חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חדשות במודיעין ומה שסביבן

 

במשטרת ישראל קבעו שמודיעין היא העיר עם הכי מעט אלימות ופשיעה בארץ. וכדי לאשר זאת, הוזעקו שוטרי התחנה במודיעין לסלק צעירים שיכורים שגרמו לסגירת הבריכה העירונית החדשה כבר ביום הפעלתה השני בלבד. וגם.. צל"ש לעובדי הפיקוח העירוני. וגם... מה קרה לרופא האנס ממודיעין?! הכל ועוד בתקציר החדשות הבא לקרוא, להתענג ולהרים גבה..:

 

בריכה עירונית בע"מ (בשלב זה)
בריכת השחיה העירונית נפתחה בדרישה עצומה של קהל תושבי העיר. אולם אלימות של צעירים שיכורים העיבה על השמחה. המשטרה הוזעקה והבריכה נסגרה לפני הזמן

ביום ראשון השבוע החלה הכניסה למתחם הבריכה בתשלום מוזל של 20 שקלים. התשלום המופחת הוא לימים הקרובים בלבד, בעקבות קיום עבודות השלמה במתחם וחוסר יכולת להשתמש בחלק המערבי שלו הכולל את בריכת הפעוטות ומתחם הדשא.

בשעות הבוקר של יום ראשון התקיימה לראשונה הרחצה הנפרדת לגברים ונשים במגזר הדתי. ההיענות לשעות ההפרדה הייתה גדולה. לזמן רחצת הגברים בשעת בוקר מוקדמת הגיעו 70 מתרחצים ולזמן רחצת הנשים הגיעו כמעט 200 מתרחצות.

נזכיר כי פתיחת הבריכה בחודשיים הקרובים היא במסגרת תקופת הרצה שלדברי דורון ברק, מנכ"ל החכ"ל, במהלכה יוכנסו שיפורים, יתוקנו ליקויים ויטופלו כל הבעיות הקיימות ועוד אלה שיתגלו בעתיד.

מודיעין, מכבים-רעות: נקבעה כעיר הבטוחה בישראל
מודיעין, מכבים-רעות היא העיר הבטוחה במדינת ישראל- כך עולה מנתוני הפשיעה הארציים שפרסמה משטרת ישראל בשבוע שעבר. הנתונים נאספו מכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ על ידי אגף התכנון והארגון של משטרת ישראל והם מתייחסים למחצית הראשונה של שנת 2010.

ההשוואה נערכה בין 28 תחנות משטרה בערים שונות כאשר רמת הפשיעה דורגה על פי מפתח של צפיפות תושבים ביחס של כמות עבירות לכל אלף תושבים על מנת שיהיה ניתן להשוות בין הערים למרות גודלן השונה.

ההשוואה נעשתה על פי שלושה פרמטרים: גניבת מכוניות, פריצות לבתים ועבירות אלימות במסגרתן נכללות עבירות של קטטות, תקיפות, מעשי שוד, רצח ודקירות. חשוב לציין כי ההישג הגדול של העיר ובעיקר של משטרת מודיעין הוא גדול במיוחד בתחומי הפריצות לבתים וגניבת המכוניות בשל קרבתה לקו התפר.

מודיעין מכבים-רעות מדורגת במקום האחרון מבין הערים בהן מתרחשות עבירות אלימות עם ירידה של 40% ביחס לשנה הקודמת (במקום הראשון מדורגת העיר האלימה ביותר). בעיר יש 0.64 עבירות אלימות לכל אלף תושבים. בתחום הפריצות לבתים מודיעין, מכבים-רעות מדורגת במקום ה-25 מתוך 28 עם ממוצע של 0.92 עבירות לכל אלף תושבים המהווים ירידה של 12% לעומת השנה הקודמת. את ההישג הבולט ביותר רשמה העיר בתחום גניבת המכוניות שירד לעומת השנה הקודמת ב-64% ועמד על 0.31 בממוצע בלבד לכל אלף תושבים, כאשר העיר מדורגת במקום הלפני האחרון.

שוחרר ה"רופא האנס"
זוכרים את הכותרות האדומות בהן התבשרנו על הצלחתה של משטרת מודיעין לשים את ידה על הרופא המרדים המכסיקני שאנס בערמה לפחות 3 מתלוננוטת ממודיעין? אז זהו. לפתע נעלם המידע על הארוע כולו.

ויודעים למה? כי מסתבר שאין שום הוכחות לכך שהוא עשה את שייחסו לו. לכן, הוא שוחרר הביתה (למודיעין.. כן!) וחזר לעיסוקיו הרפואיים. רק שהידיעות על כך הפכו לפתע לקטנות וחבויות בדפים הפנימיים מאוד של העיתונות. אגב, ומה עם ענייני הסוביודיצה?! מה עם העובדה ששמו פורסם ברוב העיתונים והתקשורת האלקטרונית הארציים, למרות שעפ"י חוק הסוביודיצה חל איסור מוחלט לפרסם שמו של חשוד עד להגשת כתב אישום נגדו?! מסתבר שיש חוקים שלעיתונאים ולעיתונים שלהם מותר לעבור עליהם בלי למצמץ!

אולמות ספורט ממוזגים
מהעיריית מודיעין נמסר כי בימים האחרונים הותקנו בששת האולמות בעיר מערכות מיזוג אוויר. המימון להם הושג באמצעות תשלומי המפעילים למתנ"ס.

ואיך לפתע החליטו כל מפעילי החוגים "לתרום" מכספם למיזוג האולמות? אז ככה: לפני כשנה וחצי, עם כניסתו לתפקיד של ראש העיר, חיים ביבס, הוא כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על שורת פרויקטים שייבנו בעיר. בין הפרויקטים המדוברים נכללו גם בנייתם של שישה אולמות ספורט בבתי ספר שונים בעיר: אלה שבשכונת הכרמים, עמית שברעות, משואות נריה שבשכונת משואות, חוט השני שבשכונת אבני חן, קשת שבשכונת המגינים ובמבנה החדש של בית הספר רעים שבשכונת השבטים.

עפ"י הודעת העירייה, בניית האולמות בוצעה בשיטה טרומית. ובכך קוצר זמן הקמתם. הקמת האולמות בבתי הספר השונים וכן התקנת מערכות למיזוג אוויר הינן חלק מתכנית רב-שנתית של העירייה להתקין אולמות ספורט בבתי הספר ברחבי העיר ולאפשר לילדי העיר ואף לתושבים הבוגרים יותר להשתמש במתקני ספורט רבים ככל האפשר להנאתם ולרווחתם".

מה שעיריית מודיעין לא דווחה לציבור זו העובדה שמפעילי החוגים למעשה קיבלו הצעה "שאי אפשר לסרב לה". כלומר: הגזר- חוזה שמבטיח שקט תעשייתי למשך מספר שנים ובו ידעו המפעילים בוודאות שהאולם שמור להם לפעילות. והמקל- בתמורה יממנו את מיזוג האולמות.

מה שאף אחד לא יכול להגיד.. כי זה כמובן לא נאמר ולא נכתב בשום מקום, זה מה יהיה עם המפעיל שיסרב לתרום את חלקו במזגנים.

מנהל "מרחב ציון" של קופ"ח לאומית, יבוא ממודיעין. מז"ט לאורי אברהם
אורי אברהם מונה למנהל מרחב ציון בלאומית שירותי בריאות במחוז ירושלים. ינהל את המרכזים הרפואיים של לאומית בירושלים , מבשרת ציון , מעלה אדומים ומודיעין.

לאומית שירותי בריאות ערכה מינוי חדש נוסף במחוז ירושלים. לאחר מינויו של מיקי בר, אף הוא תושב מודיעין, למנהל מרחב יהודה ,מינתה הנהלת המחוז השבוע את אורי אברהם לתפקיד מנהל מרחב ציון בלאומית. אברהם (38), תושב מודיעין , שימש בתפקידו הקודם כמנהל המחוז של דקלה חברה לביטוח .אברהם הינו בעל תואר ראשון במינהל עסקים וסוציולוגיה ובעל תואר שני במנהל עסקים והתמחות בשיווק. בתפקידו החדש כמנהל מרחב ציון יהיה מר אורי אברהם אחראי על המרכזים הרפואיים של לאומית שירותי בריאות בירושלים, מעלה אדומים, מבשרת ציון ומודיעין.

כתב אישום נגד צעיר ממודיעין בחשד לביצוע מעשים מגונים
פרקליטות מחוז מרכז הגישה בבוקר יום א’ השבוע, לבית משפט השלום רמלה כתב אישום נגד תושב מודיעין בן 21. על פי כתב האישום, הנאשם נהג לעקוב אחר קטינות ולבצע בהן או בפניהן מעשים מגונים. כמו כן, החזיק במחשבו האישי חומר פדופילי רב אשר את חלקו העביר לאחרים באמצעות תוכנות שיתוף.

הוא מואשם במעשה מגונה (שני אישומים), מעשה מגונה בפומבי, פגיעה בפרטיות (שני אישומים), פרסום תועבה ובו דמותו של קטין והחזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין. ביהמ"ש (כב’ השופט ניר נאוי) האריך את מעצרו ואסר על פרסום שמו עד החלטה אחרת.

מעניין שדווקא כאן, כשאפשר ומותר היה לפרסם את שמו של הצעיר, מיהר בית המשפט ברחמיו הגדולים והוציא צו איסור פרסום על שמו של החשוד. והעיתונות- מבצעת! כי היא שומרת חוק! ומה עם הרופא ממכסיקו?! מסתבר שקיומו של החוק נתון לפרשנות עיתונאית גם כן....

איך קבלן ריהוט משילת משפץ בנק בראשל"צ וזורק את האשפה במודיעין
נתחיל דווקא במחמאה לאנשי מחלקת הפיקוח העירוני שאיתרו את מפירי החוק המזהמים בדרך של מעקבים, מארבים ופעולות נוספות. ומעשה שהיה כך היה: בשבוע שעבר הבחינו מפקחי העירייה בערימת ריהוט ישן שהושלכה לצידי כביש מספר 20 העירוני בין צומת רבין לצומת נוף איילון. הפסולת כאמור, הושלכה במקום שלא כחוק.

אנשי הפיקוח העירוני פתחו בחקירה. בתום הבדיקה התברר כי הריהוט הגיע מסניף בנק גדול מראשון לציון. הסניף עבר באחרונה שיפוץ כללי והריהוט הישן נזרק כלאחר יד בשולי הדרך במודיעין- דווקא.

אנשי מחלקת הפיקוח העירוני פנו לסניף הבנק המדובר, זה הפנה אותם לקבלן ריהוט השוכן באזור התעשייה שילת. הקבלן סיפק באחרונה ריהוט חדש לסניף הבנק המשופץ, וקיבל תשלום הכולל פינוי פסולת הריהוט הישן.

אולם כאן כנראה שהקבלן החליט לעשות קיצורי דרך, לחסוך את הוצאות ההטמנה או ההשלכה הסדורה למזבלה, והוא השליך אותה בפאתי העיר ולא באתרים המיועדים לקלוט פסולת מסוג זה.

עם הצגת ההוכחות לקבלן נקבע כי הקבלן יפנה את הפסולת מהאתר וכמו כן הוא גם נקנס על ביצוע העבירה.

מחלקת הפיקוח העירוני מזמינים תושבים העדים לתופעות מסוג זה לדווח על כך למוקד העירוני 106 ולמסור פרטים רבים ככל הניתן על זהות העבריינים".

ולנו לא נותר אלא לשאול: למה נמנעת העירייה מלדווח גם את שמו של העבריין מאיזור התעשייה של שילת שהחליט שמודיעין היא פח האשפה שלו?

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות