חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מרצפה רעועה עלתה לועד הבית - 30 אלף ₪ פיצויים

 

וועדי בתים! לתשומת לבכם! מרצפת רעועה, בור, או מפגע סביבתי אחר בפתח הבית המשותף, עלולים לגרור לתסבוכת משפטית, ולהוצאה של עשרות אלפי שקלים. ועד בית נאלץ לשלם פיצויים של עשרות אלפי שקלים לאורחת בבניין שכשלה בפתחו בשל מרצפת רעועה. היא תבעה את הדיירים ב-40 אלף ₪. בבית המשפט התפשרו הצדדים על 30 אלף ₪, במקרה זה, הביטוח שילם...

 

תביעה על סך עשרות אלפי שקלים הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב, נגד ועד בית משותף ברמת אביב הירוקה, בשל מרצפה רעועה. בסיום הדיון נאלץ הועד לשלם 30 אלף ₪ לפיצוי התובעת, שיוצגה על ידי עו"ד חוה קליין.

הסיפור ארע כאשר אישה כבת 40, הגיעה בשעת אחר הצהריים אל הבניין המשותף. בשביל הכניסה לבניין, חיכתה לה הפתעה כואבת: מרצפה רעועה גרמה לאישה לאבד את שיווי משקלה, והיא הוטחה בחוזקה אל הקרקע, נחבלה קשות, וכתוצאה מכך אותרו שני שברים בידה הימנית, ונגרמו לה חבלות נוספות.

האישה הפצועה נזקקה לטיפול רפואי והובהלה לבית החולים איכילוב, שם טופלה. היא לא חיכתה הרבה זמן, ופנתה לעורכת הדין חוה קליין, שהגישה תביעת נזיקין נגד האחראים למפגע - במקרה זה ועד הבית בו התרחשה התאונה.

בתביעה אותה הגישה עו"ד קליין בשם האישה, הוערכו נזקי האישה בכ-40 אלף ₪. לאחר דיון קצר, אותו ערכה כבוד סגנית הנשיאה, שופטת בית משפט השלום בתל אביב זהבה אגי, היא הציעה לצדדים להתפשר על תשלום פיצויים בגובה 30 אלף ₪, מתוכם יועברו חמשת אלפים כשכר טירחה לעורכת הדין.

הפשרה התקבלה על ידי הצדדים, קיבלה תוקף של פסק דין. וועד הבית נאלץ לפצות את האישה. לדברי עו"ד חוה קליין, ועדי בתים אחראים על כל מפגע הנמצא במרחב המשותף של הבניין. על כן מוטב לרכוש פוליסות ביטוח מתאימות שיגנו עליהם מפני תביעות של נפגעים, שכן החוק יחייב אותם לשלם פיצוי ראוי.

לדברי עו"ד קליין, לא כל ועדי הבתים דואגים מבעוד מועד לרכוש פוליסה מתאימה, והדבר עלול לגרום לדיירים עצמם להתייצב מול תביעות מפתיעות בסך עשרות אלפי שקלים, בשל נזקים שנגרמו לעוברי אורח במרחב המשותף.

עורכת הדין חוה קליין, מתמחית בתביעות אזרחיות וכספיות נגד מוסדות, ארגונים, חברות מסחריות ופרטיים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות