חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות ועדכונים במודיעין שבוע ראשון של שנת 2011

 

שנה אזרחית חדשה אינה מבשרת בהכרח שינויים דרמטיים בעיר העתיד. והחדשות המקומיות, נראה כאילו אינן יודעות שהמונה שינה מספר והפך ל-2011. אז מה היה לנו? תלושי הארנונה מעוצבים ומשודרגים, קמפיין עירוני מלווה באכיפה מוגברת בענייני צואת כלבים, פעילות משטרתית לא ממש מרגשת- אבל חיונית, וגם... הוקרה למתנדבים בעיר- נקודת אור וחום בים השגרה, ועוד כהנה וכהנה:

 

תלושי ארנונה חדשים
כחלק ממהלך שיפור השירות של עיריית מודיעין, מכבים-רעות הופצו השבוע לכל בתי האב והעסקים בעיר תלושי הארנונה החדשים לשנת 2011. מאז הקמתה של העיר קיבלו התושבים תלושי ארנונה פשוטים הכוללים פרטים בסיסיים בלבד. בדומה לערים גדולות אחרות, עוצב ע"י העירייה תלוש ארנונה חדש המכיל בתוכו מידע מקיף לגבי תשלומי הארנונה וכן מידע על המתרחש בעיר בתחומים שונים.

תלוש הארנונה החדש מגיע בתוך מעטפה המאפשרת לעירייה לשלוח מידי תקופה עדכונים ומידע לציבור על דברים חדשים בעיר. כך לדוגמה בחודש ינואר הופצה לכל בתי האב תוכנית בניית ושדרוג הפארקים הציבוריים ברחבי העיר על פי חלוקה לשכונות. בעתיד יוכלו התושבים לקבל מידע על פרויקטים ופעולות נוספות, לרבות גופי המשנה של העירייה כמו היכל התרבות ועמותת סחלבים- מתנ"ס מודיעין.

כחלק ממהלך מיתוג העיר תחת הכותרת "אנשים בונים עיר בונה אנשים" והלוגו החדש המלווה את המיתוג עוצבו תלושי הארנונה והמעטפות החדשות ע"פ עקרונות המותג החדש כאשר בקרוב פרסומי עירייה במקומות נוספים ברחבי העיר, כמו עיתונים מקומיים ושלטי חוצות, ייזכו גם הם למתיחת פנים חדשה.

מבצע אכיפה נגד תושבים שאינם אוספים צואת כלביהם
"כלב מי שמלכלך" זוהי סיסמת הקמפיין של עיריית מודיעין, מכבים-רעות שעלה לאוויר השבוע. בעקבות ריבוי תלונות שהגיעו למוקד העירוני בחודשים האחרונים בדבר תושבים שאינם אוספים את צואת כלביהם ברחוב ובשטחים ציבוריים החליטה העירייה לצאת למבצע אכיפה מיוחד.

העירייה הגדירה את חודש ינואר כחודש המאבק בתחום זה והיא תקיים מבצע אכיפה אינטנסיבי נגד בעלי כלבים שאינם נשמעים להוראות. ע"פי חוק עזר עירוני לשמירת איכות הסביבה ומניעת מפגעים התשנ"ו 1996 על כל בעל כלב לאסוף את צואת כלבו אחריו. הקנס הקבוע בחוק עומד על 430 שקלים והוא יינתן לכל מי שייתפס עובר על החוק.

במהלך חודש ינואר תוגבר האכיפה ע"י מחלקת הפיקוח העירוני, כאשר מפקחים יסיירו בפארקים בעיקר בשעות הבוקר והערב בהם יש ריבוי של תושבים המטיילים עם כלביהם. אנשי הפיקוח העירוני מצוידים במצלמות וידיאו וסטילס על מנת להסתייע בהן במתן הקנס ובכך מקווים בעירייה ליצור הרתעה, לעורר מודעות לנושא ובכך להביא לצמצום התופעה ברחבי העיר.

ומה הניבה פעילות שוטרי מודיעין בליל הסילבסטר?
*
ב-1/1 בעקבות מידע, הגיעו שוטרים למצפה מודיעין ומצאו במקום מסיבה שהתנהלה ללא היתר הרשויות המאשרות ובה בוצעה מכירת אלכוהול אף לקטינים. אחד ממארגני המסיבה התנגד לסגירתה והחל להשתולל במקום כשהוא מקלל ומנופף בידיו לכל עבר ואף נושף את עשן הסיגריה בפניו של מפקד התחנה. הנ"ל עוכב לתחנה וגם בתחנה לא הפסיק להשתולל ונעצר. לאחר המשך החקירה בתיק שוחרר החשוד למעצר בית מלא ל 5 ימים

*בעת סיור שגרתי בשעות הצהריים, במרכז המסחרי מודיעין סנטר הבחינה ניידת סיור בבחורה אשר מעבירה כמות גדולה של תבניות ביצים מרכבה לרכב אחר. בבדיקה שנערכה ע"י שוטרי הסיור הוברר כי הביצים מוברחות מהשטחים והנ"ל מוכרת אותם ללא פיקוח מתאים הנ"ל עוכבה לתחנה ,זומן צוות של יחידת הפיצו"ח ובחקירתם התברר כי החשודה דרושה מזה זמן רב על עבירות שונות בתחום הסחר הלא חוקי במוצרים מהשטחים.

*במבצע פיצוציות שנערך בסוף השבוע בוצעו 7 שפיכות אלכוהול , נבדקו 3 פיצוציות , נתפסו 233 מבחנות לשימוש בסם בעזרת נציג של משרד הבריאות מהיחידה הפרמצבטית

*במבצעי תנועה והשגחה ובכלל זה "מבצע סילבסטר" נתפסו שיכורים עפ"י הפירוט: 
תושבת מודיעין- 620 mg נתפסה בשכרות. רישיונה נשלל ורכבה הושבת למשך 30 ימים.

(קטין)תושב מודיעין- 345 mg נתפס שיכור זומן לשימוע ביום א’ 02.01.11

נתפס קטין נהג חדש תושב מודיעין- כשהוא נוהג בשכרות 615 mg. רישיונו נשלל.

נתפס בגיר תושב מודיעין אשר הבחין במחסום על כביש 443 והחל בנסיעה לאחור. צוות ית"מ דלק אחריו ועצר אותו. הנהג סירב לבדיקת ינשוף רישיונו ורכבו נשללו ל-30- ימים.

במהלך המבצע נרשמו 25 דוחות תנועה ברחבי מודיעין. המבצע נערך בפיקוד רמ"ת, במבצע נטלו חלק 14 מתנדבים, 8 שוטרים, 12 ניידות. נרשמו 44 דוחות איכות נבדקו כ-70 נשיפונים.

*ביום חמישי 30.12.10 שעה 1845 התקבלה קריאה על קטטה בסמוך לתחנת דלק סונול שילת . ניידות שהגיעו למקום הבחינו באב ובנו כאשר הם חבולים ומטופלים על ידי מד"א . השניים סיפרו שכאשר נסעו אחד אחרי השני ברכביהם לכיוון תחנת הדלק , נחסמה דרכם על ידי רכב ובו 5 חשודים , כאשר אחד מהם מוכר למתלונן כחבר לעבודה ואחיו. החמישה הכו את השניים בכל חלקי גופם כאשר לאב נגרמו חבלות חמורות והוא אינו שומע באחת מאוזניו .

5 החשודים נמלטו מהמקום וביום א’ בלילה נעצרו שניים ברמלה כאשר הם מכחישים כל קשר לאירוע. הרקע, ככל הנראה פיטוריו של אחד החשודים מעבודה . שני החשודים נעצרו ונכלאו בניצן יובאו להארכת מעצר בבימ"ש רמלה ..

וגם זה מליל הסילווסטר-
סיירת ההורים יצאה לשטח וחילקה "נשיפונים" מטה הבטיחות העירוני, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, משטרת מודיעין וכמובן מתנדבי סיירת הורים הובילו את הפעילות בליל הסילוסטר. כמו בכל שבוע הם יצאו לשטח במטרה לחדד את רמת המודעות של המבלים הצעירים בכל הנוגע לנהיגה תחת השפעת אלכוהול..

אנשי הסיירת התפרסו ברחבי העיר ובצומת שילת וחילקו נשיפונים, גלויות ומדבקות בנושא אלכוהול ונהיגה לבני הנוער וחומרי הסברה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשות למלחמה בסמים ואלכוהול ווידאו כי המבלים קבעו מראש נהג תורן שאינו שותה. בנוסף, ההורים הסתובבו ברחבי העיר בפארקים, ובאתרי מפגש נוספים בהם נמצאים בני נוער והסבירו להם על הסכנות שבשתיית אלכוהול ונהיגה וגם שם חילקו נשיפונים.

 

איכות סביבה: כל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן...
החודש מתחילה עירית מודיעין בפרויקט הדגל של העיר: פרויקט הפרדת פסולת במקור, בשכונת אבני חן. בהמשך יורחב הפרוייקט לשכונות נוספות בעיר. כך הודיעה השבוע דוברות העירייה.

בהקשר זה נמסר כי "ראש העיר, חיים ביבס חתם ביום חמישי האחרון על אמנת "תג הסביבה" אמנה הקוראת לצמצום והתייעלות בצריכת משאבים ברשות, שבסופו של דבר תיצור חיסכון בחשמל ובמים, ותגדיל את המחזור. זהו מהלך נוסף של עיריית מודיעין, מכבים-רעות בדרך להפיכתה לאחת מהרשויות המובילות בתחום איכות הסביבה.

"תג הסביבה" הוא יוזמה של מרכז השלטון המקומי שפיתח כלי מדידה לפיהם ניתן יהיה להכניס את הנתונים הקיימים היום ולזהות את הנקודות המרכזיות בהן ניתן להביא לחיסכון משמעותי בעלות נמוכה יחסית, כאשר החזר ההון צפוי להיות מהיר ומשמעותי ולחסוך הן בהשפעות הסביבתיות והן בעלויות הכספיות.

אירוע החתימה נערך בטקס במעמד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן ויו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט ולמעלה מ-50 ראשי רשויות שהחליטו להצטרף לפרויקט. הרשויות המצטרפות שחתמו על אמנה הביעו את הירתמותן לפרויקט וקיבלו בטקס את ספרי ההפעלה של התוכנית."

טקס הוקרה למתנדבים 2010
ערב ההוקרה המסורתי שמקיימת עיריית מודיעין מכבים רעות למתנדבים נערך ביום חמישי האחרון בהיכל עינן שבקניון עזריאלי. הטקס הפך למסורת בעיר שמצדיעה ומוקירה את המתנדבים הרבים שפועלים בה. לטקס קדם יריד מתנדבים שקיים האגף לשירותים חברתיים. ביריד הציגו כ-55 ארגוני המתנדבים העירוניים, המתנ"ס, המרכז הרב תחומי והארגונים הפועלים בעיר באמצעות האגף לשירותים חברתיים. את הדוכנים פקדו מאות תושבים והמארגנים ציינו בסיפוק כי ההתעניינות בדוכנים הייתה רבה ואף מספר לא מבוטל שת אנשים הביעו רצון להצטרף ולהתנדב באותם ארגונים.

חמישה תושבים מתנדבים נבחרו לקבל הוקרה ושי מיוחד על תרומתם: אברהם דקר: יו"ר שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח). יועץ בנושא דיני עבודה, תחום מוניציפאלי ומגוון תחומים נוספים, המגיע במסירות אין קץ לתת את הייעוץ לתושבים.

שרה קינדלר: שרה זכתה לכינוי "סבתא שרה" מתנדבת בבתי ספר רבים בעיר, עובדת עם ילדי התקשורת ומרצה לתלמידים על עברה כפליטת שואה.

אהובה וילנר: מתנדבת פעילה וותיקה בעמותה למען הקשיש וביד שרה המקדישה שעות רבות לקידום פעילויות העמותה למען הקשיש.

שולה זק: מתנדבת מהלב והנשמה, דואגת במסירות למשפחות ברגעיהן הקשים ביותר, נמצאת עימם, תומכת ודואגת לכל צרכיהם.

רפאל ינובסקי: רפאל מגיע פעם בשבוע לביתו של אדם עם מוגבלות פיזית ושכלית, ויושב עימו כדי שלא יהי לבדו בזמן שאימו - אם חד הורית יוצאת לעבודה.רפאל מתקשר איתו ככל הניתן, ועוזר לו גם בטיפול הפיזי במסירות ומכל הלב

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות