חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עוד פילוג ב”שמים נקיים”

 

חברים נוספים במטה מאבק "שמים נקיים" שהוקם במטרה להיאבק ציבורית בתכנית נחיתת המטוסים בנתב"ג בשמי מודיעין, הודיעו על הפסקת פעילותם הציבורית. יקי בז’ה:"אנו מכבדים את רצונם של חברינו לפרוש מפעילות...המטה ממשיך לפעול"

 

בהודעה לעיתונות המקומית הודיעו אמש (א’) חברים מוועד "שמים נקיים" על הפסקת פעילותם במסגרת התארגנות זו.

כך עפ"י הודעתם: "ביום חמישי 20.5.10 התקיימה פגישה אחרונה של המטה ל"מאבק למען שמים נקיים במודיעין" בו שקלנו את כדאיות המשך המאבק. בפגישה נכחו נציגי המטה: מתנאל שלום, אורלי בן שלמה, דינור וגנר-רובינשטיין ,עזי שבי ויקי בז’ה. מטרת הפגישה היתה לשקול את המשך הפעילות של מטה המאבק. לאחר שהוגש דו"ח מסכם ע"י רת"א ולאחר התייעצות עם איש מקצוע, טייס אל-על.

לצערנו,לאחר הצבעה נקבע ע"י רוב חברי המטה כי נראה כי עשינו כל שביכולתנו והוחלט על סיום פעילות מטה המאבק.

פעילות מטה המאבק החלה לפני יותר משנה וחצי במהלכם ארגן מטה המאבק הפגנה בעיר, שיירת מחאה שנסעה לנתב"ג והפגנה מול משרדי רת"א, נשלחה תלונה למבקר המדינה, נפגשנו עם אין ספור אנשי מפתח מרש"ת ורת"א ואפילו עם שר התחבורה. ניסינו ככל יכולתנו ואף הצלחנו להקטין את חומרת הפגיעה של הטיסות מעל העיר.

יש לציין כי בזאת מפסיק מטה המאבק לדוורר את תושבי מודיעין בנושא המאבק, כל הודעה שתצא מעתה אינה קשורה למטה ל"מאבק למען שמים נקיים במודיעין".

מטה המאבק רוצה להודות לעיריית מודיעין על שיתוף הפעולה לאורך כל פעילות המטה. מטה המאבק ישוב ויתכנס במידה ורת"א לא תעמוד בהתחייבויותיה כפי שהוגשו בדוח המסכם, מול עיריית מודיעין ותושביה.

בברכה, מתנאל שלום ,אורלי בן שלמה דינור וגנר-רובינשטיין ואתי פרידמן המטה למאבק למען שמים נקיים במודיעין ."

בתגובה, אמר דובר המטה, יקי בז’ה: "אנו מכבדים את רצונם של חברינו לפרוש מפעילות למען שמיים נקיים, אולם אנו תמהים מדוע הם מבקשים להציג את פרישתם בתור סגירה כביכול של פעילות מטה "שמיים נקיים", תוך התייחסות להצבעות שלא היו ולא נבראו. יודגש כי מטה שמיים נקיים ממשיך לפעול, ופועלים בו יקי בז’ה, אלי גל, עזי שבי והקברניט המנוסה. אנו נותרים נאמנים לחמשת אלפים התושבים שחתמו על העצומה למען שמיים נקיים ובה הם ביקשו "להלחם בכל דרך חוקית, משפטית וציבורית, מאבק עיקש על איכות חיינו ועל רכושנו, בתוכנית זו, כי אנחנו לא ניתן להפוך את מודיעין מכבים ורעות לחצר האחורית של מדינת ישראל!"

בפגישת המטה האחרונה הנושא המרכזי שנדון להמשך פעילות ואשר משום מה לא הוזכר ולו במילה ע"י חברנו הפורשים זהו מהלך להגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת רת"א. בשבועות האחרונים פנינו למספר משרדי עורכי דין לגבי אפשרות עתירה לבג"ץ, ויש לנו כרגע שתי הצעות על הפרק להגשת עתירה, כאשר אחת מהן היא מטעם משרד עורכי דין המתמחה בדיני תעופה ומשפט אווירי, המעריך כי יש לנו סיכויים טובים לשנות את החלטת רת"א באמצעות העתירה. הערכת העלויות להגשת עתירה נעה בין 55-100 אלף ש"ח - כשקל לכל תושב בעיר, וזהו סכום זניח ביחס לתקציב השנתי של העירייה של כ 340,000,000 ש"ח.

ראש העיר חיים ביבס הצהיר במערכת הבחירות כי "אנחנו ננהל מלחמת חורמה ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שהעיר לא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל". עם קבלת מסמך רת"א בחודש שעבר ביבס התחייב למטה שמיים נקיים כי "במידה ונחליט לפעול להמשך המאבק, הן מבחינה ציבורית והן מבחינה משפטית, העירייה תסייע במה שניתן". פנינו לראש העיר בבקשה דחופה לאשר את המימון הנדרש להגשת עתירה לבג"ץ, ואנו ממתינים לתשובתו."

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות