאר וועד הרובע בעשייה לא לו. בקידום פרויקטים ברובע שהיו מתבצעים איתו או בלעדיו, ובדאגה לתושבי הרובע ורווחתם בעשייה כזו או אחרת- המבוצעת על ידי העירייה או שלוחיה, כדאי שתחשבו בשנית: מי בכלל צריך את וועד הרובע הזה, האם ולמי הוא בכלל נחוץ?

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות