חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין עיר מקלט בשעת חירום

 

עיריית מודיעין והישוב שלומי סיכמו על "ברית ערים תאומות" לפעילות בשעת חירום. בעת הצורך תסייע מודיעין גם בקליטת ילדים ואימוץ משפחות

 

ברית ערים תאומות לפעילות בשעת חירום נחתמה בין מודיעין מכבים רעות ליישוב שלומי בצפון הארץ. ראש מועצת שלומי גבי נעמן התארח בעיר בשבוע שעבר עם צוותו הבכיר וסיכם על כך עם ראש העיר חיים ביבס.

על פי הסיכום, בשעת חירום של מלחמה או מצב ביטחוני בעייתי תשמש מודיעין מכבים רעות עיר מקלט לתושבי הישוב המונה כ-7000 תושבים ונחשב לאחד היישובים הגדולים בצפון הארץ.

עוד סוכם כי שתי הערים יפעלו ביחד במצבי חירום ובעת הצורך תספק עיריית מודיעין מכבים רעות סיוע של עובדי עירייה ובעלי תפקידים מקצועיים על מנת לתגבר ולחזק את עובדי המועצה המקומית שלומי.

את היוזמה לשיתוף הפעולה החל יו"ר ארגון "ארגמן", שר החקלאות לשעבר ותושב העיר יעקב כץ-עוז.

במלחמת לבנון השנייה חיפשה תנועת "ארגמן" פעילות לסיוע ליישובי הצפון וחבריה ארגנו תרומה של כ-5,000 ש"ח לטובת נזקקים בשלומי. בחודש יוני 2010 הודיע אלוף פיקוד העורף כי מודיעין נחשבת לעיר קולטת בזמן לחימה בצפון, וכך החליטו חברי הארגון להעלות את הרעיון של אימוץ שלומי בזמן חירום על ידי מודיעין מכבים רעות.

אברהם כץ עוז הציע מודל של "ברית ערים תאומות בגבולות מדינת ישראל" אשר יסייע לשלומי, אבל לא פחות מכך יהיה גם לטובת מודיעין.

כץ-עוז: "אם נשכיל לתכנן מראש את הסיוע בזמן חירום וניערך לו, נוכל לחסוך אחר כך זמן ומשאבים יקרים שממילא יוקדשו לסיוע ליישובי הצפון בעת חרום. הפרויקט יכול להיות מודל ארצי חדשני שניתן יהיה לחקות גם במקומות אחרים, ושיתוף פעולה בין הערים בתחומי החיים השונים יכול להתרחש גם בימי רגיעה".

סוכם כי הצוותים בתחום הביטחון, הרווחה והחברה הקהילה ייפגשו על מנת להכין תוכנית מסודרת להפעלה ברגע האמת.

ראש מועצת שלומי, גבי נעמן: "אני מברך על המפגש והיוזמה - זה דבר חשוב במדינה קטנה כמו שלנו. אנחנו נשמח מאוד אם העיר מודיעין תאמץ אותנו בשעות הקשות, וחס וחלילה אם יהיה צורך גם ההיפך".

ראש העיר, חיים ביבס, אמר בפגישה: "במדינת ישראל הגבול משתנה והוא מהר מאוד יכול להיות הפוך ולהציב אותנו בחזית. שיתוף הפעולה צריך להיות בשתי רמות: לקראת שעת חירום ובימי שגרה. נכין תוכניות קבועות מראש לקליטה מיידית של ילדים בעת הצורך ושילובם במערכת חינוך ותוכנית לאימוץ משפחות בשעת חירום - דבר שאני בטוח שתהיה לו היענות גדולה מצד משפחות מהעיר שלנו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות