חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פשטה רגל. חברת האבטחה העירונית

 

"ארי אבטחה" החברה שפעלה מאפריל השנה כחברת האבטחה העירונית גם במודיעין, פשטה את הרגל והפסיקה לפעול. בעיריית מודיעין מצאו חלופות זמניות ויוצאים למכרז אבטחה חדש. ורק שאלה אחת: מי (אם בכלל) בדק את חסנה הכלכלי של החברה טרם זכייתה במכרז?!

 

בית המשפט המחוזי בת"א מינה ביום חמישי האחרון מפרק זמני לחברת "ארי אבטחה" המאבטחת את העיר מודיעין, מכבים-רעות. נציגי הסתדרות העובדים שהגיעו ללוות את מאבטחי ועובדי החברה המליצו להם שלא להגיע לעבודה והלכה למעשה הופסקה פעילותה של החברה בעיר עוד באותו היום.

צוות של העירייה בראשות מנכ"ל העירייה יורם כרמון קיים בסוף השבוע דיונים והתייעצויות עם מפרק החברה. כמענה מיידי הוחלט להשתמש בשירותה של חברת "בן ביטחון" שפעלה בעיר באופן חלקי אך עצמאי לצד חברת "ארי אבטחה" עם 25 מאבטחים.

החברה הציבה מאבטחים באופן מיידי במבני הציבור בעיר ובמוסדות חינוך המיוחד הפועלים בתקופת החופש הגדול.

עפ"י הודעת דוברות העירייה, "למרות מספר המאבטחים המוגבל הצליחו העירייה והחברה לאייש את כל עמדות השמירה הסטאטיות להן נדרש מענה מיידי מלבד המחסום בכניסה למכבים ורעות שטרם אויש.

העירייה מממנת את עבודת המאבטחים בהסדר זמני על פי כל שעת עבודה. המוקד העירוני פועל כרגיל ומאויש ע"י מוקדנים של העירייה וכך גם ניידת סיור. בנוסף כל מחלקת הביטחון של העירייה והקב"טים העירוניים נמצאים במוכנות גבוהה יותר על מנת לתת מענה לכל נושא.

מנכ"ל העירייה כרמון עדכן בנושא את ראש חטיבת האבטחה של משטרת ישראל ואת מפקד משטרת מודיעין רפ"ק יורם ברינה וגם המשטרה הגבירה את הנוכחות והסיורים לאור המצב שנוצר.

חברת "ארי אבטחה" החלה לעבוד בעיר בחודש אפריל האחרון לאחר שזכתה במכרז של עיריית מודיעין, מכבים-רעות והחברה למשק וכלכלה (חשכ"ל) של מרכז השלטון המקומי כחברה המנהלת של המכרז.

בעירייה הוחלט לבצע את המכרז דרך החשכ"ל כחברה מנהלת כפי שעושות רוב הרשויות במדינת ישראל בעקבות יכולותיה לתת מענה לצרכים רבים בתחום כגון ערבויות, גיבוי משפטי, ניסיון הפעלה והבטחת מחירים ושירותים לרשויות המקומיות.

חברת "ארי אבטחה"פעלה ברשויות רבות נוספות בישראל כמו, ירושלים ות"א וכן בשירות גופי ממשלה שונים כגון אבטחת הסניפים של המוסד לביטוח לאומי ואף בחלק ממעברי הגבול. החברה עמדה בכל תנאי המכרז שפורסם והגישה את ההצעה הזולה ביותר ולכן גם זכתה בו לתקופה של שלוש שנים.

עתה יוצאות העירייה והחשכ"ל למכרז בזק חדש כאשר כבר השבוע התקיים סיור נציגי החברות המתמודדות בעיר וכבר בתחילת השבוע הבא תיבחר חברה חדשה לאבטחת העיר, ע"פ תנאי המכרז, הזהים למכרז האחרון שפורסם, מועד תחילת עבודת החברה בעיר הוא 1/9/2010 כאשר החוזה הוא לתקופה של שלוש שנים.

בעירייה פועלים לסיים כמה שיותר מהר את המצב שנוצר ולבחור חברה חדשה ולסייע לה בתחילת עבודה מיידית על מנת לפתוח את שנת הלימודים באופן חלק כאשר כל מוסדות החינוך יאובטחו כסדרם.

עד לתחילת עבודתה של החברה החדשה ופתיחת שנת הלימודים תפעל בעיר חברת "בן ביטחון" כאשר כאפשרות נוספת הגישה העירייה לבית המשפט בקשה להפוך את מפרק חברת "ארי אבטחה" למפעיל ובכך לאפשר את המשך עבודתו של הסניף במודיעין עד לכניסת החברה החדשה.

בבקשה זו, הכוללת גם הסדרים כספיים בין העירייה למפרק, התנתה העירייה את המהלך בכך שהכסף שישולם לחברה על תקופת עבודתה בעיר עד היום, ומהיום ועד סוף החודש, ישמש לתשלום שכרם של מאבטחי החברה ולא לנושים אחרים להם חייבת החברה כסף. כעת העירייה ממתינה להחלטת בית המשפט.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות