חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קעקועים ופירסינג - עצות להורה המודאג

 

החופש הגדול הגיע! זהו מועד שמסומן ע"י רבים מבני הנוער כמתאים לביצוע תכניות חדשות. קעקועים ופירסינג הם חלק מהעניין. ואתם, ההורים, מתחילים לחשוש... מתביישים להיות הורה חננה, אבל מודאגים מהמשמעויות הפוטנציאליות. דורית אליגון מ- STROKETATTOO שבמודיעין נותנת כאן צרור עצות חיוניות. תקראו, תחכימו ותחליטו

 

מאז שפתחתי את הסטודיו, אני נתקלת בתגובות שונות ומשונות של אנשים. שמתי לב, שיש חשש גדול ואי הבנה לגבי המשמעות הבריאותית של עשיית קעקוע ופירסינג. גיליתי שאנשים רבים מלאים בדעות קדומות מוטעות על קעקועים. בכתבה זו אנסה לשפוך מעט אור על עולם הקעקועים והפירסינג.

בשורה התחתונה, אנשים עושים קעקועים ופירסינג כדי לשפר את המראה החיצוני שלהם. מבחינה זו, זה לא שונה מכל דבר אחר שאנחנו עושים למטרה זו. למשל - איפור קבוע, ניתוחים פלסטיים, מספרה, בגדים... יש כאלה שמשקיעים בגאדג’טים חדשים, בנעליים, במכונית... ויש כאלה שמשקיעים באיזה טרייבל (סוג של קעקוע) מרשים על הזרוע... ויש כאלה שרוצים גם וגם.

בכל מקרה, זה לגיטימי לגמרי.

מסיבות שונות, קעקועים ופירסינג נחשבים אצל חלקים מהאוכלוסייה שלנו כמשהו מרתיע. בלי להיכנס לכל הרקע של העניין הזה, אבל על קצה המזלג אפשר לומר שהשקפות דתיות, מסורתיות, אשר נפוצות ומקובלות בחלקים מהחברה שלנו - דוגלות בדעה הקדומה שקעקועים זה אסור.

בנוסף לכך, במהלך השנים יצא לקעקועים מוניטין שלילי. משהו שקשור לעולם התחתון, לסמים וכן הלאה. לדעתי, זו אחת הסיבות שכיום התחום הזה אינו מוסדר (בישראל). אין הסמכה רשמית למקעקע. כיום, אין אסמכתא רשמית אשר מצהירה על בעל מקצוע שהוא אכן מקעקע מוסמך. האסמכתא היחידה שנותרה לכם לבדוק ולבחון כלקוחות, היא קודם כל אישור משרד הבריאות, המלצות של חברים, תחושת בטן, אווירה כללית, ומוניטין של אמן הקעקועים.

וזה מביא אותי לנקודה הבאה - אמן הקעקועים. ברחבי העולם הגדול, אמן הקעקועים הוא דמות חשובה. לאורך ההיסטוריה, אמן הקעקועים שימש בתפקיד חשוב מאוד בטקסים שונים. בין השאר - טקסי התבגרות, מעברים שונים בחיים. יתרה מכך, בתרבויות מסוימות מאמינים שיש לקעקוע סגולות רפואיות. לסיכום העניין, קעקועים ופירסינג מלווים את האדם אלפי שנים, והם חלק בלתי נפרד מהתפתחותו.

ועכשיו לענייננו : מה צריך לדעת לפני שעושים קעקועפירסינג? :
1. הדבר הראשון שיש לומר הוא שקעקוע ופירסינג הן פעולות חודרניות אשר בתנאים מסוימים עלולות לגרום לדלקת. פשוט להיות מודעים לעובדה זו.

2. אישור משרד הבריאות - כיום, משרד הבריאות מפקח בצורה הדוקה מאוד על עסקי הקעקועים. יש ביקורת על איכות וסוג הצבעים, רמת הנקיון והסדר ומכשירי החיטוי. האישור צריך להיות על הקיר, במקום בולט בסטודיו.

3. אווירה כללית בסטודיו - האווירה בסטודיו צריכה להיות נעימה לכם. זאת אומרת, אתם צריכים להרגיש שם בנוח. הסטודיו צריך להיות נקי, מאוורר, סטרילי.

4. טיפול בקעקוע - הטיפול בקעקועפירסינג לאחר התהליך מאוד חשוב לתוצאה הסופית. חשוב מאוד להישמע להוראות הניתנות על ידי בעל המקצוע.

5. הקעקוע הוא לכל החיים! קחו את הזמן, תחשבו, תתייעצו.

 6. מצאתם סטודיו ? תבדקו קצת. כיום ניתן בקלות לברר מוניטין של סטודיו. חפשו בגוגל, בפורומים. תעשו סקר. זה שווה את המאמץ.

דורית אליגון, StrokeTattoo

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות