חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מודיעין. זכאות לבגרות תשס”ט- כ- 3.5% ירידה!

 

נתוני הזכאות לבגרות במודיעין לשנת הלימודים תשס"ט מלמדים על מגמת ירידה קבועה כמעט בכל הפרמטרים. הן באחוזי הזכאות והן במדרוג הארצי. ובמודיעין, ממשיכים לסרב לחשוף את נתוני החלוקה הפנימית בין בתי הספר בעיר

 

נתוני משרד החינוך על אחוזי הזכאות לבגרות בקרב תלמידי מדינת ישראל, לשנת הלימודים תשס"ט, ממקמים את מודיעין במקום ה-14 ביחס לרשימת הערים והישובים בארץ (מעל 10,000 תושבים), עם 72.88 אחוזי זכאות.

בהשוואה לשנה שקדמה (תשס"ח) מדובר במודיעין בירידה של 3.33% בכמות הזכאים ובמקביל בירידה במיקום הכלל ארצי. פרט מעניין הוא עיון במגמה הכללית במודיעין בסעיף אחוז הזכאים: משנת הלימודים תשס"ז ועד תשס"ט, מזוהה מגמת ירידה קבועה. אולם בין תשס"ח לתשס"ט, הירידה היתה המשמעותית ביותר (מ-76.23% ל- 72.88%)

גם בבדיקת אחוזי הניגשים לבחינה (או אולי נכון יותר לומר- המוגשים לבחינה), מזוהה ירידה מקבילה: 96.99% ניגשו לבחינות בתשס"ט, כאחוז פחות מאשר בשנת תשס"ח שקדמה לה (97.93%).

פרט מעניין העולה מנתוני משרד החינוך הוא שמספר הניגשים לבחינות בשנת תשס"ט, לא השתנה משמעותית במהלך 3 השנים האחרונות, (תשס"ט, תשס"ח, תשס"ז). זאת למרות הגידול המשמעותי באוכלוסיית העיר. יתכן ויש בכך משום הסבר לגילאים הצעירים יחסית של המשפחות המגיעות לגור במודיעין. 

בבדיקת הטבלה הארצית ממוקמת מודיעין בתחום זה במקום ה-14. שוהם השכנה ממערב ממוקמת במקום הראשון עם 87.24 אחוזי זכאות. מ.א. דרום השרון במקום השני עם 86.64% זכאות, ובמקום השלישי כוכב יאיר עם 85.92%.

מי שהפתיעה בשנה שעברה עם הזינוק הנחשוני ביותר בתחום זה היתה פורדיס שנותרה עדיין ושמרה על מיקום ארצי מכובד מאוד עם 73.96% זכאות ומיקום 10 בטבלה הארצית. עוד מקדימים את מודיעין גם רעננה (מקום-4, 78.58%), גבעתיים (5, עם 78.47%), רמת השרון (6, 77.61), הוד השרון (7, 76.54%), הרצליה (8, 75.35%), ורמת גן (13, 73.22%).

מודיעין-מכבים-רעות נמצאת ושייכת למחוז ירושלים במשרד החינוך. בעבר, עם איחוד הרשויות, מודיעין, עם מכבים-רעות, לא היה המצב כזה השיוך המחוזי במשרד החינוך היה אז דווקא למחוז מרכז, מחוז שנחשב לחזק ביותר מבין המחוזות בארץ.

ביקורת שהוטחה בנושא זה, נדחתה ע"י ראש העיר דאז, משה ספקטור וע"י מובילי מערכת החינוך בעיר. הטענה כנגדם היתה שהבדלי הרמות בין הממוצע הירושלמי בתחום הבגרויות לזה המקומי במודיעין, יגרור את מודיעין כלפי מטה. בעיקר בכל הקשור למעמדה בתחום הקצאת המשאבים במחוז.

נזכיר כי מודיעין ממוצבת בתחום קבוצת "מדרג הטיפוח" בהגדרה- "גבוהה" (לשם פישוט הנושא- סוציו אקונומי..), וירושלים ממודרגת תחת הכותרת- "בינונית". מטבע הדברים היתה אז ההנחה (שנדחתה) כי המשאבים יוקצו קודם כל לקבוצה החלשה יותר.

נסיונות בעבר לקבל לידינו את נתוני האחוזים, של החלוקה בזכאות בין בתי הספר השונים במודיעין, נתקלו שוב ושוב בסירוב מוחלט! מבחינת מובילי מערכת החינוך במודיעין, פרסום הנתונים הללו אינו רצוי. לדעתם הוא עשוי ליצור דמורליזציה, תחרותיות לא בריאה ונסיונות של הורים להעביר את ילדיהם מבית ספר "חלש" ל"חזק". גם משרד החינוך מונע את פרסום המידע הזה ברבים. לכאורה, יש בכך מן ההיגיון. למעשה לא כל הנתונים מונחים לידיעת הציבור- שזכאי לקבלם! (חוק חופש המידע... זוכרים שיש חוק כזה במדינה?!)

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "העירייה ומנהל החינוך אינן מקלות ראש בנתוני הזכאות לבגרות. יחד עם זאת חשוב לציין כי הירידה הינה באחוזים בודדים ומשמעותה המספרית בפועל, קטנה. בניתוח שערך מינהל החינוך בשלב מוקדם יותר בשנת הלימודים הנוכחית, צפויה הייתה ירידה בנתוני הזכאות ועל כן כבר הופעלו תכניות תגבור שונות לקראת בחינות הבגרות החל מכיתה י’. את פירות תכניות אלה, נוכל לראות כבר בשנים הקרובות. מינהל החינוך מודע לחשיבות נתוני הזכאות אך רואה לנגד עיניו מטרות חשובות לא פחות בתחום החינוך כגון מתן מענה לכלל אוכלוסיית התלמידים על רמותיה השונות. העירייה תמשיך להשקיע משאבים רבים בתחום החינוך בעיר ולהתגאות במערכת החינוך שלה שהיא אחת ממערכות החינוך המובילות והערכיות ביותר בישראל".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות