חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

איכות החיים בעיר מגיעה למבחן הבג”ץ

 

ביום שני, 11.10.10, יתקיים דיון בבג"צ בהרכב שלושה שופטים בעתירה של עיריית מודיעין מכבים רעות נגד משרד התחבורה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית בנושא נתיב הנחיתה העוברה מעל שמי העיר.עדכון:הדיון בבג"צ נדחה ליום ה-1 בנובמבר 2010

 

עדכון: הדיון בבג"צ נדחה ל-1.11.2010. כך הודיעה היום (ה’) בערב דוברות עיריית מודיעין
לפני כחודשיים קיבלה מועצת העיר החלטה להגיש עתירה לבג"צ נגד מסלול הנחיתה מעל העיר, הפעיל בעיקר בשעות הלילה. החלת טיסות הלילה הן הפרה בוטה של כל תהליך ההדברות שהחל מאז הבג"צ הקודם בין רש"ת, רת"א ועיריית מודיעין, מכבים-רעות שהחל לפני כשנה וחצי. כך נמסר השבוע מדוברות העירייה.

על פי ההודעה, רת"א ורש"ת הודיעו בהודעה משלימה בפני בית המשפט העליון כי "התהליך יופעל בשעות הצהריים בלבד, כתלות בכיוון הרוחות. עפ"י טענתם, אין מדובר אלא בכ-30 נחיתות בימי חול, וכ-20 נחיתות בסוף השבוע. התהליך ישמש לתקופה זמנית, עד להשלמת ביצועו של תכנון קבע להשלמת חידושו של מסלול 30".

בתחילת חודש יולי, עם הפעלת הנתיב הודיעו רש"ת ורת"א כי לא יעמדו בסיכום זה והחלו להפעיל נתיב נחיתה גם בשעות הלילה. העירייה החליטה לפנות שוב לבג"צ ושכרה את שירותיו של ראש רת"א לשעבר, טייס ומומחה בתחום התעופה בישראל עו"ד נרי ירקוני שייצג בעבר מספר רשויות במאבקים נגד רש"ת ורת"א וכעת מוביל גם את המאבק של חולון והסביבה נגד ההמראות מטוסים בשעות הלילה.

עו"ד ירקוני הצטרף לצוות המשפטי הכולל את היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ-טוכלר ועו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית, וכן עו"ד אייל ממו ואבי פורטן ממשרד עו"ד אגמון.

במקביל להגשת העתירה הגישה העירייה בחודש אוגוסט גם בקשה למתן צו ביניים מיידי להפסקת הטיסות. בית משפט החליט אז, על יסוד תשובת המדינה, שלא להיעתר לבקשה לצו ביניים שהגישה העירייה אולם קבע כי ניתן יהיה לשוב ולהעלותה בדיון שיתקיים בשבוע הבא.

משמעות ההחלטה הייתה אי קבלת צווי הביניים באופן מיידי, אך לא דחייה על הסף שלהם. בית המשפט החליט אז לקבוע דיון במהרה בפני הרכב שופטים וכך נקבע תאריך הדיון שייערך בייום שני ה-11.10.10 בהרכב שלושה שופטים בעתירה נגד משרד התחבורה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית בנושא נתיב הנחיתה העובר מעל שמי העיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות