חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

וינרב: בא (לכאורה) להתפטר, ומצא עצמו מפוטר

 

אלכס וינרב הגיע רשמית לישיבת המועצה, כדי להתפטר. אבל לא באמת התכוון לכך. לראש העיר נגמרה הסבלנות והוא פיטר אותו מתפקידיו בוועדות שבראשן עמד, בתוך פחות מחמש דקות. והודיע כי בהמשך יפוטר וינרב גם מתפקידו כסגן ראש עיר בתואר

 

ישיבת מועצת העיר מודיעין שנערכה בסוף השבוע הפכה לקרקס אבסורד ששנים לא נראה כמותו בחדר הדיונים הזה. אלכס וינרב, הודיע כי הוא אינו מתפטר!, זאת לאחר תקופה ארוכה של אולטימטומים, איומים ובעיקר הודעה רשמית לתקשורת, לחבריו לסיעה ולראש העיר, על כוונותיו.

ישיבת המועצה שנועדה בין השאר לקבל את הודעת הפרישה של וינרב מהקואליציה, וויתור על התיקים אותם הוא החזיק בידיו, כמו גם על תוארו כסגן ראש עיר ללא שכר, הפכה בתוך דקות ספורות לפארסה, כאשר וינרב שקיבל את זכות הדיבור כדי להודיע את הודעתו הרשמית, הודיע בדיוק את ההיפך:

"אני מפקיד בידך את התיקים למשמרת", אמר וינרב לראש העיר ביבס, והוסיף, "אבל אני נשאר כסגן ראש העיר בתואר".

התוצאה של הודעתו של וינרב היתה בין צחוק וגיחוך, למבטי הפתעה, בקרב היושבים סביב השולחן (חברי המועצה) ובשולי אולם הישיבות (עיתונאים ואורחים).

תגובת ראש העיר לא אחרה לבוא: היא כללה מספר אמירות "לא מחמיאות" ביחס לאמינותו של אלכס וינרב ("אתה לא שקרן, אתה פשוט לא דובר אמת"), קטע קישור בנוסח "האיש לא מכבד את עצמו, ובישיבה הבאה פיטוריו יועלו והוא יפוטר!". ומיד לאחר מכן, תוך שימוש בסיוע המשפטי של היועמש"ית- חפץ-טוכלר, העלה להצבעה את פיטוריו של וינרב מכל תפקידיו כיו"ר וועדות עירוניות, והודיע כי בישיבת אוגוסט הבאה, יעלה להצבעה כבר בפתיחת הישיבה, גם את פיטוריו של וינרב מתפקיד סגן ראש העיר בתואר.

ולקינוח, הזכיר ביבס את דרישתו בתחילת הדיון, מכל שותפיו הקואליציוניים שסביב השולחן: "אני מנחה פה בשולחן הזה, שאף אחד לא ינהל עם וינרב שום דו-שיח".

בתום ישיבת מועצת העיר מודיעין, נותר אלכס וינרב כשהוא מפוטר מתפקידיו בראשות הוועדות בהן עמד, עם אופציה כמעט ודאית להיות מפוטר גם מתפקידו כסגן ראש עיר בתואר (ללא שכר), תפקיד ותואר שהיו חשובים לו מאוד לא רק לקידום הנושאים הסביבתיים.....

דעה אישית: ישיבת המועצה האחרונה הצליחה "להתעלות" לשיאים חדשים של בזיון. בשונה מדעתו והבנתו של יקי בז’ה, שסקר היטב, את עובדות, אירועי ערב הבזיון, בבלוג "מודיעין ווטש", דעתי היא שראש העיר ביבס צריך היה לסיים את הפארסה הזו הרבה יותר מוקדם. גם לחברי כנסת נבחרים לא עומדת הזכות לבזבז ולהפריע באופן כה מביש ישיבה. ליו"ר הכנסת, כמו גם לראש עיר, עומדת הזכות להוציא ולהרחיק כל מי שמפריע להתנהלות הראויה של הישיבה (עפ"י הכללים- כמובן).

אלכס וינרב טען כי מאחורי המהלך שלו עומד ייעוץ של בכיר במועצת העיר. טענה שביבס דחה על הסף ואמר כי היא שקרית. אולם גם אם היתה נכונה, שומה היה על וינרב לבחון את ה"ייעוץ" שקיבל. כי למעשה היתה זו "עצת דב".

תיקי הוועדות שבראשן עמד וינרב מעולם לא היו שלו. זו גם בעייתו ארוכת השנים של וינרב, אצלו הכל אישי. התיקים הם ציבוריים ונתונים בידיו של אדם אחד בלבד- ראש העיר ונציגי הציבור- חברי המועצה. "הפקדת התיקים למשמרת" תהליך אותו ניסה וינרב לממש היתה מעשה אומלל ונואש, ובעיקר צעד מבזה!

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות