חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שמיים נקיים: הפגנה בשבוע הבא

 

 לקראת פקיעת מועד הזמן שקבע בג"ץ למדינה להשיב בעניין טיסות הלילה בשמי מודיעין,"שמים נקים" מתארגנים להפגנת ענק מול משרדי השר לאיכות הסביבה. זכות המחאה נתונה לכולם. מי שלא יצטרף, מאבד את זכותו להתלונן בעתיד....

 

מטה "שמיים נקיים" נערך לקיום עצרת מחאה ביום ו’ בשבוע הבא (26 לנובמבר), הפגנת המחאה תתכנס במגרש החניה מול בניין העירייה בשעה 8:00 בבוקר ותצא בשיירה להפגנה מול השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. מטרת ההפגנה ליצור לחץ ציבורי על השר ארדן אשר חוייב ע"י בג"ץ להשיב עד סוף החודש מדוע אינו עושה שימוש בסמכותו ומוציא צו האוסר על קיום טיסות לילה בשמי מודיעין.

לארגון ההפגנה נרתמו גם פעילים ותיקים של "שמיים נקיים" אשר פרשו ממטה המאבק בחודש מאי. לדברי דובר "שמים נקיים" יקי בז’ה: "בין הפעילים שהודיעו כי ההפגנה היא צו השעה והם יירתמו בסיוע להצלחתה: שרון מעוז, דוד בן שימול, אורלי בן שלמה, אתי פרידמן ופעילים נוספים. הם מצטרפים לפעילי שמיים נקיים יקי בז’ה, אלי גל ועזי שבי אשר נאבקו להגשת עתירה לבג"ץ".

שרון מעוז פנה השבוע ליועץ השר להגנת הסביבה יוסי חזאי, בבקשה כי השר גלעד ארדן ייעתר לפניית "שמיים נקיים" לקיום פגישה עם נציגות התושבים. מר חזאי מסר בתגובה כי מתוכנן ביקור לילי של השר במודיעין בימים הקרובים. מר חזאי מסר בנוסף כי מנתוני מדידות רעש הטיסות בחודשים האחרונים בשמי העיר עולה כי יש חריגה של 25-30% מהטיסות ממפלס הרעש המרבי של 75 דציבל, אולם למרות זאת ראש האגף לרעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה אינו רואה בכך רעש בלתי סביר.

דוד בן שימול אמר: "ממשלת ישראל אחראית לרעש הבלתי נסבל ממנו סובלים תושבי מודיעין בלילות מזה חמישה חודשים. אני קורא לתושבי העיר לצאת ולמחות כנגד מדיניות שרירותית זו, ולתבוע מהשר גלעד ארדן ולממשלת ישראל להפסיק לאלתר את הסיוט המתמשך שנכפה על תושבי העיר".

דובר שמיים נקיים יקי בז’ה מסר: "זוהי נקודת ההכרעה במאבק לשמיים נקיים ולזכותנו לישון בשקט. דמוקרטיה זהו שלטון העם, וזו העת לציבור תושבי העיר להפעיל לחץ על השר ארדן לעשות את הדבר הנכון. אנו מבקשים מהציבור לא להתעצל אלא להתגייס בהמוניו ולצאת לרחוב על מנת שקולו יישמע. מי שיישאר בבית אל יתלונן אח"כ על רעש הטיסות".

מטה שמיים נקיים מבקש מהתושבים להודיע בימים הקרובים על כוונתם להשתתף בהפגנה באמצעות מייל לכתובת planes@modiin.us. המטה מדגיש כי ההפגנה תתקיים רק אם תהיה היענות משמעותית של הציבור לקריאה. בנוסף מקיים השבוע מטה שמיים נקיים מבצע של הצפת לשכת השר ארדן בפניות תושבים באמצעות מייל, טלפון ופקס. פרטים באתר שמיים נקיים: http://planesmodiin.blogspot.com/

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות