חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”ארץ המכבים”- הכנס השביעי למורשת מודיעין

 

הערב, ג’, יערך "כנס ארץ המכבים" השביעי במרכז הרב תחומי. הכנס ע"ש פרופ’ יאיר פרג מבוצע בחסות ובשיתוף רשות העתיקות. כל חובבי ואוהבי ההסטוריה והארכיאולוגיה המקומית פה, במודיעין, יוכלו להעשיר את ידיעותיהם ולהתעדכן. הכניסה ללא תשלום  

 

היום, ג’, נר שישי של חנוכה, מתקיים הכנס השביעי - "מורשת מודיעין וחנוכה" ע"ש פרופ’ יאיר פרג ז"ל (מחלוצי המחקר במודיעין),  תחת הכותרת: "ארץ המכבים". הארוע יערך בבניין המרכז הרב תחומי, בשעות 20:00-16:00, ובסיומו יתקיים קונצרט חגיגי, "האורטוריה של יהודה המכבי".

הכנס, פרי יוזמה של עיריית מודיעין-מכבים-רעות, בשיתוף עם רשות העתיקות, יהיה פתוח ללא תשלום לציבור הרחב (למעט הקונצרט) ויארח ארכיאולוגים ותושבי אזור מודיעין החוקרים את התחום, במפגש מרתק ומפתיע עם המקום בו אנו גרים.

ההרצאות יהיו כ- 20 דקות כל אחת. כאשר העירייה תפיק חוברת מסכמת. בין המרצים יהיו זוהר ברעם, דר’ שטיבל גיא מהמחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר אילן, בנימין הר-אבן המשמש ארכיאולוג מחוז בנימין ברשות העתיקות, גיא פיטוסי, מפקח ביחידה למניעת שוד עתיקות וארכיאולוג, רונית לופו ר"ע מרחב מרכז ברשות העתיקות, דני שיאון ראש ענף עיבוד מדעי, מרשות העתיקות ומרצים נוספים אשר ירצו על המשמעויות ההיסטוריות של האזור.

אחת ההרצאות תהיה של תלמידי ביה"ס היובל, שירצו על "מנהיגות ירוקה על התיתורה - ילדי היובל מובילים שינוי". בנוסף במהלך הכנס תקיים רשות העתיקות סדנאות יצירה לילדים בנושא חנוכה ברחבת המרכז הרב תחומי (במידה וירד גשם, תתקיים הפעילות בכיתות הלימוד ברב תחומי).

עמית ראם, ארכיאולוג מחוז מרכז ברשות העתיקות: "מודיעין הינה ארץ קדומים, ובה אתרי עתיקות לרוב, הקשורים לתולדות עם ישראל ולמורשת המכבים וחנוכה בפרט. השנה בחרנו לקרב את הציבור ותושבי מודיעין לעבודה המרתקת אותה אנו מבצעים בעיר.

ההרצאות יהיו מותאמות לקהל הרחב שוחר הידע, ויכללו מגוון נושאים - החל מהאדם הקדמון במודיעין ועד כלי הנשק אותם החזיק לוחם בצבא המכבים. כן יסופר בסיפור התיישבותו החלוצית של זוהר ברעם מן הכפר החשמונאי. לצד החוקרים הותיקים ירצו גם חוקרים צעירים ומבטיחים, ואנו נקבל מבט מרענן על העיר ועתיקותיה מזווית הראיה של הדור הצעיר. לקהל מובטחת חוויה יוצאת דופן וכולם מוזמנים".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות