חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

שחיה. כסיסת הציפרניים. הטרילוגיה-חלק שלישי ואחרון

 

לאחר ארבע הצגות של משחים, הגענו להצגה האחרונה באליפות הקיץ של ישראל בשחייה לגילאים צעירים, כאשר מכבי פארק המים רעות מוליכה בדרוג הכללי בהפרש שברירי למדי. ובמצב הזה, אין סיכוי שכתבנו אמיר ליברמן ישב בבית.....

 

זה הזמן להסביר כיצד עובד הניקוד: 16 שחיינים בכל קטגוריה - למשל - 200 מעורב גילאי 10-11. מקום ראשון מקבל 30 נק’, מקום שני 25 נק’, שלישי - 22 נק’ ומקום 16 - נקודה אחת. במשחי שליחים - הניקוד מוכפל (60 למקום ראשון,50 לשני....) בשני מקרים אין ניקוד - כאשר שחיין נפסל, או כאשר הוא לא עומד בזמן המינימום למשחה שלו.

כתבנו אמיר ליברמן, חזר למכון וינגייט ופגש שם את המאמנים איבון ויינבאום, נצר שומר שלום וכרמל לויתן, את השחיינים והשחייניות ואת ההורים ביציע, לקראת השעתיים האחרונות באליפות, שיקבעו מי מבין ארבע האגודות - ירושלים, קרית ביאליק, ראשון לציון, או רעות, תוכתר לאלופת ישראל לשחייה לגילאים הצעירים.

בעייה לוגיסטית קשה, הייתה העובדה שהניקוד אולי התעדכן לאחר כל משחה ומשחה, אבל רק במחשב של הנהלת התחרות, אי שם בחדר הממוזג למעלה. ואילו הפלבאים ליד שפת הבריכה, נאלצו להמתין לסיום התחרות בכדי לדעת מה קרה.

האליפות אינטנסיבית מאוד וכך 48 שעות לאחר תחילתה, בנוסף למתח ולנחישות, נוספה כעת גם העייפות. "נו שייגמר כבר" נשמעו קולות ביציע. ההצגה האחרונה יצאה לדרך עם המשחה ל 100 חופשי. נדין טל סיימה שישית לגילאי 11. בגילאים המבוגרים יותר, אין לנו נציגים ואנחנו חוזים באיתי שביט בן ה 13 מהפועל עומר, הראשון שירד מתחת לדקה באליפות זו - 59.07 שנ’.

כעת הגענו למשחה האישי האחרון באליפות - ה 200 מעורב. בנות 10-11 - לא פחות מארבע נציגות לפארק המים ברעות במקצה החזק - יעל אישראילוב ונטע שיף, גל סידי שסיימה שישית ועדן פסקרה בת ה 10, שנאבקת על מדלייה. עדן שלישית לאחר 50 מ’, רביעית לאחר 150 מ’, אבל היא לא ויתרה, והשיגה את מדליית הארד 2:58.48 דק’.

בנים 10-11: דניאל ויינבאום שחה חולה במקצה הראשון ולאחריו המקצה החזק - איתי כרמי ואיתי כצנלסון. כרמי זינק מדהים - זמן תגובה - 0.46 שנ’. כרמי ביתרון שלוש עשיריות במחצית הדרך. בהמשך כרמי הגיע שני בזמן של 2:42.21 דק’, אבל התוצאה שלו נמחקת מהלוח. לנצר נוספו עוד שלוש שערות לבנות לראש, עד שהתברר שלא מדובר בפסילה ושמדליית הכסף - המדלייה האישית הרביעית של כרמי באליפות והנקודות הכל כך חשובות - הגיעו למקום הנכון.

"יאללה ליצ’ק, הופ - ליצ’ק" - מעודדים החברים ביציע את איתי, לפני המקצה החזק לגילאי 12. איתי סיים שביעי.

בנות 13 - יעל דניאלי, תנסה לשמור על מאזן מושלם של 4 זהב מתוך 4 אפשריות ואם אפשר - לשבור את שיאה האישי שהושג בגביע קומן. לאחר 50 מ’ - 32.9 שנ’ ועדכון מנצר "מאוד קרוב לשיא שלה". יעל הגדילה את הפער ולאחר 100 מ’ היא ב 1:11.48 דק’- יתרון של 1.6 שנ’ על פני המקום השני. הקרב על המקום הראשון נסגר בבריכה השלישית, כאשר יעל פתחה יתרון בלתי מחיק של 4.7 שנ’ על פני השנייה. השאלה שנותרה - האם היא תרד מ 2:34 ותקבע שיא. זה היה קרוב ואכן... 2:33.53 דק’ - זהב רביעי ושיא אישי ליעל דניאלי.

בנים 14 - איזה יופי של משחה. יוני זנד שלנו פתח מצויין והוליך לאחר 50 מ’. שתי בריכות נוספות עברו וכעת יש חמישה שחיינים פחות או יותר בקו אחד. יוני סיים חמישי...

כעת יש טקס הענקת גביעים לשחיינים המצטיינים בגילאים השונים. יעל דניאלי קיבלה עוד גביע לאוסף. בשנה הבאה היא כבר תתחרה באליפות הנוער והבוגרות....

הגענו למשחים האחרונים של האליפות - 50*4 מעורב.

בנות 10-11: יום קודם לכן, במשחה השליחות הארוך, שחייניות רעות סגרו פער של 15 שניות באמצע הדרך, בדרך לזהב. איבון מסבירה לי את הבעייתיות - מצד אחד - הבנות רוצות לנצח במשחה ולכן צריך לשפר את הזינוק שלהן למים, מצד שני - אם יזנקו מהר מדי - הקבוצה תיפסל ו 50 או 60 נקודות יכולות להיות מאוד משמעותיות לקבוצה כולה.

דניאל אלגריסי בגב, בפיגור של 7 שניות לאחר ירושלים. גל סידי בחזה, העלתה את הרביעייה למקום רביעי והפער ירד ל 4.6 שנ’. עדן פסקרה נתנה 150% בפרפר, הפער ירד לשנייה ורבע והקבוצה עלתה למקום שני. נדין טל בחתירה והתוצאה הסופית היא 2:36.86 דק’ שש עשיריות בלבד מהמקום הראשון, ובצוותא עם אגודה נוספת במקום השני.

בנים 10-11: הרביעייה הצעירה - גיא שלזינגר, איתי ליצ’ק, איתי כרמי ואורי שניידר פנקס, זכתה במדליית כסף שלישית, תוך שיפור של 1.2 שנ’ לזמנה במוקדמות. 2:19.76 דק’.

בנות 12 - 13 יעל דניאלי, רותם מאירוב, יעל ושחר כהן, מסיימות במקום החמישי ו..אחרי הפועל ירושלים, לא טוב...

כעת הגיע זמן המתנה לניקוד הסופי..הכרוזה מקריאה מהמקום העשירי ועד למקום הראשון. ראשונים - הבנים... "המאבק על המקום השני הוכרע על חודן של שלוש נקודות. במקום השלישי - הפועל ירושלים עם 808 נק’. במקום השני - פארק המים רעות עם 811 נק’". אליפות הבנים מגיעה לקרית ביאליק עם 1215 נק’.

הבנות - גם כאן - הפועל ירושלים שלישית, מכבים - רעות שנייה (מה שאומר שעקפנו אותם בניקוד הכללי!) והאלופה ראשון לציון.

ניקוד כללי - המתח בשיאו, אף אחד לא יודע כמה נקודות קרית ביאליק לקחו בבנות. לא מספיק מסתבר ויש להן 1,511 נק’. הקרב על המקום השני הוכרע על חודן של 10 נק’ - ירושלים עם 1,586 נק’ במקום השלישי ו 1596 נק’ לזוכה במקום השני - ראשון לציון....

ישששששש.... זה אומר שהאליפות ההיסטורית (לאחר אליפות בבריכות הקצרות, הגיעה לה האליפות בבריכות ארוכות) היא של מכבי פארק המים רעות עם 1702 נק’. לאחר התמונות עם הגביע, הגיע זמן התשליך, שבו נצר מצא את עצמו בתוך מימי הבריכה, באופן לא וולנטרי.. לאחר מכן ארעו שני מאורעות משמחים נוספים - הפיצות הגיעו בשעה טובה ומוצלחת ויחד איתן הגיעה ההודעה כי "יש לכם חודש חופש" מאימונים.

מסכמים איבון ויינבאום: "שוב אני גאה להיות חלק מהקבוצה הוינרית הזו. התחרות הייתה מצויינת, הילדים נלחמו חזק מאוד, והציגו רוח לחימה ספורטיבית. הם עודדו ועזרו אחד לשני במשך כל התחרות. לשחיינים שלי של טרום עתודה, הייתה זו אליפות ישראל ראשונה, או שנייה, בסך הכול ולמרות חוסר בניסיון תחרותי, רובם שחו היטב ועל כך אני גאה בהם. אני רוצה להודות להורים על עזרתם הקבועה ולעמיתי המאמנים על חברותם ושיתוף הפעולה לאורך כל השנה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות