חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות ועדכונים במודיעין 28 דצמבר

 

בשבוע הבא ישבתו הרשויות המקומיות במחאה על תעריפי המים. גם מודיעין מצטרפת. איך? "על זה יחליטו בעירייה". וגם למחלקת הגביה נעשה צפוף בבנין בית הספר שהוחרם לטובת מבנה העירייה, אז היא עוברת לעזריאלי- חפשו אותה שם. ואם חשבתם להחנות את הרכב באי התנועה של שדרות החשמונאים... תשכחו מזה! ועוד כהנה וכהנה חדשות. להנאתכם

 

עיריית מודיעין, מכבים-רעות תצטרף לשביתת הרשויות
עיריית מודיעין, מכבים-רעות תצטרף בשבוע הבא למאבק ולהשבתת הרשויות המקומיות על רקע מחירי המים, תאגידי המים ורשות המים.בהודעת העירייה נמסר: "מזה מספר שבועות מנהל מרכז השלטון המקומי, יחד עם פורום 15 הערים הגדולות מאבק ציבורי ותקשורתי לאחר שבשלוש השנים האחרונות עלה מחיר המים לאזרחי המדינה פי 3... ראש העיר חיים ביבס אף השתתף בהפגנת ראשי הרשויות בת"א בשבוע שעבר ובמספר פגישות עם משרדי הממשלה השונים בשם השלטון המקומי.

טענת הרשויות היא נגד פגיעה באזרחי המדינה באמצעות העלאת תעריפי המים ודרך הפעלת תאגידי המים העירוניים הגוזלים כספים מיותרים מהציבור. לדעתם של ראשי הרשויות יש לחזור ולפעול במתכונת הישנה של שירותי המים בתוך משק סגור המנוהל ע"י העירייה.

מרכז השלטון המקומי הכריז כי ביום ראשון הקרוב, 2/1/2011 תתקיים שביתה כללית של כל הרשויות המקומיות שישביתו את מתן כל השירותים העירוניים ללא הגבלת זמן.

עיריית מודיעין, מכבים-רעות תיקח חלק בשביתה זו כמו שאר הרשויות ותעדכן במהלך השבוע ותחילת שבוע הבא אילו שירותים מושבתים ואילו לא. עדכונים על השביתה ניתן יהיה גם למצוא באתר האינטרנט העירוני.

סוף לחניית המכוניות לאורך שד’ החשמונאים
עיריית מודיעין, מכבים-רעות, באמצעות הפיקוח העירוני הודיעה השבוע על איסור חניית רכבים באופן לא מוסדר במרכז העיר. מאז פתיחתה לפני שלוש שנים של תחנת הרכבת "מודיעין מרכז", שתוכננה ללא חנייה, החלו נוסעי הרכבת להגיע לתחנה עם רכביהם ולהחנות אותם לאורך שדרות החשמונאים ובכניסה לשכונת אבני חן.

בהודעת העיריה נאמר כי "הנהגים מחנים את רכביהם באופן לא מסודר תוך כדי סיכון בטיחותם בצידי הכביש וסיכון בטיחות הרכבים הנוסעים בהם. עם התחלת העבודות לשיקוע שדרות החשמונאים, מתחת לכיכר התחבורה הראשית, גברה מצוקה זו וכלי הרכב מפריעים למהלך עבודות הבנייה במקום ואף מסכנים את רכבם מנזקים כתוצאה מהחנייה הסמוכה לאתר עבודה".

"בחודשים האחרונים הושלמה בנייתם של חניונים ולרשות הציבור עומדים שלושה חניונים פתוחים וללא תשלום הכוללים 500 מקומות חניה: החנייה הצפונית של פארק ענבה המונה 81 מקומות חנייה, מגרש החנייה הסמוך למרכז הספורט העירוני והבריכה הכולל 291 מקומות חנייה, ולאחרונה הושלמה פתיחתו של חניון הנמצא על שטחה העתידי של המכללה בכניסה לעמק זבולון הכולל 128 מקומות חנייה.

פקחי העירייה חלקו לנהגים החונים השבוע את ההודעה הבאה: "עיריית מודיעין מכבים רעות החליטה על איסור העמדת כלי רכב בשדרות החשמונאים בסמוך לתחנת הרכבת. במקום זה מתבצעות עבודות תשתית נרחבות ורכבך מפריע. העמדת רכבך במקום זה מהווה הפרעה לתנועה ואסורה על פי חוק. הנך מתבקש להימנע לאלתר מהעמדת רכבך בסמוך לתחנת הרכבת. לרשותך עומדים חניונים מוסדרים ברחוב עמק זבולון. באם תמשיך להעמיד את רכבך במקום האסור, יהיה עלינו לנקוט כנגדך באמצעי ענישה העומדים לרשותנו לפי כל דין".

מחלקת הגבייה העירונית עוברת מקום
מחלקת הגבייה של עיריית מודיעין, מכבים-רעות תעבור בשבוע הבא למשכנה החדש בבית יהונתן שבקניון עזריאלי בעיר. בעקבות המעבר לא תהיה יותר קבלת קהל בנושא גביית ארנונה בבניין העירייה כפי שהיה עד היום.

המשרדים יעברו בתחילת השבוע הבא ולכן בימי ראשון ושני הקרובים יהיו משרדי המחלקה סגורים. בנוסף למעבר נוספו גם שעות קבלת קהל חדשות: בימים א’-ה’ תהיה קבלת קהל בין השעות 8:15-13:00, ובימים א’, ב’ ו-ה’ גם בשעות אחה"צ בין השעות 14:00-18:00. בימי שישי תישאר קבלת הקהל בין השעות 8:00-12:00.

החברה להגנת הטבע: לצופף את הבנייה כדי לרווח את השטחים הפתוחים
בערב עיון ציבורי פתוח שהתקיים במודיעין (א’), הציגו החברה להגנת הטבע ועמותת מרחב, המתמחה בתכנון עירוני ושיפור איכות החיים העירונית, חלופה רעיונית לקטע מפרויקט אמת המים בשדרות החשמונאים. "ניתן לבצע בתוכנית שינויים אדריכליים למען תושבי השכונה והעיר, תוך ראייה ארוכת טווח", נאמר בסיכום הערב.

עפ"י תפיסה זו, המטרה הינה שמירת מספר יחידות הדיור המקורית של משרד הבינוי והשיכון - 1020, אולם עם שינוי אדריכלי של חזות הבניינים. בחברה להגנת הטבע חוששים כי הפחתת כמות יחידות הדיור ל - 600 תיצור לחץ על השטחים הפתוחים האיכותיים שמסביב לעיר, מהם נהנים אלפים רבים מתושבי העיר.

בתום המצגות של אנשי החברה להגנת הטבע ועמותת מרחב, התקיים דיון ציבורי פתוח ושאלות עם התושבים. נציגי העירייה הוזמנו לערב העיון, על מנת להשתתף בדיון הציבורי הפתוח,בהודעת מארגני הערב נאמר כי "נציגי העירייה הוזמנו לקחת חלק בערב, אך העדיפו שלא להגיע ולהסביר את עמדתם לציבור התושבים".

נחנך פארק הכלבים
ביום שני השבוע נחנך פארק הכלבים הראשון בעיר ברחוב עמק איילון- מאחורי המרכז המסחרי מודיעין סנטר. הפארק נפתח לפני כחודש לתקופת הרצה, ומאז הוכנסו בו שיפורים ושדרוגים ע"י החברה הכלכלית שהקימה אותו, בהתאם להערות של המבקרים במקום.

את הפארק חנכו ראש העיר חיים ביבס, מחזיקת תיק איכות הסביבה לבנה שיפמן ומנכ"ל החברה הכלכלית דורון ברק. בדברי הברכה ציין ראש העיר ביבס כי הפארק נפתח לטובת ציבור הכלבים ובעליהם והנחה את הצוותים המקצועיים של העירייה לאתר שטחים נוספים להקמת פארקי כלבים ברחבי העיר: בשכונת המגנים, הכרמים והשבטים.

גודל הפארק הוא כחצי דונם בדומה לרוב הפארקים האזוריים בערים אחרות בארץ. הוא מוקף בגדר שגובהה 1.8 מ’ וארבעה שערים כפולים למניעת בריחת הכלבים. בתוך הפארק יוכלו הכלבים להסתובב באופן חופשי ללא רצועה בהשגחת בעליהם.

לרשות הכלבים יעמדו שני מתקני ניתור ודילוגים, מתקן קורה להליכה ומתקן קפיצה לשעשועים. לרשות בעלי הכלבים יעמדו ארבעה ספסלי ישיבה כפולים, מתקני איסוף צואה ופחים. בפארק הותקנה ברזייה המתאימה לשתיית בני אדם ובתחתיתה שוקת ממנה יכולים לשתות הכלבים.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות