חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביקור לילי במודיעין של השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, טרם הניב החלטות של ממש

 

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן ביקר הלילה (שני-שלישי) במודיעין, מכבים-רעות. בהודעה שהעבירה דוברות עיריית מודיעין נאמר בין השאר כי:" (השר ארדן) הצהיר כי ישקול להוציא צווים להפסקת הטיסות מעל העיר".

 

ביקור לילי במודיעין, של השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, שנועד להתרשמות בלתי אמצעית של השר לאיכות הסביבה עם רעש המטוסים החולפים בלילה בשמי מודיעין, הניב הצהרות "חלביות", דיפלומטיות-זהירות ובלתי מחייבות.

ביקור הלילה של השר לאיכות הסביבה בא לאחר הוראת שופטי בג"צ את המדינה והשר, לבוא ולנמק מדוע השר להגנת הסביבה לא יפרסם צו הקובע כי השימוש בנתיב בלילה אסור.

בהודעת עיריית מודיעין הבוקר (ג’) לאחר ביקור השר, נאמר: " מאז קבלת צו הביניים החלה העירייה, בראשותו של ראש העיר, חיים ביבס, במגעים עם המשרד להגנת הסביבה והשר גלעד ארדן במטרה להוציא צו זה. בעקבות חלופת המכתבים בין ראש העיר לשר שהגיעה לשיאה כאשר השר ארדן פנה לשר התחבורה ישראל כ"ץ במכתב ביום רביעי האחרון בבקשה לקבלת הסברים ותשובות בנושא מטרדי הרעש החריגים הנובעים כתוצאה מהפעלת נתיב הנחיתות העובר מעל העיר מודיעין, מכבים-רעות.

ארדן לא הסתפק במכתב זה וכאמור בליל יום שני הגיע יחד עם אנשי המקצוע של משרדו על מנת לבחון מקרוב את הנעשה. השר, שהיה אורחו של ראש העיר, ביבס, צפה בנחיתות מטוסים בשמי העיר וקיבל הסברים מפי ראש העיר, סגנו ומחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין והיועצת המשפטית של העירייה, דנה חפץ טוכלר.

במהלך השיחה הציג ביבס לשר את סיכום נתוני הטיסות כפי שנקלטו על ידי התחנה לניטור רעשים של רש"ת שהוצבה בעיר ולפיה כשליש מכלל הטיסות חרגו מהרעש המותר על פי חוק (מעל ל-75 דציבלים). עוד ציין ראש העיר כי למרות הצהרת רש"ת ורת"א בפני בג"צ כי מדובר במספר של כ-25 טיסות בחודש שיתקיימו רק בשעות היום בפועל מידי חודש עוברים בשמי העיר כ-125 מטוסים, רובם המכריע בשעות הלילה".

בתום הביקור אמר השר ארדן כי הוא רואה חשיבות רבה לטיפול ראוי במטרדי הרעש, לשם הגנה על איכות חיי תושבי העיר: "ראיתי את הדוח המציין כי שליש מהטיסות מעל העיר היו בחריגות מהמותר בכל הקשור לרמת הרעש שייצרו והגעתי לעיר על מנת להתרשם בעצמי. במידה ואלו הם פני הדברים אני אשקול לעשות שימוש בסמכותי על פי החוק למניעת מפגעים ולהוציא צו המונע את המשך גרימת הרעש. כמו כן פניתי לשר התחבורה בבקשה שיטיל סנקציות כלכליות על אותן חברות שמטוסיהן ביצעו את חריגות הרעש במהלך החודש האחרון".

דיעה אישית: השר ארדן איכזב! למעשה לא הניב הביקור הלילי של השר לאיכות הסביבה במודיעין את התוצאה המקווה: הודעה על הוצאת צו מינהלי שיעצור את טיסות הלילה. הודעת הסיכום של השר מותירה אותנו בתחושה שהיתה זו לא יותר מאשר הצהרה בלתי מחייבת ללא "בשר".

יתכן בהחלט שהשר אכן התרשם, באמת ובתמים, שמדובר במהומה על לא מאומה, ושרעש המטוסים הנוחתים איננו כה נורא. אותו רעש מטוסים שאותי, אזרח המדינה ותושב העיר מודיעין, דווקא העיר אמש משנתי ו"דפק" לי את השינה בדומה לרוב ימות השבוע בחדשים האחרונים.

הודעת הסיכום של השר ארדן, מעלה בי ספק ביחס למטרתו האמיתית של הביקור: שמא מדובר בביקור שנועד לרצות, יותר משנועד לתת מענה של ממש. לפחות בינתיים, עד שנראה את הודעת השר בבית המשפט, תחושותי הן שהשר מתחמק מלהחליט! וסיבותיו עימו....

האם יקבל בית המשפט את הסברי השר? או שמא לפחות בית המשפט יהפוך למפלט האחרון של ציבור תושבי מודיעין ?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות