חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סמלים במודיעין, בצל רוע ואטימות לב- לאן נעלם עץ הזית של בית הספר הדמוקרטי?

 

לפעמים אנחנו עומדים משתאים לנוכח אטימות וטמטום של גופים, מוסדות ויחידים. מכיוון שלסיפור הזה אין עדיין סוף, אי אפשר להצביע עדיין על האטום התורן- פה במודיעין, העיר שמחפשת לעצמה לוגו אנושי שמחבר אבנים, קירות ועצים, לאנשים

 

לפני 11 שנים, נטעו הוריו של נדב מרחב ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים, עץ זית צעיר לזכרו, בבית הספר הדמוקרטי שהם היו ממקימיו. לעץ חשיבות רגשית גדולה, והוא מהווה מקום פעילות מרכזי לילדי בית הספר. לפני שבוע נדהמו אנשי הקהילה לגלות בור ענקי במקום בו היה העץ. העץ נעלם. תלונה הוגשה למשטרת מודיעין.

אחד מסמליו של בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב הוא עץ הזית הגדול שניצב במרכז חצר בית הספר. העץ ניטע לפני כ-11 שנים לזכרו של נדב מרחב, בנם של מקימי בית הספר, פזית ואמנון מרחב, שנהרג בתאונת דרכים בהיותו בן 6 שנים בלבד. העץ שימש את תלמידי בית הספר במשך השנים כמקום התכנסות, טיפוס ומשען וחשיבותו לאנשי הקהילה גדולה.

בימים אלה עומד להיבנות מבנה הקבע של בית הספר כאשר תוכניות הבינוי החדשות כללו, כמובן, מקום של כבוד לעץ. על פי הסיכום עם העירייה, והעומד בראשה, העץ היה אמור להיות מועתק ממקומו בזמן הבניה ולחזור חזרה לאחריה.

לפני מספר ימים גילו אנשי קהילת בית הספר, אשר עסקו בפירוקים האחרונים של מתחם הקרוואנים, שהעץ נעקר ממקומו ובמקומו נשאר בור גדול. בתחילה נראה היה כי מדובר בחלק מההליך המתוכנן, אולם לאחר בירור קצר התברר כי העץ נעקר ממקומו ללא תיאום עם גורם מטעם בית הספר או העירייה. (כך, עפ"י הודעת נציג המשפחה).

ביום שישי האחרון ניגשו פזית מרחב, המנהלת הראשונה של בית הספר הדמוקרטי ואימו של נדב ז"ל, וגיל חדש, מנהל בית הספר, להגיש תלונה במשטרת מודיעין. במקביל, ראש העיר, חיים ביבס, עודכן בנושא והביע את צערו העמוק על המקרה. בבית הספר הדמוקרטי הביעו זעזוע עמוק מהמעשה. לדבריהם, חשיבותו של העץ לקהילת בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב היא עצומה, ובכוונתם לעשות ככל האפשר, בסיוע המשטרה, על מנת לעלות על עקבותיו של העץ ולהחזירו לחיק הקהילה ומקומו המרכזי בהווי בית הספר.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "מדובר בעץ בעל חשיבות רגשית וסמלית רבה למשפחת מרחב ולקהילת בית הספר הדמוקרטי. ככל הנראה מדובר בטעות אנוש מצערת, עם זאת, הוגשה תלונה למשטרה על מנת שהנושא ייבדק."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות