חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הצעה שאי אפשר לסרב לה.....

 

מחלקת הספורט במתנ"ס מודיעין מצאה דרך מקורית למזג את אולמות הספורט בעיר, עם הצעה שאי אפשר לסרב לה: תנאי למפעילי החוגים, להקצאת מקום וזמן אימון באולמות בשנה הבאה: ממנו את מיזוג האולמות מכיסכם ובתמורה "תזכו" לארבע שנים של שקט... כוחו של מונופול!

 

מתנ"ס מודיעין הוא גוף בלעדי (מונופוליסטי) שמחזיק בידיו את כל מתקני הספורט בעיר. הוא אמור לתחזק אותם, לתפעל אותם, להשכיר אותם ולהתפרנס מהם.

מפעילי החוגים השונים במודיעין מחוייבים, בשל כך, בין אם ירצו ובין אם לא, לפנות למתנ"ס ולקבל מקום ומועד בו יוכלו לפעול במהלך השנה. תמורת תשלום -כמובן.

לאחרונה הגיעו אלי מספר תלונות ממפעילי חוגים. בתלונותיהם מספרים אותם המפעילים כי כשבאו לחדש את החוזה עם מחלקת הספורט שבמתנ"ס, קיבלו הצעה אולטימטיבית: " תממנו מכיסכם את המיזוג באולמות ובתמורה יובטח לכם מקומכם בהם למשך ארבע השנים הקרובות". אחד המפעילים אף הוסיף ואמר כי אותו הגורם במתנ"ס, עימו שוחחה אמר לה שהדרישה לכך באה בכלל מראש העיר, חיים ביבס!

חלק מהמפעילים פערו עיניים ולא האמינו למשמע אוזניהם. כולם טענו את אותה הטענה: אין לנו את היכולת הכלכלית לממן את עלות מיזוג האולמות. ובכלל, מה פתאום שנעשה זאת?! ובעיקר, הרי ברור לכל אחד מי יהיה המממן בפועל, בסופו של דבר של המיזוג הזה- ההורים! הם יעשו זאת כמובן דרך עלות ומחיר החוג אותו הם ישלמו. האם כך דואגת העירייה להוזיל את מחיר החוגים ופעילות הילדים והנוער לתושביה?!

מי שציפה לתגובה עירונית "פושרת", "מתחמקת" ואולי אפילו לדחייה נמרצת של הרעיון מצד דוברות העירייה (כמו הח"מ למשל), עשוי להיות מופתע: בעיריית מודיעין, לא רק שמאשרים את הכל, אלא אפילו מספרים לנו שזו לא הפעם הראשונה בה מופעל הנוהל הזה....:

וכך מסרה עיריית מודיעין: "מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי מאחר ובחלק מהאולמות בעיר ישנו מחסור במזגנים, הציע המתנ"ס למפעילים להשתתף במימון התקנת המזגנים נוסף לעירייה ולמתנ"ס בתמורה לשריון פעילות המפעיל באולם. יש לציין כי מהלך זה נעשה בעבר בעיר והצליח".

 ואני רק שואל, איפה חברי מועצת העיר שאמורים להיות נציגי הציבור. אותו הציבור ששלח אותם לשמור על האינטרסים שלו? דווקא כאן, אין הבדל בין נציגים של דתיים לחילוניים, שכונת קייזר, ציפור או רעות. לכולם אינטרס ציבורי אחד: לשרת את שולחיהם- בוחריהם.

אז לקראת הבחירות הבאות, כשהם יבואו אליכם, ציבור הבוחרים, ויספרו לכם שהם "דאגו" לכם, לעוד בית כנסת, עוד כביש מרובד או פחות מטוס מעל הראש, תשאלו אותם. "איפה הייתם כשעיריית מודיעין ושלוחתה- המתנ"ס, הכניסו יד עמוקה לכיסים שלנו, והעלו את מחיר פעילות הפנאי של ילדינו?".

וכבר אמרו טובי הכלכלנים ש"מונופול" זה טוב ונהדר- לבעלי המונופול בלבד! לציבור הלקוחות- זה רע!

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות