חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”שמים נקיים”: לקראת הפגנת יום שישי הקרוב- סיכום תמונת מצב עדכנית

 

מאז הנחיית בית המשפט את המדינה לבוא ולנמק מדוע לא תמנע את רעש המטוסים בשמי מודיעין, הוחל בהתארגנות ל"הפגנת מחאה" ביום שישי הקרוב. אלא שנראה שהפעם לא הכל "דופק חלק". נראה שאם לא יחדלו במודיעין מלסגור חשבונות זה עם זה, עשויה ההפגנה המתוכננת לייצר במסדרונות הממשלתיים מגמה הפוכה בדיוק. בדרך התנהלות זו, המפסידים יהיו תושבי מודיעין בלבד!

 

לקראת ההפגנה המתוכננת ביום שישי הקרוב מול משרדי השר לאיכות הסביבה, עדכן דובר "שמים נקיים" יקי בז’ה, כי התכנית כרגע היא נסיעה בשיירה ממודיעין לירושלים להפגין מול משרדי המשרד להגנת הסביבה בי-ם.

נקודת איסוף והיערכות בחניון הדרומי של פארק ענבה, יציאה ממודיעין דרך כביש 431 למחלף ענבה ונסיעה לי-ם בכביש 1, תוך יצירת עומסי תנועה בדרך. בז’ה: "אנו פועלים מול המשטרה לגבי התיאומים הדרושים, ונוציא לכם עדכון ביום ג’ בצהריים".

בנוסף, עדכן בז’ה כי נשלח מייל ביום ה’ בשבוע שעבר לראש העיר ולחברי המועצה בו הם הוזמנו להשתתף בהפגנה ולסייע להצלחתה. בז’ה:" הזמנו את ראש העיר לשאת דברים בהפגנה. ביקשנו גם סיוע של העירייה בהפקת והפצת פלאייר לבתי התושבים ובפרסום ההפגנה במקומונים - כפי שנעשה ע"י העירייה בהפגנה בנתב"ג ביולי 2009."

"עד כה התגייסו לסיוע בהפגנה חברי המועצה דני רוזנפלד, אלכס וינרב ואילן בן סעדון. עדיין לא קיבלנו כל התייחסות מראש העיר ומשאר חברי המועצה".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "עיריית מודיעין, מכבים-רעות נאבקת במסלולי הנחיתה העוברים מעל העיר בשנה וחצי האחרונות. מועצת העיר החליטה לפני כשלושה חודשים לפנות לבג"צ שקיבל את טענותיה של העירייה והוציא צו על תנאי. במקביל פועלת העירייה מול משרדי הממשלה השונים בנושא. העירייה מברכת על כל פעולה שתביא ותסייע להפסקת הטיסות מעל העיר. עד כה ראש העיר לא קיבל כל הזמנה או פנייה בנושא".

בתוך כך, נמסר בסוף השבוע שעבר ע"י העירייה כי "השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן פנה לשר התחבורה ישראל כץ בבקשה לקבלת הסברים ותשובות בנושא מטרדי הרעש החריגים הנובעים כתוצאה מהפעלת נתיב הנחיתות העובר מעל העיר מודיעין, מכבים-רעות.

השר ארדן כותב במכתבו: "הובא לידיעתי כי במהלך החודשים האחרונים, מספר רב של טיסות (כ-30% מכלל הטיסות) אשר עברו מעל העיר מודיעין, מכבים-רעות גרמו לרעש שמפלסו עלה על 75 דציבל. בעבר ציין המשרד להגנת הסביבה, כי בכל מקרה של טיסה שתגרום לרעש העולה על 75 דציבל יש לטפל כחריגה. אבקש למסור לי בדחיפות, כיצד טיפלו הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה במקרים בהם טיסות גרמו לרעש העולה על 75 דציבל.

יודגש, כי אני רואה חשיבות רבה לטיפול ראוי במטרדי הרעש, לשם הגנה על איכות חייהם של התושבים באזורים הסובבים את נתב"ג. באם לא יטופלו החריגות כנדרש ולא יופסקו, אשקול לעשות שימוש בסמכותי על פי החוק למניעת מפגעים ולהוציא צו המונע את המשך גרימת הרעש".

מכתבו של השר ארדן המצוטט לעיל, הגיע עפ"י דוברות העירייה "כתשובה למכתבו של ראש העיר חיים ביבס מספר ימים קודם לכן בו ביקש מהשר באופן רשמי לאסור שימוש בנתיב הנחיתה בשעות הלילה, להורות על הכנת דו"ח ניטור מפורט ותסקיר השפעה על הסביבה וכן העלה טענות על נתונים חסרים ונתונים חלקיים הנמסרים ע"י רש"ת ורת"א".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות