חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

השינוי שמתוכנן בנוהל התמיכות יפגע קשות בתנועות הנוער

 

בעקבות שינויים שעורך משרד הפנים בנוהל קבלת תמיכות יצטרכו תנועות הנוער הפועלות במודיעין להסתפק השנה רק ב-30 אחוזים מתקציב התמיכות שקיבלו בשנה שעברה

 

עיריית מודיעין הודיעה השבוע כי בעקבות נוהל חדש למתן תמיכות, שמכין משרד הפנים, יקבלו השנה גופים ציבוריים רק 30% מסך כל התמיכה שקיבלו בשנת הכספים 2005. בעירייה מתריעים גם כי בתנאים מסויימים, ייתכן ולאחר אישורו הסופי של הנוהל יצטרכו הגופים הנתמכים להחזיר את הכספים בתוספת ריבית והצמדה. הנפגעים העיקרים במודיעין הן תנועות הנוער שזקוקות לתמיכת העירייה לפעילות השוטפת.

נזכיר כי גופים ציבוריים שונים הפועלים בעיר זכאים להגיש בקשה לעירייה לקבלת תמיכה כספית על פי קריטריונים של משרד הפנים. מרבית תקציב התמיכות העירוני מועבר מדי שנה לתנועות הנוער. אומנם בעיריית מודיעין התעכבו לעיתים כספי התמיכות וגם הסכומים לגופי הספורט ולעמותות השונות הסתכמו לרוב בכמה אלפי שקלים לשנה לכל גוף נתמך. אולם כעת עומדים להשתנות הנוהלים ולא בטוח שאותם גופים יוכלו להמשיך לקבל תמיכות. כאמור הנפגעים העיקריים במודיעין מהשינויים הנעשים במשרד הפנים הן תנועות הנוער שמרבית תקציב הפעילות שלהן מגיע מהעירייה.

מדוברות העירייה נמסר כי בימים אלה מכין משרד הפנים נוהל חדש למתן תמיכות אשר מטרתו להחליף את הנוהל הקיים. על מנת למנוע פגיעה בגופים ציבוריים מקבלי תמיכות, נקבעו על ידי משרד הפנים הוראות מעבר שיחולו עד אישור ופרסום הנוהל החדש. לאור הוראות המעבר, מבהירים בעיריית מודיעין כי הם יוכלו להמשיך במתן תמיכה למוסדות ציבור על פי הנוהל הישן וזאת עד לסיומה של שנת הלימודים תשס"ו. באשר למוסדות ציבור אשר אינם מוסדות חינוך, מובהר כי עד סיום הכנתו ופרסומו של הנוהל החדש, תהא העירייה מנועה מלחלק תמיכות בהתאם לנוהל הקיים.

אולם על אף האמור לעיל, יכול מוסד ציבורי, אשר אינו מוסד חינוך, שקיבל תמיכה בשנת הכספים 2005 ואשר הודיע בכתב על כוונתו להגיש בקשה לתמיכה בשנת הכספים 2006, לקבל תשלום מקדמה של עד 30% מסך כל התמיכה שקיבל בשנת הכספים 2005 ובהתחשב בהיקף הפעילות המתוכנן לשנת 2006.

עם זאת מדגישים בעירייה כי אל הטפסים לבקשת התמיכה יש לצרף התחייבות חתומה באמצעות מורשי החתימה של הגוף כי יחזירו לעירייה, באופן מיידי, את המקדמה אם בסופו של דבר לא תאושר התמיכה, בתנאי הצמדה מקובלים וריבית כחוק.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות