חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מפה ומשם חדשות עירוניות של אחרי ראש השנה

 

בין ראש השנה ליום הכיפורים. בין ארוחות החג לצום והארוחה המפסקת. מידע, חדשות וידיעות מקומיות מעיר המקבים שמסתבר שיש בה הרבה גיבורים לרגע. רחוקים מעין הזרקאורים. וגם, איך אפשר בלי, על ציניות של גנבים ברוח החגים ותיאטרון איכותי שמגיע - בלי סנקציות פוליטיות..

 

שנת הלימודים נפתחה - גם לגמלאים
רבים מגמלאי מודיעין הגיעו באחד בספטמבר ליריד החוגים והפעילויות שהתקיים במבנה הרב תחומי בעיר. במקום המתין להם היצע גדול של כחמישים דוכנים לרישום לפעילויות.

הפעילויות הן בתחומים מגוונים החל מקורסי ידע והעשרה, דרך מועדוני זמר, חוגי התעמלות, מועדון כלכלי, מועדון "קפה אירופה" וכלה בסדנאות רב דוריות לסבים וסבתות עם הנכדים או הנכדות.

אירוע זה היה למעשה יריית הפתיחה של פעילות הגמלאים לשנת תשע"א. כאשר החידוש המרכזי השנה יהיה פתיחתו של מרכז גמלאים שישמש בית עבורם. על הפעילות אחראית רכזת הגמלאים תמי אלון, שהפיקה את אירוע הפתיחה, ובין יתר הפעילויות המתוכננות השנה ובראשן חנוכת הבית החדש הממוקם בעמק בית שאן (המבנה הישן של שבט הצופים היובל), שלושה ימי חוויה לגיל השלישי במסגרת חודש הקשיש הבין-לאומי שייערך בחודש אוקטובר, שיכללו מופעים אומנותיים. עונת ההרצאות, בנושאים שונים ומגוונים, הקמת מקהלה ייצוגית "גיל וזמר" ועוד.

החל מהשבוע ניתן להשיג בבניין העירייה ובמרכז הרב תחומי, במשרדה של תמי אלון חוברת פעילות גמלאים עירונית הכוללת את כל הפעילויות הצפויות.

סיכוי שווה לשונה
מכתבו של שחר מי און. יו"ר אקי"ם במודיעין. וכל מילה נוספת-מיותרת:
עשרות בני נוער מלווים את סניף אקים מודיעין מכבים רעות במהלך השנה. אך אין זה מובן מאליו. יש כאן משהו מיוחד שמחבר בין כול הקהילות בעיר: דתיים, חילונים, מקובלים ולא מקובלים , נוער עם בעיות, נוער עם צרכים מיוחדים- כולם מתגבשים ליד אחת של נתינה.

כולם מרגישים שווים ונותנים יד לאחר, לנזקק, למוגבל. כולם מחייכים איתם ביחד מאושר הבנה וצורך, כל כך מיוחד ומייחד את בני הנוער במודיעין. אני גאה בהם וגאה בהתחברות שלהם למען אנשים עם פיגור שכלי, שגורלם נכפה עליהם ועדיין יש להם חברים שרוצים אותם באשר הם ולא בגלל מה שהם.

ישראל היפה זה כאן. עיר שבה בני נוער בהווה, שהם העתיד של חברתנו, נותנים סיכוי שווה לשונה. מי שיודע לתת הגורל יחזיר לו בנתינה. אני רוצה לאחל שנה טובה לעשרות המתנדבים התורמים וכל הגורמים בעיר שעוזרים לנו לתת להם עוד יום של טוב ןמעריכים את המעט וההרבה שבחיוך הפשוט. שחר מי-און. יו"ר סניף אקים מודיעין

עיר בונה ככרות...
השבוע העביר משרד התחבורה הרשאה בסך 1.3 מיליון שקלים להקמת כיכר תנועה במפגש הרחובות תלתן, דם המכבים ומשה סנה. העבודה תכלול פיתוח נופי במודל שנעשה בחלק משכונות העיר והיא תכלול עץ זית במרכז הכיכר ופרחים עונתיים.

צומת זה נחשב לצומת הומה מאחר והוא נמצא מול בניין העירייה, מוביל לבית ספר יסודי, לגני ילדים, מרכז רפואי ברחוב תלתן, מקשר לשדרות החשמונאים ומהווה נקודת איסוף מרכזית לאוטובוסים בין עירוניים. בימים אלה העירייה בתהליך תכנון הכיכר ובתוך מספר חודשים תצא למכרז. בנוסף, בעקבות תלונות תושבי רחוב נופך בשכונת אבני חן, הורה ראש העיר, חיים ביבס, לבצע שינויים גיאומטריים ברחוב ולמעשה לצמצם את שטח הכביש על מנת למתן את התנועה ברחוב. המשמעות היא הגדלת שטחי ערוגות הגינון ברחוב.

מהלך זה מצטרף לשינויו לרחוב חד סיטרי, שבוצמע ע"יהתקנת שלטי אין כניסה לרחוב. מעתה מתאפשרת כניסה לנוסעים מרחוב יהלום לרחוב מגדל ים בלבד.

תיאטרון אחר
פסטיבל האנגר גשר מגיע להיכל התרבות מודיעין מכבים רעות. תיאטרון צעיר, סוחף, בועט, חצוף ובקיצור: תיאטרון מעולם אחר.

מדובר ביוזמה ייחודית של "האנגר גשר" והיכל התרבות מודיעין מכבים רעות: פסטיבל האנגר גשר יוצא לראשונה מהאנגר גשר, ומגיע רק להיכל התרבות במודיעין.

שלושה ימים של הצגות האנגר גשר, יציינו את חגיגות עשרים השנים להיווסדות התיאטרון, החל משנת 1991 בהצגה "רוזנקרץ וגילדנשטרן מתים, שהועלתה בבימרתף בשנת 1991, ועד ל"רביזור" בשנת 2010. מתיאטרון של עולים מרוסיה שאינם דוברי עברית, ועד לתיאטרון ישראלי איכותי.

פרויקט האנגר גשר, מעודד את השחקנים והיוצרים הפועלים בתיאטרון ליזום ולפתח פרויקטים, להציע מחזות מקוריים, לחקור כיוונים מהרפרטואר העולמי ולהביא אל בימת התיאטרון את עולמם האישי.

שלוש הצגות בפסטיבל הן חלק מפרויקט זה. ההצגות, פרי היצירה של יוצרים צעירים, מביאות עמן זווית אחרת, חדשה, לעולם התיאטרון הישראלי.

הפסטיבל במודיעין יתקיים באולם עינן, קניון עזריאלי מודיעין, וייפתח בתערוכה שתציין עשרים שנים לגשר.
לאחר מכן, תעלה על הבמה בכל יום, הצגה אחרת של האנגר גשר:

ב -7/10- עשר שניות. ב- 8/10- חמישה קילו סוכר. ב- 9/10- אחד+אחת. תקציר ההצגות:

ב- 7/10 בשעה: 20:00- פתיחת תערוכה.
בשעה 21:00: 10 שניות- Norway. Today מאת: איגור באוארסימה. תרגום מגרמנית: גד קינר. בימוי: יבגני אריה. במאי משנה: רועי רשף מליח. תפאורה: מיכאל קרמנקו. .מוסיקה: אבי בנימין. תאורה: דמיטרי גורביץ’. משתתפים: נטע שפיגלמן ואורי יניב.
"ההודעה שלי מיועדת רק למי שרוצה להתאבד... אני הולכת להתאבד בקרוב. הייתי רוצה לעשות את זה ביחד עם מישהו. ולכן השאלה שלי היא: בא למישהו למות אתי?" המחזה 10 שניות (Norway. Today) מבוסס על סיפור אמיתי. יולי, ואוגוסט, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נפגשים בצ’אט באינטרנט ומחליטים להתאבד ביחד. הם נוסעים לצוק מבודד בנורווגיה על מנת לסיים את חייהם בקפיצה. יולי ואוגוסט מנסים לשרוד בקור המקפיא, ומגלים, לנוכח הנוף המרהיב והבדידות שעל שפת התהום, עד כמה הם זקוקים זה לזה, ולאהבה. יולי ואוגוסט משתמשים במצלמת וידאו כדי לתעד את עצמם לפני הקפיצה המשותפת. בחור ובחורה עם שמות קיציים, מצלמה, מחשב נייד, וכמה פחיות בירה. 10 שניות זה הזמן שלוקח לבנאדם ליפול למטה.
אלא שהמציאות מציעה למשתמשי הקצה שלה תסריטים אחרים מאלה שהריצו על המסך בבית. 10 שניות, שהועלה לראשונה בשנת 2000, הפך להצגת פולחן בקרב צעירים בגרמניה ובשאר הארצות דוברות הגרמנית. הוא הוצג במקומות שונים בעולם, ביניהם קנדה, פסטיבל אדינבורו ואחרים, וזכה בפרסים בינלאומיים.

ב- 8/10 בשעה 21:00 : חמישה קילו סוכר מחזה מקורי מאת גור קורן. בימוי: יבגני אריה. תפאורה: סלבה מלצב. עיצוב תלבושות: ברק חודריאן. תאורה: אלכסנדר סיקירין. משתתפים: ציון אשכנזי, רונית בקרמן, יובל ינאי, נועה קולר וגור קורן (בתפקיד עצמו)

מה היית עושה אם יום אחד סבא שלך, שמת לפני כמה שנים, היה מופיע בחייך דרך אנשים שאתה מכיר וכאלה שפגשת באופן אקראי, ומבקש ממך לשנות איזו עובדה בספר שעומד להתפרסם על מלחמת העולם השנייה?

לגור קורן זה קרה. סבא שלו חזר, באופן מטאפיזי, ושלח אותו למשימה שמתחילה בהברחת חמישה קילו סוכר בזמן מלחמת העולם השנייה, ונמשכת עד למיטתו של מרצה זוטר ליהדות מזרח אירופה. סיפור מטורף שמתחיל בעיר האוקראינית ביאליסטוק, מגיע לבית הספר עתידים בחולון, ממשיך בכיכר דיזנגוף ואפילו ברחוב אפנר בגבעתיים.

המשימה הלא פשוטה הזו (כפי שמסתבר) מוציאה את גור המבולבל למסע שבו הוא פוגש מנהלת בית ספר, נערה מרדנית, קבצן חסר בית, סטודנטית שגררו לה את האוטו, מלצרית עם חזה יפה במיוחד, שחקן מובטל חובב חשיש, הילרית חובבת כסף, נהג מונית שאוהב ספרות גבוהה וזונה שלא אוהבת דג מלוח. המחזה כתוב בסגנון מוקומנטרי. גור נשבע שהסיפור שלו אמיתי לגמרי (חלקנו גם מאמינים לו).

ב- 9/10 בשעה 21:00: אחד + אחת מחזה מקורי מאת: נועה קולר וארז דריגס. שחקנים: נועה קולר וארז דריגס. בימוי: יבגני אריה. עיצוב תפאורה: מיכאל קרמנקו. מוסיקה: אבי בנימין

הוא והיא בני עשרים ומשהו, אולי שלושים ומשהו. מנסים לגדל בדירה שכורה את הזוגיות שלהם. הוא והיא מנסים להבין כמה זה בדיוק אחד + אחת. בסדרה של מצבים קומיים המוכרים גם לכם מאיזשהו מקום, אנו מלווים את הזוג מרגע הכניסה האופטימית לדירה דרך הלופ של ויכוחים על משפחה, סקס, שעמום, בגידות אפשריות, בוסים מהגהינום, השלכת עציצים - עד לפרידה. מחזה קצר, קצבי וקורע מצחוק, שחושף בסדרת מערכונים פרועים את הצד המיוזע, הקטנוני והאובססיבי של החיים ביחד.

תרומה- קצת אחרת:
רשימת מפעלי התרומה לקראת החגים, הולכת ומתארכת. כן יירבו! כך, פועלים גופים שונים לאיסוף וחלוקת מזון לנזקקים. העמותה הצרפתית, ארגון "צוות", רבנים ועוד ועוד. עסקים רבים במודיעין נותנים מכל הלב כ"מתן בסתר" וגם עליהם תבוא הברכה. אלא שהפעם העדפתי לתת במה לתרומה קצת אחרת. מקורית:

מועדון רוטרי מודיעין, אסף תרומת 75 תספורות ממספרות ברחבי מודיעין. שוברי התספורות נמסרו לפני ראש השנה למנהל אגף הרווחה בעיריית מודיעין, מר יעקב אלמוג.

השוברים ימסרו למשפחות נזקקות. חברי המועדון העניקו תעודות תודה והוקרה לכל הספרים והספריות שתרמו תספורות חינם.

רשימת הספרים שתרמו: עידן בר ממרכז לב העמק, מועדון השיער מרעות, אמיר קרטה, סלון סימה של סימה חזות, יעקב לוי ממרכז דונה, אבי אדרי נקודה מרכז רננים במכבים, מירו ספז מרכז מסחרי עמק זבולון, מוטי יפרח, 3 מספרות ממרכז שרבט מספרת מיכאל לוי, רונן עיצוב שיער ואילנה עיצוב שיער, 3 מספרות ממודיעין סנטר מספרת אקספרס, מספרת אלי לוי ומספרת אלי לביא.

ויש גם ציניות של עבריינים:
ב-10/9 במהלך מחסום שגרתי על כביש 443 סמוך לצומת שילת נעצר לבדיקה רכב מסחרי ברכב נהג תושב לוד. השוטרים הריחו ריח מסריח ברכב וערכו בו חיפוש.

במהלך החיפוש ברכב נמצאו סירים ענקיים שבהם כ 50 ק"ג של בשר פיגולים.

ועכשיו תחזיקו חזק..: הנהג טען שהוא מחלק את האוכל לעניים. אך מסתבר שברשותו אין תעודת משלוח. למקום זומנה יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות שהחרימו את הבשר והמשיכו את הטיפול בנהג.

רבקה צור- "הגננת של המדינה"
רבקה צור, הגננת של גן נופר, גן ממ"ד משכונת הנחלים, זכתה בתואר "הגננת של המדינה". רבקה נבחרה לשלב הגמר אליו הגיעו 15 גננות נבחרות מכל רחבי הארץ. הטקס התקיים בבית הסתדרות המורים שהייתה יוזמת הפרויקט, ביחד עם משרד החינוך, בנק מסד ואתר YNET.

רבקה העובדת כגננת כבר 32 שנים הוגשה לתחרות שלא בידיעתה ע"י הורי הגן. מבין אלפי הגננות שהוגשו, נבחרו 100, ומתוכן נבחרו ע"י וועדה ציבורית רחבה 50 ולבסוף 15 גננות מצטיינות.

בסרט על רבקה, שהוקרן בטכס, רואיין בוגר של גן רבקה מלפני 29 שנים, שסיפר על החוויה שהוא זוכר עד היום.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות