חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הפגנת ’שמים נקיים’ בוטלה!: בז’ה: ”אין טעם לקיים את ההפגנה”

 

ההפגנה שתוכננה ע"י "שמים נקיים" להתקיים ביום שישי הקרוב מול משרדי השר לאיכות הסביבה בירושלים- בוטלה!! הסיבה לכך: "צו מוגבל של השר ארדן ישמוט את הקרקע מהעתירה לבג"ץ"

 

ההפגנה שהחלה להתארגן ע"י פעילי "שמים נקיים" במודיעין כמחאה על טיסות הלילה הנוחתות בשמי מודיעין, בוטלה! זאת כתגובה מיידית לביקורו של השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן, במודיעין בליל יום ב’-ג’.

בהודעה שהוציא דובר "שמים נקיים" יקי בז’ה, הוא מסביר את ההחלטה:" ממידע מוסמך שהגיע ל"שמיים נקיים" בימים האחרונים עולה כי בניגוד לטענת העירייה, אין זה כלל בסמכותו של השר להגנת הסביבה להוציא צו איסור גורף לטיסות הלילה, אלא בסמכותו לאסור רק על מפגעי רעש. הדיון המתנהל בימים אלה במשרד להגנת הסביבה הוא האם טיסות הגורמות למפלס רעש של מעל 75 דציבל אכן מהוות מפגע רעש (עמדת המשרד בתשובת המדינה לבג"ץ היתה שאין מדובר ברעש בלתי סביר), ובמידה ובכל זאת ניתן להגדירן כמפגע רעש, אזי השר ארדן יוציא צו האוסר אך ורק על טיסות עם מפלסי רעש של מעל 75 דציבל.

מדוח רשמי של נתוני רעש טיסות של תחנת הניטור אשר הועבר ע"י אלכס וינרב לידי "שמיים נקיים", עולה כי רובן המכריע של הטיסות החורגות מרמת הרעש של 75 דציבל הן במפלסי רעש של 76-77 דציבל. דהיינו מדובר בפער מזערי מרמת ה-75 דציבל ועל כן לצו שכזה (גם במידה וייאכף בהצלחה - דבר המוטל בספק רב) תהיה השפעה שולית ביותר על רעש הטיסות ממנו סובלים תושבי מודיעין בלילה.

צו מוגבל שכזה של השר ארדן עלול דווקא לשמוט את הקרקע מעתירת העירייה לבג"ץ, במסגרתה בג"ץ התבקש להוציא צו האוסר באופן גורף על טיסות לילה. במידה והשר ארדן יוציא צו מוגבל שכזה, רוב הסיכויים שבג"ץ ימשוך את ידיו מהתערבות בסוגיית טיסות הלילה".

ולכן, כאמור, " לאור ההתפתחויות האחרונות החליטו ב"שמיים נקיים" שאין טעם לקיים את ההפגנה שתוכננה ליום ו’ כדי להפעיל לחץ על השר ארדן."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות