חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

פסטיבל האנגר גשר מגיע להיכל

 

יוזמה ייחודית של האנגר גשר והיכל התרבות מודיעין מכבים רעות: פסטיבל האנגר גשר יוצא לראשונה מהאנגר גשר, ומגיע רק להיכל התרבות במודיעין. שלושה ימים שלוש הצגות 

 

שלושה ימים של הצגות האנגר גשר בהיכל התרבות מודיעין, יציינו את חגיגות עשרים השנים להיווסדות התיאטרון. החל משנת 1991 בהצגה "רוזנקרץ וגילדנשטרן מתים, שהועלתה בבימרתף בשנת 1991, ועד ל"רביזור" בשנת 2010. מתיאטרון של עולים מרוסיה שאינם דוברי עברית, ועד לתיאטרון ישראלי איכותי.

פרויקט האנגר גשר, מעודד את השחקנים והיוצרים הפועלים בתיאטרון ליזום ולפתח פרויקטים, להציע מחזות מקוריים, לחקור כיוונים מהרפרטואר העולמי ולהביא אל בימת התיאטרון את עולמם האישי.

שלוש ההצגות בפסטיבל הן חלק מפרוייקט זה של תיאטרון צעיר, בועט, חצוף, יוצא מהקופסה ובקיצור: תיאטרון מעולם אחר.

הפסטיבל במודיעין יתקיים באולם עינן, קניון עזריאלי מודיעין, וייפתח בתערוכה שתציין עשרים שנים לגשר. לאחר מכן, תעלה על הבמה בכל יום, הצגה אחרת של האנגר גשר.

יום חמישי, 7.10.10, בשעה 21:00 - 10 שניות.

"ההודעה שלי מיועדת רק למי שרוצה להתאבד... אני הולכת להתאבד בקרוב. הייתי רוצה לעשות את זה ביחד עם מישהו. ולכן השאלה שלי היא: בא למישהו למות אתי?"

המחזה 10 שניות (Norway. Today) מבוסס על סיפור אמיתי. יולי, ואוגוסט, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נפגשים בצ'אט באינטרנט ומחליטים להתאבד ביחד. הם נוסעים לצוק מבודד בנורווגיה על מנת לסיים את חייהם בקפיצה. יולי ואוגוסט מנסים לשרוד בקור המקפיא, ומגלים, לנוכח הנוף המרהיב והבדידות שעל שפת התהום, עד כמה הם זקוקים זה לזה, ולאהבה.

יולי ואוגוסט משתמשים במצלמת וידאו כדי לתעד את עצמם לפני הקפיצה המשותפת. בחור ובחורה עם שמות קיציים, מצלמה, מחשב נייד, וכמה פחיות בירה. 10 שניות זה הזמן שלוקח לבנאדם ליפול למטה. אלא שהמציאות מציעה למשתמשי הקצה שלה תסריטים אחרים מאלה שהריצו על המסך בבית.

10 שניות, שהועלה לראשונה בשנת 2000, הפך להצגת פולחן בקרב צעירים בגרמניה ובשאר הארצות דוברות הגרמנית. הוא הוצג במקומות שונים בעולם, ביניהם קנדה, פסטיבל אדינבורו ואחרים, וזכה בפרסים בינלאומיים.

מאת: איגור באוארסימה. תרגום מגרמנית: גד קינר. בימוי: יבגני אריה. במאי משנה: רועי רשף מליח. תפאורה: מיכאל קרמנקו. .מוסיקה: אבי בנימין. תאורה: דמיטרי גורביץ'. משתתפים: נטע שפיגלמן ואורי יניב.

יום שישי, 8.10.10 בשעה 21:00 - חמישה קילו סוכר.

מה היית עושה אם יום אחד סבא שלך, שמת לפני כמה שנים, היה מופיע בחייך דרך אנשים שאתה מכיר וכאלה שפגשת באופן אקראי, ומבקש ממך לשנות איזו עובדה בספר שעומד להתפרסם על מלחמת העולם השנייה?

לגור קורן זה קרה. סבא שלו חזר, באופן מטאפיזי, ושלח אותו למשימה שמתחילה בהברחת חמישה קילו סוכר בזמן מלחמת העולם השנייה, ונמשכת עד למיטתו של מרצה זוטר ליהדות מזרח אירופה.

סיפור מטורף שמתחיל בעיר האוקראינית ביאליסטוק, מגיע לבית הספר עתידים בחולון, ממשיך בכיכר דיזנגוף ואפילו ברחוב אפנר בגבעתיים.

המשימה הלא פשוטה הזו (כפי שמסתבר) מוציאה את גור המבולבל למסע שבו הוא פוגש מנהלת בית ספר, נערה מרדנית, קבצן חסר בית, סטודנטית שגררו לה את האוטו, מלצרית עם חזה יפה במיוחד, שחקן מובטל חובב חשיש, הילרית חובבת כסף, נהג מונית שאוהב ספרות גבוהה וזונה שלא אוהבת דג מלוח. המחזה כתוב בסגנון מוקומנטרי. גור נשבע שהסיפור שלו אמיתי לגמרי (חלקנו גם מאמינים לו).

מחזה מקורי מאת גור קורן. בימוי: יבגני אריה. תפאורה: סלבה מלצב. עיצוב תלבושות: ברק חודריאן. תאורה: אלכסנדר סיקירין.

משתתפים: ציון אשכנזי, רונית בקרמן, יובל ינאי, נועה קולר וגור קורן (בתפקיד עצמו)

מוצאי שבת, 9.10 בשעה 21:00 - אחד + אחת.

הוא והיא בני עשרים ומשהו, אולי שלושים ומשהו. מנסים לגדל בדירה שכורה את הזוגיות שלהם. הוא והיא מנסים להבין כמה זה בדיוק אחד + אחת.

בסדרה של מצבים קומיים המוכרים גם לכם מאיזשהו מקום, אנו מלווים את הזוג מרגע הכניסה האופטימית לדירה דרך הלופ של ויכוחים על משפחה, סקס, שעמום, בגידות אפשריות, בוסים מהגהינום, השלכת עציצים - עד לפרידה.

מחזה קצר, קצבי וקורע מצחוק, שחושף בסדרת מערכונים פרועים את הצד המיוזע, הקטנוני והאובססיבי של החיים ביחד.

מחזה מקורי מאת: נועה קולר וארז דריגס. שחקנים: נועה קולר וארז דריגס. בימוי: יבגני אריה. עיצוב תפאורה: מיכאל קרמנקו. מוסיקה: אבי בנימין.

להזמנת כרטיסים, קופות היכל התרבות 08-9737333.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות