חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בג”צ דחה את הבקשה לצו ביניים נגד טיסות הלילה

 

המשיכו לישון עם אטמי אזניים: בג"צ לא נעתר לבקשת עיריית מודיעין להוצאה של צו ביניים לעניין נחיתות המטוסים הליליות בשמי מודיעין. הנושא יועבר ויועלה בשנית במסגרת דיון בפני בית המשפט

 

 בג"צ החליט על יסוד תשובת המדינה, כי לעת עתה, לא להיעתר לבקשה לצו ביניים שהגישה עיריית מודיעין בעניין נתיב הנחיתה בנתב"ג מעל מודיעין. עם זאת, ניתן יהיה לשוב ולהעלות את הנושא במסגרת הדיון.

אתמול,ג’, התקבלה בעיריית מודיעין, מכבים-רעות החלטת בג"צ בנושא צווי הביניים שהגישה העירייה נגד מדינת ישראל, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה בנושא נתיב הנחיתות העובר מעל העיר. משמעות ההחלטה היא אי קבלת הבקשה למתן צווי הביניים - באופן מיידי. עם זאת אין מדובר בדחיית הבקשה על הסף. למעשה ההחלטה קובעת כי ייקבע דיון במהרה בפני הרכב שופטים שבמסגרתו תוכל העירייה להעלות מחדש את בקשתה לצווי הביניים.

המדינה טענה בפני בית המשפט כי העתירה והבקשה יפגעו בכל חברות התעופה ולכן על העירייה לצרפם ולתבוע גם אותם. העירייה מתנגדת לטענה זו של הנתבעים והיא תשיב על כך לבית המשפט תוך 14 יום נוספים.

כזכור, בישיבתה האחרונה קבעה מועצת העיר כי העיר אינה יכולה לעבור על סדר היום לאור מטרדי הרעש והפגיעה באיכות החיים של תושבי העיר ולכן הוחלט להגיש עתירה לבג"צ נגד מסלול הנחיתה מעל העיר.

החלטת מועצת העיר התקבלה על בסיס התובנה כי טיסות הלילה הן הפרה בוטה של כל תהליך ההדברות בין העירייה לרת"א שהחל מאז הגשת הבג"צ הקודם אז הצהירו רת"א ורש"ת בהודעה המשלימה בפני בית המשפט העליון כי התהליך יופעל בשעות הצהריים בלבד.

העירייה שכרה את שירותיו של ראש רת"א לשעבר, טייס ומומחה בתחום התעופה בישראל עו"ד נרי ירקוני שייצג בעבר מספר רשויות במאבקים נגד רש"ת ורת"א וכעת מוביל גם את המאבק של חולון והסביבה נגד ההמראות בשעות הלילה. עו"ד ירקוני הצטרף לצוות המשפטי הכולל את היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ-טוכלר ועו"ד עינב ליבנה מהלשכה המשפטית, וכן עו"ד אייל ממו ואבי פורטן ממשרד עו"ד צבי אגמון המומחים בדיני תכנון ובנייה.

בתגובה להודעת העירייה בנושא דחיית הבקשה למתן צו ביניים, אמר חבר המועצה דני רוזנפלד: "...היה זה ברור מלכתחילה שעתיד הבקשה למתן צו ביניים נועד לכישלון מוחץ. השיהוי הרב בה נקטה העירייה בהתנהלותה , דיווחי העירייה לפיהם היא הגיע ל"הבנות" עם רת"א בנושא הטיסות מעל העיר , "הבנות" שלא החזיקו מים אפילו שעה אחת כאמור, ההתעלמות מאזהרותיי לפיהן אל לנו להישען על "הבנות" אלה ללא קבלת ערבויות מתאימות לקיומן כמו גם ההתעלמות מסגירת מסלול 26 לשיפוצים , גררו את העירייה לעתירת חסרת סיכוי ,ראוותנית ,פופוליסטית ויקרה . סיכויי הזכייה הנמוכים בעתירה היו ידועים לכל כבר מלכתחילה והחלטת כבוד השופט לוי הייתה צפויה מראש.

כאן המקום לציין כי בניגוד לדיווחי ראש העיר בישיבת מועצת העיר מחודש יולי 2010 לפיהן העתירה מוגשת הן על טיסות היום והן על טיסות הלילה הוגשה הבקשה לצו ביניים לטיסות הלילה בלבד. טיסות היום מעל שמי העיר הן כבר גזירה מוחלטת שהעירייה גזרה על 75,000 תושבים הגם שגם הן בבחינה "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה".

לו הוגשה העתירה על פי דרישותיי ובזמן, טרם סגירתו של מסלול 26, היו נראים הדברים אחרת . או אז היינו טוענים הן על טיסות היום, הן על טיסות הלילה, הן על חלון זמן הטיסות והן על כמות הטיסות. העירייה אחרה את הרכבת . אם העירייה לא הבינה זאת ממני הרי שכבוד השופט אדמונד לוי הסביר לה זאת בשפתו . בפסיקתו קבע בין השאר כבוד השופט כי :" העותרות תודענה בתוך 14 ימים אם נוכח האמור בסעיף 73 לתשובת המדינה הן מבקשות לתקן את עתירתן" . תמוהה במיוחד העובדה מדוע בחרה העירייה שלא לפרסם בהודעתה את סעיף 73 לתשובת המדינה אליו התייחס כבוד השופט לוי בפסיקתו . "

להלן תגובת "שמיים נקיים" להחלטת בג"ץ לדחות את בקשת העירייה להוצאת צו ביניים:
"העובדה שבג"ץ דחה את בקשת העירייה לצו ביניים בהתבסס על תשובת המדינה מעידה כי בג"ץ סבור שתשובת המדינה משכנעת יותר, וכי הטיעונים המשפטיים של העירייה חלשים. לו ראש העיר היה עותר לבג"ץ בזמן נגד החלטת רת"א כפי שדרש מטה "שמיים נקיים" בחודש מאי, היה לנו סיכוי טוב בהרבה לסנדל את רת"א לחלון טיסות מוגבל רק בשעות אחה"ץ, ואולי אף לקבל צו ביניים נגד הטיסות כפי שהצליח לקבל ראש עיריית חולון שעתר בזמן נגד ההחלטה. במקום זאת ראש העיר הטיל את יהבו ברוב תמימותו על "יחסי האמון עם גיורא רום" ואימץ לחיקו את מסמך רת"א שאינו כולל שום הגבלה על שעות הטיסות. כתוצאה ממדיניות כושלת זו תושבי העיר סובלים מדי לילה מרעש הטיסות, אשר עם דחיית הבקשה לצו ביניים ימשיכו באין מפריע." יקי בז’ה

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות