חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שדה ”דב” יפונה עד 2018 לנתב”ג. האם מודיעין עומדת להיפגע שוב?

 

התכנית: לפנות את שדה "דב" לנתב"ג עד 2018. המשמעויות: תוספת עשרות נחיתות והמראות מזרחה מדי יום, ככל הנראה חלק ניכר- בשמי מודיעין. ומי מטפל בזה?: מיודעינו מנכל"י רשת ורת"א. זה הזמן לקבל ערבויות אמיתיות מהממשלה, לפני שמודיעין הופכת לנתיב הנחיתה המרכזי והיחיד גם לתעופה האזרחית הפנימית בישראל  

 

השבוע התבשרנו ששדה התעופה "דב" שבת"א צפוי להתפנות ו"לשחרר" קרקעות לבנייתן של למעלה מ-12,000 דירות חדשות במגדלים שיחליפו את מסלולי ההמראה והנחיתה. מדובר בכ-1000 דונם ש"ישוחררו", 7 מיליארד דולאר (!!) שתקבל המדינה מהפשרת הקרקעות.

ועדת גנות המליצה לאחרונה להעביר את שדה התעופה "דב" לנתב"ג. כדי להזיז את הדברים הקימו שרי התחבורה (ישראל כץ) והשיכון (אריאל אטיאס), ועדה לבחינת הדרך המהירה והיעילה ביותר למימוש הרעיון. כמה פשוט! וכמה טבעי! ... ומי הם חברי הועדה?! כמובן!, מיודעינו קובי מור מנכ"ל רש"ת, גיורא רום מנכ"ל רת"א, ירון ביבי ראש מינהל מקרקעי ישראל וגם נציג של משרד הבטחון.

אם השמות הללו נראים כם מוכרים, פה במודיעין, אתם צודקים: אלה הם האנשים שתכננו והוציאו לפועל את תכנית נחיתת המטוסים בנתיב האוטומטי בדיוק מעל שמי העיר מודיעין.

אחת הטענות המרכזיות שעלו במהלך המאבק בענין זה (שמים נקיים), מאבק שעד כה נכשל כשלון חרוץ גם בין כתלי בית המשפט, היתה שכאשר הם תכננו את מסלול הנחיתה הזה העיר מודיעין על 70 אלף תושביה, לא היו כלל פרמטר שנלקח בחשבון.

מי שעוד אחר את האפשרות להתנגד לתכנית בעודה בחיתוליה, היתה עיריית מודיעין ותושביה, שהתכנית בכללה התבררה ונחשפה בפניהם מאוחר מדי, ובאקראי, לאחר שתושב העיר הסב את תשומת הלב אליה, ולאחר שהיא כבר למעשה יצאה אל הפועל. והשאר... הסטוריה.

ולמה אני מספר את כל זה? כי בימים הקרובים עומדת לעלות הצעתה של נועדה הנ"ל בפני השרים הממונים על כך, החלטה שבעיקרה תהיה :פינוי כולל של שדה דב עד 2018 והעברתו לנתב"ג.

ומה עם המשמעויות הנגזרות מכך? למשל: תוספת של עשרות מטוסים ממריאים ונוחתים בנתב"ג בנתיב גישה ממזרח למערב ולהיפך.( נזכיר שמדובר בעיקר בטיסות פנים מאילת ואליה, שזהו הנתיב היחיד שלהם וכיום כשהם בשמי מודיעין הם גבוהים ורחוקים). נתיב החולף בדיוק... בשמי מודיעין.

אז זהו הרגע הנכון לפרנסי העיר מודיעין שנס מתניים, לצרף אליהם את ראשי הרשויות האחרות שעשויות להיפגע מכך (חבל מודיעין, פתח-תקוה, לוד ואחרים), ולדרוש מהממשלה ומשריה האחראים על התעופה בארץ ועל שמיה, לוודא היטב שאכן הרעש כיום בשמי העיר יהיה "זמני" שפי שהובטח, ולא קבוע כפי שהעברת שדה "דב" עשויה לגרום.

אולי הפעם, אפשר יהיה בפעולה משפטית מהירה לוודא שחייהם של תושבי מודיעין יהיו קצת יותר נסבלים בשנים הקרובות, ללא רעשי מטוסים.

נו... תרימו את הכפפה??

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות