חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אלוף (מיל’) חקי הראל חוזר לרכבת ישראל

 

לפני ארבעה חדשים התפטר אלוף מיל’) חקי הראל מתפקידו כמנכ"ל רכבת ישראל. עתה הוא חוזר לתפקיד. הפעם עם רוח גבית של ראש הממשלה ושל שר התחבורה שפנו אליו בבקשה לקבל מחדש את שרביט הניהול של רכבת ישראל

 

חקי (יצחק) הראל, (אלוף במיל’), חוזר להיות מנכ"ל רכבת ישראל. הראל, תושב רעות, התפטר מתפקידו כמנכ"ל הרכבת בתחילת השנה. מאז ועד היום ניסו למצוא לו מחליף, אולם ועדת האיתור שהוקמה לשם כך לא הצליחה להביא למינויו של מחליף.

סביב הפעילות למציאת מחליף להראל, דווחנו בעיתונות הארצית לא אחת על ארועים תמוהים. בתוך כך דובר על לחצים חיצוניים על הוועדה, הצבעות בלתי הגיוניות וכן הוצאתו לחופשה מאולצת של יו"ר וועדת האיתור ויו"ר רכבת ישראל, יעקב אפרתי, מי שהיה בשעתו גם מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל.

עפ"י דיווחים, אלוף במיל’ חקי הראל קיבל לאחרונה פניה אישית של ראש הממשלה ושל שר התחבורה ונעתר לבקשתם לשוב לתפקידו כמנכ"ל הרכבת.

האם יצליח עתה חקי הראל לממש את תכניותיו "לעשות סדר" במערכות יחסי העבודה ברכבת ישראל, מול וועד העובדים והדירקטוריון, ימים יגידו. לפחות ככל הידוע, אחת הסיבות לעזיבתו בטריקת דלת היתה חוסר היכולת שלו לקדם ריפורמות משמעותיות בניהול הרכבת ורגלים רבות שהושטו כדי להכשילו במסגרת זו.

תנועת "אומ"ץ"- משבחת:

לכבוד

מר ישראל כץ

שר התחבורה

 כבוד השר,

הנדון: שובו של יצחק הראל לניהול רכבת ישראל

 תנועת אומ"ץ מברכת אותך על החלטתך לבקש ממנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, יצחק (חקה) הראל, לחזור לתפקידו.

 בתקופה שבה כיהן הראל כמנכ"ל רכבת ישראל הוא הוכיח לא רק יכולת ניהולית אלא רגישות חיובית יוצאת דופן לנושאים שקשורים למנהל תקין וטוהר המידות. בין השאר הוא לא היסס להתעמת עם ועד העובדים החזק של רכבת ישראל, שכמה מחבריו היו מעורבים לכאורה במעשי שחיתות.

הראל נכנס לתפקידו בתקופה שבה היו חקירות של המשטרה ומשרד מבקר המדינה סביב חשדות לקבלת טובות הנאה של בכירים ברכבת לשעבר בנושאים של הצטיידות בקרונות וכו’ ועלה בידו לצקת תשתית נורמטיבית בהתנהלות הרכבת.

 אומ"ץ מקווה ומייחלת לכך שיירבו מנכ"לים מסוגו בניהול גופים ממלכתיים וציבוריים.
בכל הכבוד.
אריה אבנרי יו"ר הנהלת אומ"ץ

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות