חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הכינו את הארנקים: תעריפי מים חדשים (ותוסיפו מע”מ)

 

תושבי מודיעין יקרים. לראשונה מאז הקמת תאגיד "מי מודיעין" גם בהודעה רשמית של התאגיד הוא מודה שמעל מחיר המים אתם משלמים מע"מ. מלבד זאת מחירי המים הועלו שוב בראשית יולי. איך הפכה מדינת ישראל את המים ששייכים עפ"י חוק לציבור, למפעל כלכלי שסוחט כספים מהציבור.... נראה אתכם לא קונים את המוצר הזה , גם במחיר מופקע

 

בחודש יולי הועלו התעריפים ב-4.5%-6% נוספים. זאת לאחר שבראשון לינואר 2010, נכנסו לתוקפם תעריפי מים וביוב חדשים. תעריפים שנקבעו על ידי רשות המים והם שווים (כמעט...) בכל רחבי הארץ. כל תאגידי המים בארץ נדרשים לגבות מלקוחותיהם, את התעריפים החדשים ולפעול על פי כללי המים החדשים.

עיקרי השינויים הם: 1. תעריפי המים והביוב אוחדו וכיום אין הפרדה ביניהם. הצרכנים משלמים מחיר אחוד תמורת מים וביוב. לצרכן מים ביתי, התעריף מורכב מתעריף נמוך לכמות מוכרת שקבעה רשות המים, ומתעריף גבוה לכמות שמעל הכמות המוכרת.
2. בוטלה הקצאת המים לגינון: המדינה ביטלה את הקצאת המים בתעריף נמוך יותר עבור בתים או דירות עם גינות. צריכת המים נמדדת כיום גם לבתים עם גינות, על פי שני התעריפים הקבועים בחוק בלבד.
3. כמות מוכרת ועדכון נפשות: הצרכנים זכאים לקבל כמות של 2.5 מ"ק לחודש בתעריף הנמוך, בעד כל נפש שמתגוררת ביחידת הדיור, ובלבד שדיווחו על מספר הנפשות למי מודיעין בטופס עדכון נפשות, כולל שליחת כל טפסי ספחי תעודות הזהות הנדרשים. היה ולא דיווחו הצרכנים על מספר הנפשות, מחייב החוק את מי מודיעין, לחשב את חשבון המים ביחידת הדיור, על פי שתי נפשות בלבד.

 
4. התעריפים לצריכה ביתית ליחידת דיור, לתקופה החל מחודש יולי 2010: תעריף נמוך ( יחושב עבור 2.5 מ"ק לנפש כאמור לחודש) עבור מים וביוב גם יחד: 7.440 שקל לקוב. עם מע"מ התעריף יעמוד על: 8.63 שקל לקוב.

תעריף גבוה (יחושב עבור כל צריכת מים מעל הכמות המותרת של 2.5 מ"ק לנפש לחודש) עבור מים וביוב גם יחד- 10.55 ₪ לקוב. עם מע"מ יעמוד התעריף על סכום של 12.47 ₪ .

ולנו לא נותר אלא להפנות אתכם לטענות שעלו כלפי עיריית מודיעין עם החלטתה להצטרף לתכנית תאגידי המים. בזמנו עלתה טענה קשה כי כל מי שיעבוד בשיטה זו של תאגידים, ישלם מע"מ, בנוסף!! למחיר המים הקבוע בחוק.

וכך אמר בחודש מרץ מנהל תאגיד מי מודיעין לקראת תחילת הפעלת הגביה ע"י התאגיד  (הקליקו לכתבה המלאה)  "שינוי נוסף ומהותי לתושבים הוא שחשבון המים של התאגיד מהווה למעשה חשבונית שתכלול תשלום מס ערך מוסף. אולם בתאגיד ממהרים להרגיע. עבור חשבונות המים של מגזר המגורים, שהיקפם עומד על 80 אחוז מצריכת המים לא יהיה שינוי במחיר כי המע"מ לא יתווסף לתעריף המים אלא יהיה חלק ממנו. מע"מ יתווסף לתעריף המים רק של מגזר העסקים והעמותות הפועלות ללא מטרת רווח".

כאמור, מי שעמד בראש התאגיד אז, וגם היום, דחה את הטענה ואמר כי מדובר במראית עין בלבד וכי המע"מ אינו משפיע ולא ישפיע על עלויות המים. (להזכיר, כי בעבר, כאשר הגביה בוצעה ישירות ע"י הרשות המקומית, שאינה מחוייבת בהעברות מע"מ, לא שילמו צרכני המים במודיעין מכבים ורעות את המס הזה).

עתה לראשונה, מודה תאגיד המים בהודעתו לציבור על עדכון התעריפים שעל כל המחיר מוטל גם מע"מ !!! המשמעות- ראשי רשויות שסירבו לעבור לשיטת התאגידים, ועמדו בפרץ מול ההפחדות והאיומים של משרד האוצר, דאגו באמת לתושביהם.

וגם, בתאגיד המים הבטיחו שלא יהיה מע"מ בנוסף למחיר המים, רק שהם לא התחייבו לקיים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות