חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מנכ”ל ”מי מודיעין”: ”לא לממן פרוייקט לאומי בתשלומי צרכנים”

 

מנכ"ל תאגיד המים "מי מודיעין" תוקף בחריפות את מצב תעריפי המים, את התנהלות המדינה בענייני המים ובכלל את האידיאולוגיה החדשה בישראל, בה אין יותר פרוייקטים לאומיים, אלא פרוייקטים הממומנים ע"י צרכנים. למען האמת- הכל נכון! דברים בסלע! רק נזכיר שאותו מנכ"ל הודיע לפני שנים לא רבות, עם הקמת התאגיד, שבעצם "אין מע"מ על המים"... מהפך, או עוד אמירות בנוסח "לא יתכן ש...". כי בינתיים, מסתבר שיתכן מאוד!

 

בהודעה שהוציאה דוברות תאגיד המים "מי מודיעין" נאמר כי: "מנכ"לי תאגידי המים בישראל מנהלים בימים האחרונים חזית תקשורתית ואופרטיבית ברורה, מול כוונת ממשלת ישראל להעלות את תעריפי המים לציבור. ירון רן, מנכ"ל תאגיד "מי מודיעין", שהוא גם סגן יו"ר פורום מנכ"לי תאגידי המים בישראל, מדגיש כי לא ייתכן, שפרוייקטים לאומיים כגון התפלת מי ים, ימומנו מתוך העלאת תעריפי המים ויושתו על הצרכנים.

רן: "מדינת ישראל ביצעה עד היום פרוייקט מוביל אחד בתחום המים- והוא הקמת המוביל הארצי, שמומן כולו מתקציבי מדינה. לאחרונv החליטה המדינה כי עלות המים לתושבים תהיה ריאלית, ולא יהיה יותר סבסוד של מים ע"י המדינה. לכן, ב- 1 לינואר 2010 נכנסו לתוקפם תעריפי מים חדשים, גבוהים יותר באופן משמעותי.

לא ייתכן, כי מדינת ישראל תחליט לממן את פרוייקט התפלת מי הים, דרך העלאה נוספת של תעריפי המים. כפי שהקמת המוביל הארצי מומנה מתקציב מדינה, כך צריכה להיות ממומנת הקמת מפעלי ההתפלה. גם כך המדינה החליטה על פרוייקט ההתפלה, שעלותו מיליארדי שקלים, באיחור.

לא ייתכן שהעלות למימונו תושת על התושבים. בעבר, כשהמדינה רצתה להקים כור אטומי, או לייצר מטוס קרב, היא ייעדה לכך תקציבים מיוחדים ולא קבעה את העקרון כי עלות הקמתם תושת על הצרכן ".

רן אומר, כי מטרת הקמת תאגידי המים, היתה השקעה מקצועית בתחום התשתיות ואספקת המים: "הצרכן הביתי צריך לשלם תעריפי מים, שיכסו את עלויות השיקום של התשתית העירונית בעיר בה הוא מתגורר. במודיעין מכבים רעות, כדי לשמור על אחזקת משק המים והביוב במשך 30 שנה ברמה גבוהה, יש להשקיע מעבר לתשלום המים למקורות ותשלומי אחזקה, עוד כ- 6 מליון שקלים בשנה.

במקום לעשות חלוקה שוויונית בין הערים ובכל עיר לקבוע תעריף מים ריאלי לשמירה על תשתיות המים שלה, החליטה המדינה לממן את כל ההשקעות של מקורות מכיסי הצרכנים, כולל תוספות שכר של 12% ועוד הטבות נוספות כמו שכר לימוד של ילדי העובדים באוניברסיטאות.

בנוסף לכך, העלתה המדינה את התעריפים שתאגידי המים ישלמו החל מחודש זה לחברת מקורות. בעקבות העלאת התעריפים, ירד הרווח של התאגיד בין קניית מים למכירת מים ב- 3.5%. כלומר: התאגיד הפסיד כ- 1.5 מליון שקלים בשנה, סכום כסף שהיה מושקע בשיקום תשתיות המים בעיר.

כדי לסבר את האוזן, סכום זה שווה לשיקום 13 אשכולות במכבים, שחלפו כמעט 30 שנה מאז הקימו אותם, ויש לחדש בהם את צנרת המים. עד היום השקיע התאגיד מיליוני שקלים בשיקום תשתיות ובאמתחתו תכניות מוכנות לביצוע בסדר גודל של כ-25 מליון שקלים לביצוע שכוללים בין היתר שיקום כל הצנרת במכבים ורעות- בשל החובה להחליף צנרת כל 30 שנה וכן חיסול תחנת הביוב האחרונה שנותרה ברעות ושדרוג התחנה האחרונה שנותרה במכבים.

העלאת תעריפי המים שישלם התאגיד למקורות, תאט באופן משמעותי את קצב העבודה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות