חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות במודיעין. אמצע השבוע

 

ריכזנו עבורכם תמצית מהודעות הדוברות של עיריית מודיעין במהלך המחצית הראשונה של השבוע. למרות הציניות פה ושם.. (אי אפשר בלי), שנת הלימודים המתקרבת, החגים הבאים בעקבותיה, וגם תושבים חדשים שבדרכם לעיר העתיד ועוד כהנה וכהנה, מזכירים לנו שיש כאן עוד הרבה עבודה ואנשים טובים באמצע הדרך..

 

שירותי דת במודיעין
במסגרת ביקורו של שר הדתות יעקב מרגי, ביום שלישי במודיעין, עלו במהלך הביקור הנתונים המעניינים הבאים:

בעיר פועלים שבעה מקוואות בהם משתמשות בממוצע 110 נשים בכל ערב. כ-300 זוגות נרשמים במודיעין לנישואין מידי שנה, זאת נוסף על 160 בקשות לניפוק תעודת רווקות בשנה מצד תושבי העיר על מנת להתחתן בעיר אחרת.

משרד הדתות מסייע בהקמת המקווה בשכונת מוריה ועל כך וסיוע נוסף שמעניק המשרד לעיר הודה ראש העיר לשר.

השר מרגי אמר בין השאר: "העיר מודיעין והאזור כולו הם למעשה האלטרנטיבה העיקרית היום לפיתוח באזור המרכז. יש קשר טוב מאוד עם ראש העיר ונפגשנו לא מעט מאז כניסתנו לתפקיד. אני מבקר בהרבה רשויות, ואני רואה את הבקשות שאתם מגישים ומקבלים בצורה טובה ויעילה. אני שמח שהצלחתם להוציא מאתנו הרבה, קיבלתם סכומים מכובדים. רואים את התוצאות לכך בשטח והיד עוד נטויה".

ואנחנו דווקא הלכנו לסטטיסטיקה היבשה: בעיר מודיעין משרתים המקוואות כ-16 נשים ביום. (האם באמת יש צורך בעוד מקוואות?!). וגם.. כמה רבנים צריכה מודיעין כדי לנפק בממוצע 1.2 אישורי נישואין? (נדוש... אבל עדיין אקטואלי).

והכי חשוב: תשומת לבכם לדברי כבוד השר: "היד עוד נטוייה".....

עולים חדשים בעיר
מידי שנה מגיעים למודיעין, מכבים-רעות כאלף תושבים חדשים מכל הארץ. שמה הטוב של העיר יצא גם לאלו המגיעים לישראל מהניכר. השבוע הגיעו לעיר 35 עולים שהחליטו לבנות את ביתם כאן, במודיעין. ביום רביעי שעבר התקיים במלון רמדה רנסנס בירושלים כנס בחסות הסוכנות היהודית של עולים חדשים שנחתו בישראל עוד באותו היום. את עיריית מודיעין, מכבים-רעות ייצגו בכנס שרי אלבוכר, פרוייקטורית דוברי אנגלית וקארין לאמברק, רכזת דוברי ספרדית וצרפתית.

השתיים נפגשו עם 35 עולים חדשים מתוך קבוצה של כ- 150 עולים שהגיעו בטיסה זו שהחליטו לבנות את עתידם במודיעין, מכבים-רעות. ממנהלת מחלקת הקליטה בעירייה, רוזיטה ברלין, נמסר כי במחלקה מחכים לעוד כ-150 עולים שיגיעו לעיר במהלך השבועות הקרובים.

גלית גולדברגר- מנהלת חדשה לתיכון עירוני ד’
עיריית מודיעין, מכבים-רעות מסרה השבוע כי נבחרה מנהלת לתיכון הצומח - עירוני ד’. מנהלת בית הספר הנבחרת היא גלית גולדברגר, תושבת העיר מזה עשר שנים. גולדברגר, בעלת תואר ראשון ושני במינהל עסקים ובוגרת קורס מנהלים של משרד החינוך, שימשה בשנים האחרונות כסגנית מנהל תיכון עירוני א’ ומנהלת החטיבה העליונה.

לפני מספר חודשים הודיעה העירייה על הקמת תיכון חדש שייבנה בשכונת הכרמים. התיכון יהיה תיכון עיוני צומח שיפעל בשיתוף עם רשת בתי הספר "אורט", ובחטיבה העליונה תשולב בו מגמה טכנולוגית למצטיינים. בשנה הקרובה תיפתח שכבת כיתות ז’ שתכלול ארבע כיתות, בהן כיתת מצוינות.

בית הספר יתארח בשנת הלימודים הקרובה במבנה בית הספר העל יסודי "יחד" ברחוב דבורה הנביאה ולאחר מכן, יעבור למבנה הקבע בשכונת "הכרמים" ברחוב עמק חרוד, שהעבודות להקמתו נמצאות בעיצומן.

בהצלחה למנהלת החדשה ולבית הספר

נמשכת תכנית הצללת הפארקים
לאחר שהוחלט על מדיניות של התקנת הצללה בפארק אחד לפחות בכל אחת משכונות העיר, תוך מספר שבועות יושלמו העבודות בכל הפארקים ובסך הכול יהיו בעיר עשרה פארקים מוצללים.

לפני כשנה הותקנו ההצללות הראשונות בעיר בפארקים שבעמק החולה ועמק איילון. בימים אלה מותקנות הצללות בכמה פארקים נוספים ברחבי העיר: בפארק שברחוב מגדל דוד בשכונת הנחלים, בעמק בית שאן בשכונת המגינים ובפארק ברחוב בדולח שבשכונת אבני חן הסתיימו לפני ימים אחדים התקנת הצללות חדשות.

בשכונת מוריה, בסמוך לרחובות שבטי ישראל ואסתר המלכה מבצעים בימים אלו עבודות שדרוג לפארק הכוללות התקנת מתקני פעוטות, משטחי גומי והצללות. אותה תוכנית שדרוג מבוצעת גם בפארק שברחוב דן ובפארק שברחוב אשר, שניהם בשכונת השבטים וכן בפארק שברחוב חשוון בשכונת הכרמים. בעמק זבולון שבשכונת אבני חן יותקנו הצללות כחלק משדרוג העמק והפארק כולו.

חיסונים נגד כלבת לשועלים משוטטים
לפני כשבועיים הזהיר הווטרינר העירוני מפני התפשטות מחלת הכלבת מצפון הארץ לאזורנו. כחלק מפעולות המניעה פיזרו בימים האחרונים אנשי השרות הווטרינרי העירוני פיתיונות המכילים חיסונים אוראליים (חיסון בפתיונות אכילה) ושמטרתם לחסן את אוכלוסיית השועלים והתנים בשטחים הפתוחים שסביב העיר מודיעין, מכבים-רעות.

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות שמורות הטבע והגנים החלו במבצע החיסון האוראלי בשנת 1998 באופן ניסיוני בצפון מדינת ישראל, בעקבות עליה חדה במספר אירועי הכלבת בחיות הבר.

החיסון מתבצע ע"י פיזור ממטוס קל הטס בגובה נמוך של פיתיונות הנזרקים לקרקע. כל פיתיון מורכב מכיסוי של קמח דגים ריחני המושך את חיות הבר ומחלק פנימי בו מצויה אמפולת ניילון ובה נוזל התרכיב. חיית הבר שתאכל את הפיתיון קורעת בשיניה את אמפולת הניילון כך, שנוזל התרכיב בא במגע עם רירית הפה וגורם להתחסנות בעל החיים.

העלמות הכלבת מהאזורים שנכללו במבצע הייתה ההוכחה ליעילות השיטה ולהמשך הפעילות לכלל מדינת ישראל.בעקבות הגידול החד במספר אירועי הכלבת באזור ירושלים, חבל מודיעין והסביבה. בשנת 2002, אישרה ממשלת ישראל בינואר 2003 תקציב להרחבת הפרויקט ולהכללת האזור בפרויקט. במבצע הונחו פיתיונות באופן ידני בשטחים הפתוחים שבהיקף החיצוני של מודיעין מכבים ורעות,אותם שטחים בהם מטוס לא מבצע זריקת פיתיונות עקב הקרבה לבתי התושבים.

בנוסף הונחו פיתיונות באזורים בהם התקבלו תצפיות תושבים על נוכחות שועלים בשנה האחרונה.

נקיון עירוני לקראת החגים
עובדי תחום התברואה בעירייה, נערכים לאיסוף האשפה, הגזם והגרוטאות אשר יוצאו על ידי התושבים לקראת החגים המגיעים.

לשם כך הוחלט לרענן את נהלי פינוי הפסולת והאשפה, כאשר בשכונות הבאות: הכרמים, המגינים, והנביאים, אבני חן, והמע"ר (אזור העירייה בין שדרות החשמונאים לרחוב עמק איילון -כולל), מכבים ג-1, ג-2, מדורגים, ורעות דרום- תפונה האשפה בימים ראשון, שלישי, וחמישי. ואילו פחי האשפה בשכונות הנחלים, הפרחים, השבטים, מוריה, משואה, מכבים א’, ב’ ורעות צפון יפונו בימים שני, רביעי ושישי.

באשר לפינוי גזם, קרטונים וגרוטאות, עובדי תחום התברואה העירונית יפנו את אזור העירייה, אזור רחוב שיר השירים, שכונות הפרחים, הנחלים, מרכז העיר (האזור שבין רחובות עמק איילון, עמק דותן ועמק החולה) ומכבים בימים ראשון ורביעי. הגזם בשכונות הכרמים, המגינים, הנביאים ורעות צפון יפונו בימי שני וחמישי ורחובות השכונות משואה, מוריה, השבטים, אבני חן ורעות דרום יפונו בימים שלישי ושישי.

כמו כן ברחובות הראשיים (עמקים) מתבצע פינוי יום יומי של גזם, קרטונים וגרוטאות, אותם יש להוציא עד השעה 12:00 למקומות נגישים. כאשר ניתן יהיה לרכז את הוצאת הגרוטאות והגזם עד ליום 3 בספטמבר. לאחר החג תחזור העירייה לפעול בהתאם למתכונת הרגילה.

לקראת החגים האשפה הביתית בכל רחבי מודיעין, מכבים ורעות תפונה בלילה שלפני החגים בתאריכים הבאים: בלילה בין השבעה לשמונה בספטמבר (לפני ראש השנה). הלילה בין 11 ל-12בספטמבר (מוצאי ראש השנה), הלילה בין ה-23 ל- 24 בספטמבר (לפני חג סוכות), הלילה בין ה-28 ל-29 בספטמבר (לפני שמחת תורה) ובלילה שבין 30 בספטמבר ל-1 באוקטובר. ייתכן רעש חריג ה שיגרם בעקבות הפינוי.

לא כולם מתחילים את השנה ברגל ימין
כשבועיים נותרו לפתיחת שנת הלימודים תשע"א וכל אגפי העירייה ממשיכים בהיערכות לקראת יום רביעי אחד בספטמבר. למרבה הצער, יש גם ילדים שהמצב הכלכלי בביתם הוא כזה שמקשה עליהם לפתוח את שנת הלימודים עם ציוד ראוי.

באגף לשירותים חברתיים אספו למעלה מ-130 תיקי גב ובתוכם ציוד ראשוני, עבור אותם ילדים. עמותת "יד ביד", ההסתדרות ועמותת קרני החסד הינם השותפים הבולטים. בנוסף עובדי האגף, בשיתוף עם עמותת "רוטרי מודיעין" יעניקו לילדים כרטיס מגנטי ובו זיכוי על סך מאה שקלים ברשת החנויות "אופיס דיפו" בעזרתו יוכלו התלמידים לרכוש ציוד משלים לקראת שנת הלימודים.

כמו כן האגף הגיע לידי סיכום עם חברת "בוקמרקט" המשאילה את ספרי הלימוד במרבית בתי הספר בעיר כי ילדים במשפחות המטופלות על ידי האגף לשירותים חברתיים יזכו לקבל את הספרים בהשאלה ללא תמורה.

באגף מציינים כי מספר המשפחות והתושבים שמבקשים לסייע עלה, ואכן במהלך השבועות האחרונים היו לא מעט תושבים וארגונים שסייעו למשפחות הנזקקות דרך האגף לשירותים חברתיים, בין אם בסיוע של ציוד ובין עם בסיוע של כסף שנועד לקניית הציוד הבסיסי ללימודים וכן קניית ספרי לימוד.

אתגר חדש העומד אף הוא בפתח הוא סיוע לנזקקים לעבור את החגים הקרבים. בימים אלו קוראים באגף לשירותים חברתיים לארגונים, משפחות ותושבים שמעוניינים לסייע למשפחות נזקקות בסלי מזון וארוחות חג לבוא ולתרום במשרדי האגף כאשר מדגישים שם כי כל תמורה קטנה כגדולה יתקבלו בברכה.

ניתן לפנות ליואלה תבור, ראש הצוות ולרונית שטייגמן, רכזת המתנדבים .ronit_s@modiin.muni.il

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות