חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

על קצה המזלג. מקבץ חדשות סביבתיות במודיעין

 

נתונים על טכנולוגיה פשוטה שהביאה להורדה דרסטית במהירות הנסיעה במודיעין. האם בקרוב יחתמו חוזים? וגם, מכתבים של אלכס וינרב לראש העיר על פארקי הכלבים המשתהים, אבל גם- גילוי חדש: וינרב מכיר לראשונה בסכנה הטמונה באנטנות סלולריות... ולסיום, על פרוייקט הנגשת נכים ברחבי העיר שיזם שרון מעוז, לאחר שהתפנה לו זמן עם עזיבת "שמים נקיים"    

 

מד המהירות בעמק האלה הוריד את מהירות הנסיעה בעשרות אחוזים

בתום רבעון של הפעלת מד מהירות במודיעין נצפה שינוי התנהגותי קיצוני בקרב נהגי מודיעין: בחודש פברואר האחרון הציבה עיריית מודיעין, מכבים-רעות יחד עם חברת "ריבק טכנולוגיות" צג מהירות סולארי בעמק האלה בעיר. זהו הקטע השני בו מוצב מד שכזה לאחר שגם ברחוב עמק דותן הוצב מד מהירות דומה. תוצאות שהשוו את מהירויות הנסיעה בעמק האלה לפני ואחרי הצבת השלט הראו על ירידה חדה במהירות הנסיעה של כלי הרכב במקום.

נמדדו בסך הכול מהירויות הנסיעה של למעלה מ-60 אלף כ"ר בשלושת החודשים האחרונים. בבדיקה הראשונה שהתקיימה בחודש פברואר האחרון 1597 כלי רכב נסעו במקום במהירות של למעלה מ-80 קמ"ש. בבדיקה נוספת שהתבצעה בחודש מאי נסעו במהירות זו רק 397 כלי רכב. ירידה של 75%.

גם בטווח המהירות בין 71 קמ"ש ל-80 קמ"ש חלה ירידה דרמטית של 71% כאשר במהירויות אלו נסעו בחודש פברואר 4632 כלי רכב ובחודש מאי 1314 כלי רכב בלבד. ירידה של 45% נרשמה בטווח המהירויות 61-70 קמ"ש, מ-8629 כלי רכב בחודש פברואר ל-4674 כלי רכב בחודש מאי.

הורדת מהירות הנסיעה העלתה את כמות הרכבים שנסעו בעמק בטווח המהירות שבין 51 קמ"ש ל-60 קמ"ש. בחודש פברואר נסעו במהירות זו 6249 כלי רכב ובחודש מאי נסעו במהירות זו 9132 כלי רכב, נתונים המשקפים עלייה של 31%. העלייה הדרמטית ביותר הייתה בטווח המהירות 36 קמ"ש עד 50 קמ"ש מ-1207 כלי רכב בלבד בחודש פברואר ל-6774 כלי רכב בחודש מאי- עלייה של 82%.

אלכס וינרב מלין קשות בפני ראש העיר על כוונה להקים אנטנה סלולרית בתחומי בית ספר בעיר עבור מוני המים של "מי מודיעין" כמו גם על "פרקי כלבים" שהיו אמורים להיות מוקמים ומשום מה משתהים..

וינרב לביבס: "הבוקר התקשרו אלי מספר תושבים מרחוב עמק האלה שהודיעו לי שמתקינים אנטנה כלשהי בבית הספר ובסמוך לבית הספר "האלה" שבשכונת ציפור (הכרמים). פעלתי מול מי שצריך והאנטנה יורדת. ברצוני לדרוש דיון דחוף בישיבת הנהלה הקרובה על מדיניות התקנת אנטנות סלולאריות לקריאת מוני המים שבעיר.

אין חולק שמוני המים נחוצים ויחסכו כעשרה אחוזים של המים שלנו, אך אסור שתהיה מאידך פריסה מסוכנת לבטח לא בבית הספר ובמוסדות חינוך.יש לאתר מקומות מספיק רחוקים מתושבי ומלתמידי היישוב. מוזר לי שפעלו ללא אישור וועדת משנה לתכנון ובנייה.. האם האישור ניתן בפורום העוקף את חברי המועצה החברים בוועדת המשנה כדוגמת "וועדת רשות הרישוי" המורכבת רק משני אנשים?

ובעניין פארק הכלבים כותב וינרב: "...חיכיתי וחיכיתי ואין פארק לכלבים!!! הבטחת שוב ושוב לשאלותי בישיבות הנהלה שהמגרש קום יקום-אך היום, שנה וחצי לאחר חתימתך על הסכם קואליצייה אין מגרש באופק!!! וצריכים להיות כבר מוקמים שני פארקים לכלבים!!! בבירור שערכתי מעכבים את הקמת המגרש עד שיצא מכרז למגרש השני ב...פארק עמק זבולון! ואף פרסמתם בעיתונות הארצית (היתה מודעה בעיתון הארץ, אך לא במקומונים בעיר שם יש סיכוי שתושבים יראו ויגיבו) מודעה המאפשרת לתושבים להתנגד מסיבות הגיוניות להקמת הפארק!!! ורק אז תקימו באמצעות אותו הקבלן את שני הפארקים!!!

מאיזו סיבה אלפי כלבים צריכים להמשיך ולהמתין להקמת הפארקים שלהם? אנחנו בעלי הכלבים משלמים ארנונה, ויודעים על הבטחתך אלי ואל לבנה בדבר מתן מענה לצורך בסיסי זה לחברינו ההולכים על ארבע!. חיים- ניתן עוד היום להקים פארק לכלבים בעמק איילון ללא צורך להתנות הקמתו לפארקים נוספים!"

ולסיום מקבץ זה, יש בעיר מודיעין גם אנשים טובים באמצע הדרך:

שרון מעוז, יחד עם חברים מ"מודיעין של כולנו" ערכו פרויקט "נגישות לכולנו" - מיפוי בעיות נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות במודיעין. את התוצאות העבירו לעיריה (וגם לעיתונות):

מטרת הפרויקט: שיפור יכולת הנגישות של נכים למקומות ציבוריים בעיר.

"עקב פיתוחה המואץ וקצב אכלוסה המהיר של העיר נוצרו פערי נגישות לפארקים, בתי ספר, מגרשי ספורט ומרכזים מסחריים. חלק מבעיות הנגישות מתעוררות בתם לב ובשל חוסר הבנה לעומק של צרכי הנגישות של נכים.

לדוגמא, בבי"ס "יחד" נמצאת חניית נכה מוסדרת אך היא ממוקמת בצמוד למעקה בטיחות שמונע גישה למדרכה. בנוסף, בחלק מהמרכזים המסחריים יש מגבלת גובה לכניסה לחניון הפנימי ולכן יש צורך בהסדרת חניות נכים חיצוניות עם גישה לכיסאות גלגלים.

הרעיון למפות בעיות נגישות ברחבי העיר עלה בעקבות פנייה אלי, כחבר בועדת התחבורה, על ידי תושב העיר מר חיים קמחי, בעניין בעיית נגישות בפארק ענבה, אשר השבילים התלולים מהחניות לפארק מקשים על נכים המרותקים לכיסאות גלגלים להגיע לפארק. סימון החניות לנכים במקום זה אינו תקני ועקב כך נהגים רבים מתעלמים מהאיסור להחנות בחניות אלה.

הבעיה ממחישה עד כמה חשוב לשתף את כלל ציבור התושבים (בעיקר ציבור הנכים ובעלי המוגבלויות) במיפוי בעיות הנגישות ותיקונן.

לקראת פגישה עם האחראי על הנגישות בעירייה מר אכרם חג’ יחיא, קיימנו סיור ראשוני ברחבי העיר וריכזנו רשימה חלקית של הבעיות אשר יוצגו בפניו. אנו קוראים לכלל התושבים להפנות אלינו בעיות נגישות אשר ידועות להם. בכוונתנו לקיים מעקב רציף אחר הטיפול בבעיות אלה. את הפרויקט ירכז מר חיים קמחי, בסיוע התושב וחבר ועדת התחבורה מר אדמונד ימין, ואנוכי.

להלן רשימה חלקית של בעיות נגישות שאיתרנו:
פארק ענבה: 1. שביל גישה לחניה מוסדרת בתוך הפארק. 2. גישה לאגם לילדים בעלי מוגבלויות ולהוריהם. 3. גישה לחלק העליון של האמפיתיאטרון. 4. סימון חניות הנכים אינו תקני.
בית ספר קשת: הסדרת חניית נכה בשדרות עמק זבולון (בקרבת שער ביה"ס).
בית ספר היובל: הנגשת הקומה התחתונה, מגרשי הטניס והכדורגל (משדרות עמק האלה).
בית ספר עירוני ג’: הסדרת חניית נכים.
בית ספר אסיף: הסדרת חניית נכים.
בית ספר יחד: הסדרת חניית נכה עם אפשרות הורדת כיסא גלגלים.
מגרש כדורגל עירוני: הסדרת חניית נכה.
מרכז מסחרי אבני חן (קייזר סנטר): רכבים גבוהים אינם יכולים להיכנס לחניון התת קרקעי עקב מגבלת גובה. יש להסדיר חניית נכה חיצונית מאחורי ובחזית המרכז.
מרכז מסחרי מרל"ז וקופות החולים: הסדרת חניית נכה המאפשרת הורדת מעלית צד.
קניון עזריאלי: הסדרת חניות נכים נוספות בחלקו הדרומי (באזור בנק מזרחי טפחות) וברחוב ערער (צד מזרחי). מגבלת גובה לחניון התת קרקעי.
מעברי חצייה: וידוא גובה 0 בין מדרכה לכביש במעברי חצייה לטובת מעבר כיסא גלגלים.
לפרטים נוספים והפניית בעיות נגישות ניתן לפנות: חיים קמחי - 0545874063 אדמונד ימין - 0505318836 שרון מעוז - 0546474026

זהו להפעם........

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות