חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות וישנות במודיעין. החצי הראשון של השבוע האחרון לחופש

 

מה יותר עכשוי מפתיחת שנת הלימודים מחר (רביעי) בבוקר? אז לצערי, בניגוד לשנה שעברה, פרשת בית הכנסת שנבנה על ראשם של הפעוטות ימשיך להעיב על השמחה. ועל כך, יקי בז’ה "מכריז מלחמה" . יחד עם זאת, עולם כמנהגו נוהג... ובמקביל ייפתחו גם ארועי תרבות וחינוך ב"עיר העתיד". וגם.. ביקור מעניין שנערך במודיעין, ואחר, שיצא ממנה לורשה. וקינוח בדמות מקום שבו אפשר לפתור סכסוכים.. (אולי נזכה לראות שם את ביבי ואבו מאזן.. ). שנת לימודים נעימה (ככל שאפשר) לכולם:

 

חינוך 1. מוכנות לשנה"ל? יקי בז’ה מכריז:"עכשיו זו מלחמה!"
"בתי הולי בת ה-3.5 רשומה לגן אמיר במתחם הגנים ברח’ דן אשר במהלך הקיץ נבנתה מעליו תשתית לבית כנסת ע"י קהילת אדיר במרום. ניסיון העבר בנחל צין הראה כי ניתן לבצע בניה כזו ללא זעזועים משמעותיים, ועל כן לא הייתי מהמתנגדים לפרוייקט. יש לי גם הבנה וסימפטיה לצרכים של שכני הדתיים. קיימתי מספר שיחות עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מויש לוי, על מנת לוודא כי ילדינו לא ייפגעו מעבודות אלה, וקיוויתי כי נוכל לפתוח את שנת הלימודים בשלום כפי שהובטח ע"י העירייה.

כל מה שאני מצפה הוא שמה שהובטח יקויים - קרי, עבודות הבינוי יבוצעו בחופשים בלבד והגן יוחזר למצבו כפי שהיה לפני ביצוע העבודות, וכי הילדים שלנו לא יסוכנו ולא תיפגע חווית הגן שלהם.

ביקרתי אתמול יום ב’ בשעה 17:30 אחה"צ במתחם הגנים שלנו והזדעזעתי ממצב הגנים. יממה לפני תחילת הלימודים - מדובר באתר בניה לכל דבר, וקשה לדמיין כיצד חצר הגן תשוחזר למצבה הקודם. אני משתאה כיצד העירייה עדיין מכריזה כי כי כל העבודות יושלמו עד מחר 1.9.10.

בעקבות זאת פרסמתי את הפוסט להלן הכולל תמונות לפני ואחרי של הגנים:

מתחם הגנים ברח’ דן - עכשיו זו מלחמה  "

חינוך 2. ומעניין לעניין- באותו עניין: ועדת הנחות לצהרונים יוצאת לדרך..
בימים אלו נערכים בעיריית מודיעין, מכבים-רעות לקראת פתיחת שנת הלימודים. כחלק מהיערכות זו תתכנס לקראת סוף חודש ספטמבר ועדת ההנחות לצהרונים. ועדה זו תדון בבקשות תושבים שרשמו את ילדיהם לצהרונים העירוניים שבהפעלת המתנ"ס ובהפעלת ד"ר יוסי דבאח ומעוניינים בהנחה.

תושבים המעוניינים לעשות כן מתבקשים להגיש בקשה להנחה עד לתאריך 14.9.2010 כולל. את הבקשות יש להגיש במינהל החינוך בשעות קבלת הקהל.

על מנת לשפר את השירות לתושבים ניתן להוריד את טופס הבקשה באתר העירייה בכתובת, www.modiin.muni.il - מאגר טפסים. בנוסף, יש להחתים את מפעיל הצהרון על גבי הטופס.

עם סיום מועד הגשת בקשות ההנחה הוועדה תתכנס ותדון בבקשות. את התשובות ניתן יהיה לקבל במהלך חודש אוקטובר באמצעות אתר העירייה.

חינוך 3. פתרון ליוצאים מוקדם לעבודה? יש סף מינימום!
שנת הלימודים בבתי הספר וגני הילדים תחל ביום רביעי ובעיריית מודיעין מכבים רעות ובמתנ"ס מודיעין מזכירים כי השנה, הורים המעוניינים לשלוח את ילדיהם לגני הילדים כבר בשעה שבע בבוקר, ולא בשבע וחצי השעה בה הגנים נפתחים בשגרה, יכולים להירשם ל"בוקר רך", מיזם המיועד לתושבים המעוניינים להביא את ילדיהם לגן החל מהשעה שבע בבוקר.

במינהל החינוך מסרו כי "בוקר רך" ייצא לדרך בכל אשכול גנים או חטיבה צעירה שיהיו בו לפחות עשרה ילדים שיירשמו, תמורת תשלום חודשי קבוע, במידה ותנאים אלו יתקיימו ייעשה מאמץ לפתוח את הגן בשעה שבע.

על פי נתוני העירייה והמתנ"ס נרשמו עד כה נרשמו מעל למאה תושבים מכל העיר לתוכנית "בוקר רך". עם זאת, עד כה אין בנמצא אשכול בו יש למעלה מעשרה ילדים שנרשמו בגן הרך. העירייה הבהירה כי במידה ויהיו לפחות עשרה הורים בכל אשכול גנים המעוניינים בפתיחה מוקדמת של הגן היא תקיים זאת, אולם עד כה תנאי זה לא נענה.

עוד נמסר מהעירייה כי באשכולות בהם מספר הילדים קרוב לסף כבר ישנן סייעות המיועדות לפתוח את הגנים בשעה המוקדמת.

הגננות יעדכנו את ההורים בנושא "בוקר רך" במפגשי ההורים שיתקיימו עם פתיחת שנת הלימודים מובהר כי השירות ייפתח ברגע שהמכסה תתמלא גם אם הדבר יתרחש במהלך שנת הלימודים.

ציבור ההורים המעוניין בכך להירשם ל"בוקר רך" דרך אתר האינטרנט של מתנ"ס מודיעין בכתובת www.matnasmodiin.org.il.

חינוך 4. גם זה חינוך!!!
שיתוף הפעולה המתקיים בין מועצת תלמידי תיכון ע"ש יצחק רבין לבין אקי"ם מודיעין נמשך לאורך שנת הלימודים האחרונה והגיע לשיא בסוף שנת הלימודים כאשר מועצת התלמידים קיימה יום התרמה לקייטנה של אקי"ם במודיעין.

ערב מבצע ההתרמה נפגשו חברי המועצה עם יו"ר אקים מודיעין, שחר מי און ושמעו ממנו על הצרכים של אקי"ם בעיר. שחר סיפר לתלמידים על הקייטנה שנערכת כל שנה בקיץ והסביר שבגלל הצרכים המיוחדים של הילדים הקייטנה יקרה מאוד.

מועצת התלמידים בחרה לגייס כספים לארגון יום כיף לילדי אקי"ם כפעילות שיא ביום האחרון בקייטנה. התלמידים עברו בכיתות והסבירו לחבריהם על הפעילות של עמותת אקים. תלמידי בית הספר התגייסו למטרה ובסופו של יום הצליחו לגייס יותר מ-4000 שקלים. נוסף על התרומה החומרית הכריזו התלמידים שמבחינתם המטרה היא לא רק לתת כסף, אלא גם להיות שותפים בעשייה:

חברי מועצת התלמידים ויתרו על עוד כמה שעות שינה ונפגשו במהלך ימי הקיץ החמים כדי לארגן תחנות קעקועים, איפור, צבעי ידיים ומשחקי "ווי" (WII). ביום רביעי שחלף, התקיים יום הכיף בקייטנה שמומן בכספים שגייסה מועצת התלמידים. למקום הובאו מתקני ג’ימבורי וצ’ופרים נוספים. במהלך הפעילות המשותפת התלמידים הכינו ביחד עם הילדים כרזה, לברך את תלמידי התיכון בשנה טובה.

האם הם יופיעו באריאל?! מי רוצה לככב במחזה "תהילה" בהפקת היכל התרבות העירוני?
היכל התרבות וקניון עזריאלי מודיעין, פותחים השנה סדנת תיאטרון מקצועית לנוער, בניהולו של איקה זהר ובהפקתו של ארי אסנר. הסדנה תתקיים באולם עינן בקניון עזריאלי מודיעין.

הסדנה תפעל במהלך כל שנת הלימודים, ותעלה הפקה מקצועית ומושקעת של המחזה הידוע: "תהילה". עיבוד חדש למחזמר המוכר על ההתרחשויות והסיפורים האהבות והמריבות המלווים את תלמידי בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה עם השירים והריקודים הנפלאים.

במחזמר יתארחו בתפקידי המורים, שחקנים מהשורה הראשונה של עולם התיאטרון הישראלי והוא יצא לסיבוב הופעות ארצי.

האודישנים יתקיימו באולם עינן קניון עזריאלי בתאריך ה- 14/9 החל מהשעה 16:00. להרשמה יש להתקשר להיכל התרבות בטלפון: 08-9737333.

בסדנה ייפתחו שני מסלולים: המסלול מקצועי ומסלול העתודה. שני המסלולים מיועדים לבנים ובנות בגילאי 13 - 18.

המסלול המקצועי: שחקנים ושחקניות שיעברו אודישנים מקצועיים מתוך תפיסת מצוינות וילמדו תיאטרון, מחול ושירה. מסגרת הלימודים היא דו שבועית - 8 שעות אקדמאיות בשבוע.

התלמידים ייבחרו על פי יכולתם והתאמתם המקצועית להשתתפות במחזמר "תהילה" ((FAME אשר יעלה בהצגות בכורה בהיכל התרבות מודיעין ובכל רחבי הארץ. תלמידי הסדנאות יהנו ממנוי מוזל להיכל התרבות.

מסלול העתודה: שחקנים ושחקניות שיאותרו כבעלי פוטנציאל ויעברו הכשרה מקצועית של 8 שעות אקדמאיות בשבוע על מנת לאפשר שילובם בהרכב המקצועי. מסלול העתודה יעלה תרגילים והפקת סיום חגיגית באולם עינן.

בשני המסלולים ילמדו משחק מחול ושירה ברמה מקצועית גבוהה ביותר.

צוות המורים מורכב מטובי בעלי המקצוע בתחום: תיאטרון ומשחק - איקה זהר, אילת מנסיני, מיקי פרוסק. מוסיקה ושירה - משה יוסף. כל תלמידי הסדנאות יעברו כיתות אמן עם אמנים מובילים בארץ כגון: עידו תדמור, אוהד חיטמן, דביר בנדק, מיכל ינאי, יובל סמו, גלית גיאת.

מסע המקהלה. מקיסריה לפולין
מקהלת החזנים העירונית "שירת מודיעין" בניצוחו של יענקלה רוטנר יצאה השבוע, בהזמנת ממשלת פולין, לייצג את מודיעין, מכבים-רעות ואת ישראל בהופעות בבירת פולין, ורשה.

המקהלה סיימה בארץ בקיץ האחרון מסע הופעות עמוס כשהיא מלווה על ידי התזמורת "סימפונט" רעננה. בכל מופע נטלו חלק אומנים אחרים, בהם גדול חזני העולם יצחק מאיר הלפגוט בירושלים, כפר סבא, נתניה וראשון לציון באולמות גדושי קהל.

המשיכה בהופעת ענק באמפי בית גוברין עם דודו פישר, קיימה שתי הופעות בקיסריה עם מקהלת הילדים פרחי מודיעין ובליווי גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי, וקינחה בקונצרט פסטיבל החזנות "הללויה" המפורסם בקיבוץ לביא עם החזנים יעקב מוצן, צודיק גרינוולד והלר.

לאחר סבב זה תצא המקהלה לייצג את העיר בפסטיבל המופק ע"י ממשלת פולין לכבודו של הסופר היהודי יצחק בשביס זינגר.

עם נחיתתה צפויה למקהלה הופעה בכיכר מרכז העיר דינוב בהופעה ישראלית יהודית, ויומיים לאחר מכן בקונצרט פתיחת פסטיבל בשביס זינגר בבית הכנסת נוז’יק המדהים ביופיו בוורשה.

אל קונצרט זה זימנה ממשלת פולין מישראל את המקהלה, ומארה"ב את החזנים העולמיים: בן ציון מילר, יעקב מוצן, ויעקב למר, עם הפסנתרן גילדר. חברי המקהלה הנרגשים ישלבו בסיורם ביקורים ותפילות אזכרה במחנות ההשמדה ובאתרים יהודיים שונים.

שבוע תשוב ןתנחת המקהלה בישראל צפויה למקהלה הופעה תפילת סליחות לאשכנזים במוצאי שבת 4/9/10. בהפקת המחלקה לתרבות ואירועים בעירייה עם החזן הידוע, יחזקאל קלנג, בבית הכנסת לב אחים שבשכונת השבטים.

ובמקביל לשירת המקהלה. משלחת "נוצרים למען ישראל" ביקרה במודיעין
ביום חמישי שעבר (26.8) הגיעה לעיר מודיעין קבוצה יוצאת דופן- 30 נוצרים מהעיר רוצ’סטר שבמדינת ניו יורק החברים בקבוצת Bethel Christian Fellowship Group והעומד בראשה, הרב קילימניק, רב אורתודוקסי מהקהילה היהודית ברוצ’סטר.

חברי המשלחת, שהגיעו במסגרת שותפות 2000 מודיעין-רוצ’סטר של הסוכנות היהודית לביקור בן שבוע בארץ, משתייכים לארגון הגג CUFI- Christians United for Israel. הארגון הלאומי-נוצרי שם למטרה להוות ארגון גג לכל הכנסיות התומכות בישראל כדי שאלו יוכלו להשמיע קולן.

הארגון קם בשנת 2006 בכנס של 400 מנהיגים נוצרים שהתקיימה בסן אנטוניו, טקסס, ומאז הפך לארגון הפרו-ישראלי הגדול בארה"ב. התמיכה שלהם בישראל וביהודים כוללת תפילות ותרומות, וכן ארגון עצרות תמיכה ברחבי ארה"ב כולל עצרת שנתית בוושינגטון בחודש יולי. כחלק מהביקור בארץ הגיעו האורחים מניו יורק לביקור של חצי יום בעיר מודיעין, השותפה לקהילה היהודית של עירם, ביוזמת שותפות 2000 מודיעין-רוצ’סטר של הסוכות היהודית. הם נפגשו בעירייה עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מויש לוי, ולאחר מכן סיירו באתר הבניה של בית הכנסת "בוכמן אשכנז".

במה שעתיד להיות אולם התפילה הראשי של בית הכנסת קיבלו את פניהם רב הקהילה הרב סובול, ונציג הקהילה מר ג’יג’י סאסמן, שסיפר על הישגיה המרשימים של הקהילה בגיוס תרומות, אך ציין שעדיין חסר סכום מסוים שיאפשר את סיום הבניה.

מנהיגה הרוחני של הקבוצה, הפסטור רון, ביקש רשות מהרב סובול להוביל את אנשיו בתפילה במקום הקדוש, ומיד נשא תפילה מאולתרת שהתייחסה לדבריו של סאסמן באומרו "מי ייתן ואלוהים יפתח כאן חלון לשלום, ויעזור למאמיניו לסיים את המשימה הקדושה שלהם בבניית בית תפילה".

תזכורת: כבר שנה שיש במודיעין מרכז גישור!
בחודש יוני 2009 נפתח בעיר המרכז לגישור קהילתי. תהליך הגישור הינו הליך ליצירת הידברות, הסכמות ופתרונות בין צדדים למחלוקת או סכסוך בתחומים שונים -קהילתי, בין-אישי, עסקי, עובד-מעביד, ספק-לקוח. מדובר בתהליך רצוני שמתבסס על כבוד הדדי ושיתוף פעולה בין הצדדים ומאפשר טיפול מקיף בכל היבטי הסכסוך. יישוב הסכסוך בהסכמה מאפשר לצדדים להמשיך ולחיות ביחד לאחר שגובש פתרון מתאים השומר על זכויות הצדדים ומאפשר המשך יחסים תקינים בתוך הקהילה.

מאחורי מהלך זה עומדת תפיסת עולם, לפיה עדיפה ההידברות בין בני האדם במטרה לפתור את המחלוקות ביניהם , לשפר את מערכת היחסים ולמקסם את רווחיהם ההדדיים.

היוזמה למהלך זה נולדה אצל שישה מתנדבים, תושבי האזור, אילן נוי, שרגא כהן, עפרה מקובר, רותי צפרוני, שרה נבון ואתי פרידמן, כולם מגשרים בהכשרתם. החמישה החלו את עבודתם בתמיכת מנהל האגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג ובליווי של יועץ ארגוני. במרוצת השנה האחרונה מונתה למרכז מנהלת, ריאה גלסמן פלוסקר והמרכז החל בפעילותו. במרכז מצפים לטמעה נרחבת עוד יותר בהמשך.

עד כה הגיעו למרכז הגישור למעלה מארבעים פניות בנושאים שונים ומגוונים החל מסכסוכי שכנים, יחסי שוכר ומשכיר דירה, דרך שותפויות עסקיות, , סכסוכים במשפחה ויחסי עבודה. מתוך ארבעים הפניות עשר הגיעו לגישור, ועברו תהליך גישור מלא ומקיף. "לפעמים עצם השיחה הראשונית, זו שרק נועדה ללמוד את המקרה יכולה להביא לתובנות שאפילו יגרמו לסיום הסכסוך" מספרת גלסמן פלוסקר, "בשיחה כל צד נאלץ להקשיב לצד האחר ובצורה כזו נקלטת תמונה רחבה יותר ולפעמים עשירה יותר בפרטים שהיו סמויים מן העין של הצד המסוכסך ובעקבות ההכרה בכך מגיעים לפתרונות יצירתיים ונוחים כך שכל צד יוצא מורווח. התגובות שאנחנו מקבלים מהפונים הן חיוביות מאוד."

גלסמן פלוסקר מסבירה כי יש דרכים שונות להגיע למרכז: לעיתים מהממונה על פניות הציבור, מוקד השירות העירוני, שי"ל שירות יעוץ לאזרח הפועל באגף לשירותים חברתיים, פורומים ציבוריים, מחלקות העירייה השונות כמו קליטת עולים, חינוך וכן האלה, ומרכזי גישור מקבילים הפועלים בתחומים ובאזורים שונים. "יש אפילו פניות של אנשים הפונים לקבל סיוע עוד לפני תחילת הקונפליקט", מספרת גלסמן פלוסקר, "אנשים שנמצאים לפני מהלך שיכול להשפיע על צד אחר פונים אלינו עוד לפני המהלך בפועל על מנת לנטרל את המוקש עוד לפני שידרכו עליו".

יעקב אלמוג מנהל אגף שירותים חברתיים: "מרכז הגישור הינו אחד השירותים שפותחו ע"י האגף לשירותים חברתיים באמצעות קבוצה איכותית ביותר של מתנדבים תושבי העיר. ברוח זו החל האגף להפעיל לאחרונה שירות חדש של "גישור משפחתי" המסייע למשפחות הנמצאות בתהליכי גירושין להגיע להסדר וזאת ע"י מתנדבים ומומחים בתחום. האגף רואה בפתרון סכסוכים בהסכמה דרך הראויה להטמעה בקהילה ומכאן גם פיתוח השירותים הנעשה בתחומים הללו.

למותר לציין את יתרונות הגישור המרכזיים: שימור וקיום מערכת יחסים חיובית בין שני הצדדים במהלך ולאחר הליך הגישור וכמובן חסכון בעלויות."

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות