חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מופע הבזיון של אלכס וינרב

 

חבר המועצה אלכס וינרב איבד אתמול בערב את הבושה ואת הרסן: בזמן שניתן לו להעלות דברים הוא השתלח בראש העיר בפרץ של דברים ואמירות שכללו סקירה אמוציונאלית-הסטרית על ניטרולו המתמשך מתפקידו כיו"ר הועדה לאיכות הסביבה. הוא הותיר קהל פעור פה והניח אולטימטום כמעט בלתי ניתן למימוש בפני ראש העיר, שדרש קודם כל את התנצלותו הפומבית של וינרב בפניו

 

סעיף "הודעה אישית של אלכס וינרב" הוכנס לסדר היום המתוכנן לישיבת מועצת העיר מודיעין אתמול (ד’) בערב. ביום שלישי, הוציא חבר המועצה אלכס וינרב מייל לתפוצה נרחבת של חברי מועצה, עיתונאים ולראש העיר עצמו בו כתב בין השאר, "שראש העירייה חיים ביבס מהווה מכשול רציני לניהולה התקין של העיר, וחובה לעשות כל מאמץ כדי שהוא לא ימשיך בכך". אך טבעי היה להניח ש"הודעתו" של וינרב עמדה להיות הודעת התפטרות מהקואליציה.

אלא שעד מהרה התברר שאלכס וינרב, המתוסכל (כפי שהוא עצמו אמר בפתיח לדבריו), כלל לא התכוון להתפטר. ההיפך הוא הנכון: וינרב ניצל את החובה החוקית לאפשר לו להעלות דברים בהודעה מראש, כדי "לשפוך" את כל תסכוליו, דיעותיו והסטוריית ההתעלמות ממנו ע"י ראש העיר חיים ביבס, במהלך השנה החולפת.

אמירות וסגנון שמקומם הוא יותר לחדרי חדרים, לישיבות ומפגשים סגורים, ולא לישיבת מועצה פתוחה לציבור ולתקשורת, נשלפו ונאמרו בפרץ רגשות וכעס כמעט בלתי נשלטים.

"למה אתה מתעלם ממני?!" "אני אחראי וממונה על כל ענייני איכות הסביבה והמורשת ואתה חוסם אותי ולא מאפשר לי לבצע דבר", "למה אתה לא מאפשר לי לממש את תקציב איכות הסביבה", "למה לא הוזמנתי למפגש עם השר לאיכות הסביבה", דברים בסגנון זה ואחרים, נאמרו בכעס, צעקות ועם הערות שלעיתים העידו יותר מאשר על העניין עצמו (שבחלקו לא היה מופרך מן היסוד), הם העידו על האומר אותם.

חברי מועצת העיר, כמו גם האורחים והעיתונאים הרבים שנכחו בישיבה נותרו פעורי פה ונדהמים, בעיקר לנוכח הסגנון המשתלח וההסטרי. הערותיהם לאלכס וינרב ונסיונות של כמה מהם להפסיק את הדברים, לא הצליחו.

הציפיה היתה לסיפא: הצהרת ההתפטרות. וחברי המועצה שישבו והקשיבו לפרץ הרגשות של וינרב איבדו בשלב זה את סבלנותם ודרשו ממנו בהערות ביניים לדבריו "נו אז מה אתה עושה לנוכח דבריך?!". אלא שוינרב שהבמה עמדה לרשותו לא הרפה.

הוא המשיך וחזר וצעק שוב ושוב את טענותיו, כאשר גם הצעת גישור מקצועית, לא קיבלה ממנו התייחסות. בתום דקות ארוכות הניח וינרב לביבס אולטימאטום" "אני נותן לך עוד הזדמנות אחת שתיתן לי את כל הסמכויות שעליהן סיכמנו בהסכם הקואליציוני.... אם לא, בישיבת המועצה הבאה אחזיר למועצת העיר, לא לך! למועצת העיר! את התואר ואת התיק (איכות הסביבה מ.ב.) ולא אשב עוד בקואליציה. אני לא אצביע יותר עבור החלטות שאיני שותף להן".

בתגובה לדבריו אמר ראש העיר ביבס: "איך יכלת בכלל לחשוב שאחרי השתלחות כזו עלי, כפי ששלחת לכולם במייל, אפשר יהיה לעבור עליה לסדר היום?....אני דווקא אשמח אם תהיה פה בעירייה ביקורת פעילה (רומז על אופוזיציונר שעפ"י חוק הוא יו"ר ועדת הביקורת- ובלשון אחרת: אשמח אם תעבור לאופוזיציה מ.ב.)."

בסיכום דבריו אמר ראש העיר:"אם לא תמשוך בחזרה את המייל ואת הדברים שכתבת עלי, דרכינו ייפרדו!"

ובשולי הארוע והדברים: דבריו של אלכס וינרב בישיבה אמש, היו למעשה סופו של תהליך ארוך, בו מחד, ראה אלכס וינרב את עצמו כקובע ומוליך בלעדי של הפעילות העירונית בכל הקשור לנושאי איכות סביבה ומורשת.

מימוש רצונותיו של וינרב בנושא זה היה כרוך לתפיסתו גם בשליטתו המוחלטת בכל הגורמים העירוניים הרלוונטיים, כמו היחידה הסביבתית שהוקמה לאחרונה. וינרב רצה לקבוע מי יעמוד בראשה, לרכז את פעילותה ועוד ועוד. אלא שעפ"י חוק הדברים אינם ברי מימוש: אלכס וינרב הוא חבר מועצה ולא עומד בראש גוף ביצועי כלשהו! סמכויותיו, עפ"י חוק, הן ריכוז פעילות ועדה עירונית והעברת המלצותיה לראש העיר. לא פחות ולא יותר.

אלא שוינרב התרגל לסמכויות שהוקנו לו בתוקף תפקידו הקודם כסגן ראש עיר בשכר. קשה לו לשחרר את הסמכויות הללו ולוותר עליהן, בעיקר על הקרדיטים שמביא התפקיד.

דרישותיו האולטימטיביות מראש העיר, כן לממש את הסמכויות הללו, אינן ריאליות. למעשה דורש וינרב מביבס עבור על החוק. קשה להאמין שעבור הסכם קואליציוני שכל כולו נייר הסכמות בלבד, יגרום לראש עיר שפוי להיכלל ברשימה פלילית כלשהי.

מאידך, גם וינרב עצמו אמר בתחילת דבריו כי הוא מעדיף לפעול "מבפנים" כלומר מתוך הקואליציה. נראה שבעקבות הדברים שנאמרו לו ע"י חברי מועצה רבים במהלך הדברים, ייפול לו האסימון בסופו של דבר. וינרב יודע היטב שלהיות אופוזיציונר יחיד במועצת העיר משמעו להיעלם מבמת העשייה העירונית בתחומי איכות הסביבה והמורשת לחלוטין. והרי נושאים אלה הם אלו עימם ימשיך וינרב לנסות וללכת עימם גם למערכת הבחירות הבאה. והוא צריך קבלות, אותן יוכל לצבור רק כשהוא בתוך העשייה עצמה.

על כן סביר מאוד שוינרב יבלע את הצפרדע שבישל לעצמו בסערת רגשות ואבדן שליטה והגיון פוליטי, יתנצל ויגיע להסדר חדש עם ראש העיר. אחרת, יאלץ לעבור לאופוזיציה. עוד 21 יום (בערך) נדע.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות