חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”מי מודיעין”. ריח רע

 

יו"ר דירקטוריון תאגיד המים "מי מודיעין" עופר גלנץ, הודיע ביום ה’ האחרון על התפטרותו מתפקידו. ראש העיר חיים ביבס ניצל את הוראת החוק ומשהה לחודש את ההתפטרות, וגם.. ביקש מגלנץ להמשיך בתפקידו. ובינתיים, עם קשר נסיבתי בלבד, קיבלנו תלונה מדיירים במודיעין בנושא צריכת המים המשותפת. משהו מעופש במים במודיעין..

 

משהו לא טוב קורה בתאגיד "מי מודיעין": בתחילת השבוע פרסם יקי בז’ה, בבלוג שלו "מודיעין ווטש", את הודעת התפטרותו של יו"ר התאגיד עופר גלנץ.

במכתב המתפרסם במלואו בבלוג, כותב גלנץ בין השאר: " התמונה שהתבררה לי הצביעה על כך שיש לעשות שינוי ושיפור מהותי באופן תפקודו של התאגיד בנושאים שונים, חלקם נוגעים ישירות לרמת השירות אותה אמורים לקבל תושבי מודיעין-מכבים-רעות."

"לאחר שנה וחצי של עבודה מאומצת והשקעה עצומה מבחינתי, עבודה שיש לציין שנעשתה ללא שכר, אני מרגיש כי אנחנו עדיין נמצאים מול שוקת שבורה..."

"...הצעתי לדירקטוריון בישיבה האחרונה, לערוך שימוע למנכ"ל התאגיד - מר ירון רן ולבחון את המשך העסקתו. הדירקטוריון לא מצא לנכון לקבל את הצעתי...."

"הניסיונות לעשות את השינוי הנדרש בתאגיד מלווים לאחרונה במסכת של הפצת שמועות שקריות, רמזי איומים ורכילות מרושעת - סביבת התנהלות שלא ברור לי מקורה ובכל מקרה אין בדעתי להיות חלק ממנה."

למעשה, לא מציין היו"ר הפורש גלנץ, מהן הסיבות המדוייקות לפרישתו. היכן מונחות בדיוק טענותיו ומצביע ללא מתן פרטים, על מנכ"ל התאגיד, ירון רן, כמי שיש לפטרו.למעשה, נדרש בז’ה בבלוג לתת פרשנות (סובייקטיבית-מטבע הדברים), למכתבו של גלנץ ולנסיבות ההתפטרות כפי שעולות מהמכתב. למרות שבז’ה מציין לחיוב את דרך התנהלותו של גלנץ, מן הראוי היה שמי שלקח על עצמו לייצג את הציבור (ללא שכר!), שיקום ויאמר דברים מפורשים. לציבור מגיע לדעת במדוייק איפה נמצאות הבעיות הקשות עד כדי התפטרות היו"ר בתאגיד המים העירוני.

ואם לא די בכך, עוד בטרם יבשה המקלדת, מסתבר שגלנץ ימתין חודש עד שיפנה את כסאו. ואולי עכשיו, לאחר שיחה עם ראש העיר, טענותיו הקשות, לכאורה, יבואו על פתרונן. וכך הודיעה אמש (ב’) דוברות העיריה:
"הושהתה התפטרותו של יו"ר תאגיד מי מודיעין. ראש העיר חיים ביבס ויו"ר תאגיד מי מודיעין, עופר גלנץ נפגשו היום וראש העיר הודיע למר גלנץ על השהיית התפטרותו של גלנץ למשך שלושים יום, בהתאם לסעיף 61 לחוק תאגידי המים והביוב וסעיף 22 (א) (1) לחוק.

כזכור, ביום חמישי האחרון הגיש גלנץ מכתב התפטרות מתפקידו כיו"ר תאגיד "מי מודיעין", תפקיד אותו מילא בשנה וחצי האחרונות ללא שכר. ראש העיר חיים ביבס הביע בפני גלנץ את הערכתו על פועלו כיו"ר הדירקטוריון ועל השקעתו הרבה בתפקיד וביקש ממנו לחזור בו מהתפטרותו. כמו כן, ראש העיר הוציא מכתב רשמי בנושא:"כידוע, תאגיד מי מודיעין נמצא בתקופה לא פשוטה הכולל הובלת מהלכים מורכבים, בנוסף לקשיים המלווים את התאגיד מיום הקמתו. בהתאם לחוק החברות הממשלתיות המאפשר השהיית כהונתך ל-30 יום הריני להודיעך כי בכוונתי להביא את הנושא למועצת העיר בהקדם. עד לדיון הקרוב במועצה מושהית בזו התפטרותך".

בישיבת הנהלת העיר האחרונה שעסקה בנושאי התקציב ותוכניות העבודה של העירייה לשנת 2011 אמר ראש העיר חיים ביבס כי הוא מתכוון לבצע שינויים בתאגיד מי מודיעין, לרבות בהרכב דירקטוריון החברה, על מנת לעשות סדר ולטפל בכמה תחומים הדורשים טיפול יסודי. זאת בדומה למהלכים דומים שנעשו בחברות עירוניות אחרות מאז תחילת הקדנציה, בהן נעשה שינוי יסודי ומאז הן מתפקדות בצורה מקצועית. עוד ציין ראש העיר באותה ישיבה, כי מדובר בתהליך ארוך ומורכב שאינו קל לביצוע ויימשך מספר חודשים, אך בסופו יעלה מחדש תאגיד מי מודיעין על מסלול הנכון על מנת לספק את שירותי המים בצורה הטובה ביותר עבור תושבי העיר".

בדרך מקרה וללא קשר למכתב ההתפטרות נשלח למערכת MCITY עותק ממכתבם של תושבים מרחוב "מגדל המנורה" במודיעין. אנו מביאים את המכתב ללא כל עריכה. האם לכך התכוון גם עופר גלנץ, היו"ר המתפטר?

אל חב’ "מי מודיעין" לידי מנהל החברה 16.11.2010
הנדון: חיוב במה שאתם קוראים לה "צריכה משותפת"

קרוב לודאי שקיבלת פניות רבות בנושא, גם בעבר היו דרישות מופרזות שלא היתה להם אחיזה במציאות.

אני אחד מני רבים הגרים בקומלפקס שיש בו מאות דיירים למרביתם ישנן הוראות קבע והם נוטים להתייאש מלטפל בחיוב המיותר והלא צודק .

ברור לך שבמקרה זה מדובר באלפי מטר קוב של מים,משאב חיוני לכל הדעות. לא ברורה הפנייה שלכם במכתב המצורף לבדוק עניין של נזילה, האם לאלפי קוב מים תקרא נזילה?.

לכם יש את הכלים והידע לבדוק את העניין לאלתר. אינך מצפה מאזרחים לצאת ולחפש נזילה מעין זו.

אני יכול לומר לך שאין נזילה מעין זו שהרי היו מבחינים בה בקלות בצורת בריכה, צמחיה. ואדי, שקיעת אדמה, נזילה ממרזבים, גינה ירוקה ועוד . ( אגב בבנינים שלנו יש בקושי 50 מ"ר של גינה וגם היא יבשה ).

במלים אחרות- האחריות למנוע תופעה זו של הפסדי מים אדירים היא בראש ובראשונה שלכם. ויפה שעה אחת קודם.

אני מתכוון לקרוא לדיירים לבטל את הוראות הקבע שנתנו מתוך אמונה שתנהגו ביושר ובהגינות בכספם.

אבקש להשיבני דבר שהרי כתבתי לכם מספר מכתבים ללא מענה, ושלא נציין שאין מענה טלפוני גם בשעות

שאתם מציינים אותם בחשבונות שאתם שולחים. זוהי שערוריה מאין כמותה, ובקרוב תהיה פנייה למבקר המדינה על כל המשמעות שבדבר.

העתק:מר חיים ביבס, ראש העירייה.
דיירי רח’ מגדל המנורה

בתגובה לטענות דיירי מגדל המנורה, נמסר מתאגיד "מי מודיעין": "נושא צריכות המים המשותפות, הוא אחד הנושאים המדאיגים ביותר את תאגידי המים בישראל, מאחר ותלונות רבות של צרכנים מכל רחבי הארץ נוגעות לתחום זה. התאגידים מעלים נושא זה לדיון ומבקשים סיוע בטיפול בו פעם אחר פעם. לאחרונה אף הקימה רשות המים צוות מיוחד שילמד את הנושא, יאסוף נתונים מתאגידי המים בארץ ויגיש המלצותיו לטיפול בתחום. במקרה של רחוב מגדל המנורה מדובר במתחם שכבר נבדק פעמים רבות בעבר, ולא נמצאה בו כל תקלה שבה התאגיד יכול לטפל. לצורך בדיקה זו אף הובא בעבר אחד המומחים בתחום המים בארץ, שהגיש דו"ח עם ממצאיו לתושבי הבניין, מאחר ולא זוהתה אף תקלה שבתחום טיפול התאגיד. תאגיד המים אינו מוצא כל תקלה אותה הוא יכול לתקן במתחם זה, ונראה כי אם יש פגם במקום, הרי שהוא במערכת המים הפרטית. עם זאת, ולפנים משורת הדין, גם הפעם יערוך התאגיד בדיקה נוספת בניסיון לאתר את מקור הבעיה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות