חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השבוע מפה ומשם. על פעילות, חברה, תרבות ועוד, במודיעין

 

הצצה מרוכזת ומקוצרת על פעילויות תרבות ונוער בעיר. הישגים ספורטיביים שאפשר להתגאות בהם, יצירתיות עסקית מקומית, ושירות אינטרנטי חדש למי שמטופל בהורים קשישים. כנסו, תעלעלו ותתעדכנו.

 

דרך יצירתית לצמצום רכישת הסיגריות במכונות אוטומטיות

במכתב שנשלח ממח’ רישוי עסקים בעירייה, בהוראתו של יורם כרמון, מנכ"ל העירייה, לבעלי העסקים בעיר אשר מפעילים בתחומם מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות, הוא הזכיר את החוק החל על איסור מכירת מוצרי טבק וסיגריות למי שטרם מלאו לו 18 שנה. במכתבו מדגיש כרמון את הסכנה הטמונה במכונות האוטומטיות לממכר סיגריות, העלולות לגרום לבני נוער וקטינים לרכוש סיגריות באין מפריע וללא יכולת פיקוח מצד בעל העסק, וכן המלצה להסדיר רכישת סיגריות באמצעות כרטיס אשראי בלבד

בתחנת הדלק דור בעיר נמצא פיתרון יצירתי להתמודדות עם הבעיה, והוא מכירת אסימונים מיוחדים למכונת הממכר האוטומטית הנמצאת במקום.

חבר המועצה אילן בן סעדון: " המדינה חוקקה חוק האוסר מכירה סיגריות לנערים מתחת לגיל 18, גיל ההתנסות בעישון סיגריות בקרב בני הנוער וילדים יורד עם השנים. גם הפרסומות מעבירות מסר גלוי וסמוי לגבי המעמד החברתי המועדף כביכול של המעשן. הפרסומות יוצרות אשליה שלעשן זה להיות מקובל בחברה. החוק לאיסור מכירת סיגריות לקטינים נוצר על מנת להפחית את נגישותם של בני הנוער לקניית סיגריות ומוצרי טבק ובכך אמור להשפיע על העישון בקרבם וממחיש את הדאגה העמוקה מהעלייה בהיקף עישון סיגריות בקרב ילדים מתבגרים ובמיוחד מהירידה בגיל המעשנים.

הטיפול בנושא זה מהווה חלק בלתי נפרד מהעשייה שלנו בנושא, על מנת לצמצם את שיעור המעשנים בקרב בני הנוער. אין לנו שליטה על קניית סיגריות באמצעות המכונות המוצבות בתחנת הדלק ובטח שלא ניתן לאכוף את זה. אני מברך על שיתוף הפעולה מכל הגורמים העירונים.

מטפלים בהורים קשישים? שירות מידע אינטרנטי מקיף חדש

עיריית מודיעין, מכבים-רעות מציעה שירות חדש שיסייע למי שמטפלים בהורים קשישים בביתם. מדובר בשילוב בין אתר הבית של העירייה לאתר האינטרנט "משפחה מטפלת" של מרכז המידע רעות-אשל. השירות החדש מגיש לבני משפחה מטפלים מידע מקיף ועדכני, ונותן מענה לכל שאלה, בכל נושא הקשור לטיפול בקשישים: החל בייעוץ רפואי, גריאטרי ואפילו פיננסי, וכלה במימוש זכויות בביטוח הלאומי - כולל טפסים להורדה מהאינטרנט.

"זו הפעם הראשונה, שקבוצה גדולה מאוד של אנשים, בחברה הישראלית, זוכה להכרה במצוקותיה הרבות והמשותפות. אני מתכוון לקהילה שכמעט כל אחד מאיתנו משתייך אליה בשלב כלשהו בחייו: נשים וגברים באמצע החיים, שנדרשים לטפל בהוריהם הזקנים." אומר יעקב אלמוג, מנהל האגף לשירותים חברתיים בעירייה.

ביום ראשון הקרוב (13.6.2010) ייערך ערב ההשקה של השירות בשעה 19:00, בעולם עינן שבמרכז עזריאלי בעיר. בשירות האינטרנט החדש לבני משפחה המטפלים בקרוביהם הקשישים תוכלו למצוא מידע מפורט בנושאים הבאים: בריאות בגיל הזקנה, טיפול בבית / עובד זר, בית אבות / דיור מוגן, התעללות והזנחה, זכויות וחוקים, ביטוח לאומי ופיננסים, מטפל עיקרי, ניצולי שואה וצרכנות ופנאי. כמו כן ניתן להוריד באתר טפסים להורדה וסרטוני הדרכה. להיכנס לפורומי תמיכה ולקבל קישורים למגוון רחב של עמותות העוסקות בקשיים ספציפיים, כגון: אלצהיימר, פרקינסון, ירידה בשמיעה, אירוע מוחי ועוד.

אתר ’משפחה מטפלת’, http://www.reutheshel.org.il/, הוא אתר התוכן החדש של מרכז המידע ’רעות-אשל’, שהוקם לפני שמונה שנים על ידי עמותת רעות ואשל ג’וינט ישראל והפדרציה היהודית של ניו-יורק. אתר ’משפחה מטפלת’, המיועד לבני משפחה המטפלים בקרוביהם הזקנים, מספק מידע מקיף ומעודכן בכל נושא הקשור לטיפול בקשישים, באופן נגיש, זמין ומיידי. בכך הוא מאפשר לבני המשפחה למצוא תשובות, לקבל תמיכה, ולהגיע להחלטות הנכונות ביותר עבורם במצבים קשים ורגישים.

 

חוג ידידי התיתורה שיפץ והתקין הצללה מחודשת לפרגולה שבמורדות גבעת התיתורה

בשבוע האחרון יצאו "ידידי התיתורה" לשפץ את הפרגולה למרגלות גבעת התיתורה. הפרגולה, שהוקמה לפני מספר שנים על ידי ילדים והורים מבית הספר אופק, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, נשחקה עם השנים. לאחרונה החליטו חברי החוג לשפץ את הפרגולה כחלק מהפעילות. הילדים קישטו וצבעו את תחתית הפרגולה ובעזרת ההורים הונח סכך הצללה למען מטיילים שמסתובבים בגבעה וחפצים בפינה מוצלת לקראת הקיץ שכבר כאן.

חוג "ידידי התיתורה" הוקם ומובל ע"י החברה להגנת הטבע, בשיתוף קרן פורד. כיום נוטלים בו חלק כחמישה עשר ילדים בליווי הוריהם. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע. ובמהלך השנה, יצירו שבילים על הגבעה, שיקום הבוסתן העתיק וטיפוח הגבעה.

פרס נשיא המדינה להצטיינות סביבתית ל"ילדים מובילים שינוי"

"ילדים מובילים שינוי" התוכנית החינוכית של החברה להגנת הטבע הפועלת בעיר במספר בתי ספר קיבלה ביום רביעי שעבר פרס הצטיינות סביבתית מטעם המשרד להגנת הסביבה מנשיא המדינה שמעון פרס.

התוכנית, פועלת מאז שנת 2000, החלה את פעילותה בחיפה ובמשך השנים התרחבה לערים נוספות. כיום פועלת התוכנית בקידום משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה בכ-150 בתי ספר בארץ, ומשתתפים בה כ- 25,000 אלף ילדים ונוער

התוכנית "ילדים מובילים שינוי" פועלת מכיתות א’-י"ב עוסקת במגוון רחב של נושאים ופעילויות ומתפתחת בהתאם ובמקביל לתוכנית הלימודים. מטרת העל של התוכנית היא ליצור זיקה בין הילדים לטבע ולחוץ וליצור רגשות של אכפתיות, אחריות סביבתית ואפילו אהבה לשטחים ולנופים שאיתם הילדים באים במגע.

התוכנית במודיעין פועלת במספר בתי ספר בעיר ביניהם "היובל", "רעים", "נתיב זבולון", "שבטי ישראל" ועוד שיתופי פעולה רבים

32 גביעים וגביע הצטיינות לנבחרת הקראטה של מודיעין

אליפות ישראל לילדים 2010 בקראטה-דו שיטוריו התקיימה בסוף השבוע בנצרת עילית, בהשתתפות כ-550 מתחרים מעשרות מועדונים מרחבי הארץ.

28 ילדי נבחרת הקראטה, של מודיעין מכבים-רעות, ייצגו את מודיעין. משלושת מועדוני הקראטה: בוכמן, מכבים והולמס פלייס, בהדרכת אלדד בן-חורין ואיתי ניר. התחרות אשר הייתה הגדולה מסוגה בישראל, משכה קהל רב ועשרות שופטי תחרות גויסו למשימה, כשאת מודיעין ייצגו: משה ריעני, נמרוד ניר ואלכס גרונוביץ, מורים לקראטה מביה"ס לאומנויות לחימה של אלדד בן-חורין.

אלדד בן-חורין: "התחרות בקראטה ע"ש דייוי ברנשטיין, בנצרת עילית, היא אירוע אומנויות הלחימה היפה של השנה. זכייתנו כמועדון המצטיין בתחרות הענקית, מעצימה את הישגי חברי הנבחרת, שהתעלו על עצמם, בזכות הזכייה הגורפת בכמות הגדולה של גביעים"

 

דרך חגב. מופע קברטי מופרע בדרכו למודיעין

דרך חגב- המופע החדש של אנסמבל "ציפרלה" מגיע להיכל התרבות במודיעין מכבים רעות. אנסמבל ציפרלה, מעלה מופע חדש: "דרך חגב", שרץ במקביל למופע הוותיק "עקיצה טבעית" .

"דרך חגב" יעלה לראשונה על במת היכל התרבות בתאריך ה- 25/6 בשעה 22:00 באולם היכל התרבות. "דרך חגב" הינו קברט חרקים מופרע, מצחיק ומרגש. המופע נוצר בהשראת הספר "דרך חגב" מאת עוזי בן כנען, המאגד סיפורים ושירים קצרים יותר ופחות, על עולמם של החרקים והזוחלים.

הקטעים - שונים ומשונים- הכוללים: שירים, סיפורים או אנקדוטות - מאופיינים בראיה מפוכחת, על גבול הפילוסופית. מה שהופך את הספר ל"ספר מבוגרים שמתחזה לספר ילדים". הספר מלווה באיוריה של מיקי בן כנען.

המופע הוא מעין "קברט חרקים", ומאופיין בעולם עשיר, אפל, מוזיקלי ותנועתי. אנסמבל ציפרלה בחר לעבד את הסיפורים הקצרים לסצנות מלאות אופי וסגנון. השחקנים יכנסו לתפקידי החרקים, האנשים, ואף החפצים שבספר.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות