חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קרע במטה ”שמים נקיים”? מעוז:יקי בז’ה ”לטעמי משקר” בז’ה:”הפוסל במומו הוא פוסל”

 

ערב נפילת הפור, שרון מעוז עוזב בטריקת דלת את מטה "שמים נקיים", לא לפני שהוא קורא ליקי בז’ה, דובר המטה, "שקרן". כל זאת, שעה שהוא עצמו מודה כי :"גם אני מאוכזב מהתוצאות שהושגו עד כה במאבק". לכאורה, זה יכול היה להיות מאבק אידיאולוגי-חברתי נקי (אם כי חריף). בפועל, "מפליל" מעוז את עצמו וחושף בראיון ל"חדשות מודיעין" עם מי הוא משוחח על עמיתיו במטה המאבק

 

במכתב התפטרות ששלח השבוע שרון מעוז, חבר בכיר במטה "שמים נקיים" והעומד בראש התנועה "מודיעין של כולנו" הוא מצביע על חברו למאבק, יקי בז’ה כגורם המרכזי לנטישתו את המטה וכך הוא כותב: "גם אני מאוכזב מהתוצאות שהושגו עד כה במסגרת המאבק למען שמיים נקיים אך יחד עם זאת אינני חושב שההודעות האחרונות היוצאות מטעם מטה המאבק משרתות את המאבק או את העיר.

כל ההודעות היוצאות בשבועות האחרונים מטעם מטה המאבק למען שמיים נקיים אינם על דעתי או באישורי ואין לי כל יד ורגל בפרסומם. לאור העובדה שאני מסתייג מהמידע המפורסם ועל פי דעתי האישית איננו מדויק בלשון המעטה ואף מוגזם החלטתי לפרוש ממטה המאבק.

אני חושש שמי שמוביל בימים אלה את הטון הלוחמני (והשקרי לטעמי) כנגד העירייה והעומד בראשה, מונע מאינטרסים אישיים ופוליטיים. ככל הידוע לי לא כל חברי המטה שותפים להודעות היוצאות.

ה"יועץ" כביכול מטעם מטה המאבק שמוצג לתקשורת הינו תושב העיר אדם אכפתי וטייס מנוסה אשר מסייע לעירייה במציאת פתרון אשר יצמצם את הפגיעה באיכות החיים שלנו. אין לי ספק שהמאבק חייב להמשך אך ההודעות האחרונות מטעם מטה המאבק לטעמי זורות מלח בעיני הציבור ומרפות את ידי התושבים שלא לצורך.

מתחילת הדרך סוכם שהמאבק ינוהל בשיתוף פעולה מלא עם העירייה. אני עד לכך שעד היום נהגה העירייה בשקיפות מלאה עמי ועם שאר חברי מטה המאבק ולראייה לכך המידע שכביכול מציג המטה לגבי הטיסות התקבל מהעירייה עצמה ולכן אין כל שחר לדברים שנאמרו כאילו העירייה מסתירה מהציבור והעירייה משקרת לציבור.

היום שוחחתי עם סגן ראש העיר מר חנן ברנשטיין שסיפר לי שהעירייה עדיין בדין ודברים עם מר גיורא רום מנכ"ל רת"א והתושב הטייס המנוסה מסייע לעירייה בבחינת חלופות לנתיב המוצע על ידי רת"א.

גם חנן ברנשטיין, על פי דבריו, חושב שכרגע אין מקום למאבק מחאתי ובאם יתעורר הצורך בכך נפעל. כפי שהתבטאתי בשבועות האחרונים לקחתי על עצמי לרכז מידע אודות הטיסות מעל שמי העיר לרבות, פתיחת גלגלי המטוס, שעות הטיסה, כמות ורמת רעש. פעילות זו מעתה ואילך תתבצע במסגרת שיתוף פעולה בין תנועת "מודיעין של כולנו" לעירייה ולא במסגרת מטה המאבק למען שמיים נקיים.

בברכה, שרון מעוז יו"ר תנועת מודיעין של כולנו

בתגובה להודעת פרישתו של מעוז, אמר יקי בז’ה: "צר לי כי שרון מעוז לא טרח אפילו לעדכן את חברי המטה בדבר פרישתו ממטה המאבק, ולמדנו על כך רק בעקבות פניית כלי התקשורת לקבלת תגובה לדבריו. כידוע הפוסל, במומו פוסל, והיחיד במטה "שמיים נקיים" שיש לו שאיפות פוליטיות זהו שרון מעוז, אשר נכשל בהתמודדותו למועצת העיר בבחירות 2008, ומאז הפך לבן חסותו הפוליטי של חיים ביבס, אשר מינה אותו כנציגו בשתי ועדות עירוניות. מעוז כעת פורע את השטר, נשכב על הגדר ומעיד כביכול שהעירייה נהגה בשקיפות מלאה - אולם האמת היא שרק לפני חודשיים העירייה הכחישה את העובדה שהנתיב המערבי נפסל ע"י רת"א.

העירייה טענה שגובה נתיב הנחיתה הוגבה כביכול ב-1,300 רגל והתבצרה בטענה זו גם לאחר שחשפנו כי היו רק תיקונים מזעריים של 30-45 מטר בגובה הטיסה בשמי העיר. העירייה טענה כי הרעש הצפוי מהטיסות הוא כביכול זניח, בעוד נציגיה הבכירים חוו רעש מחריש אוזניים כאשר צפו בטיסות הניסוי.

אני מודה לשרון מעוז על תרומתו בארגון שתי ההפגנות שהתקיימו בקיץ אשתקד, ומצר על כך שהוא ממהר לירוק לבאר ממנה הוא שתה.

בקיץ האחרון תושבי העיר נענו לקריאתנו, התגייסו בהמוניהם ומחו בנתב"ג בשמש הקופחת על מנת לתת גב ציבורי לראש העיר במאבק למען שמיים נקיים. תושבי העיר מצפים מראש העיר שלא יתקפל כעת בפני הקשיים, אלא יגלה מנהיגות וימשיך להוביל ביושר, בשקיפות ובתקיפות את המאבק למען שמיים נקיים, ואנו נלך אחריו באש ובמים. לא ניתן להפוך את מודיעין לנתב"ג!"

לכאורה, נראה שמדובר בעימות פנימי על רקע של חוסר כימיה בין שני שותפים, שמקורו באי הסכמה עקרונית על הדרך... למעשה הדברים שונים: בראיון שעומד להתפרסם באמצע השבוע בעיתון "חדשות מודיעין", מגיב שרון מעוז לשאלותיו של עורך העיתון, יואל תמנליס. ולמעשה מקעקע את הכיסוי הצלופני, לכאורה, שהוא מעלה בטענותיו ובסיבותיו לעזיבת "שמים נקיים". למעשה אומר מעוז באופן מפורש עם מי הוא שוחח ערב עזיבתו את מטה המאבק ולקראת הגדרתו  את דברי יקי בז’ה כ-"טון לוחמני ושיקרי" וכי חיים ביבס כלל לא "הופך שולחנות" על רקע נחיתת המטוסים הצפוייה (מתוך הראיון שיפורסם בחדשות מודיעין). זאת ועוד, תגובת דובר העירייה, לפחות בתחום המשך שיתוף הפעולה עם המטה, אינה תואמת כלל את דברי מעוז:

ש: מה הסיבה שפרשת, מה השתנה? המטרה של בז’ה היא לנגח את העירייה. בשיחה שלי עם ראש העיר הועלתה האפשרות שהמניע שלו נובע מכך שהוא רוצה להיכנס בעתיד למועצה. ההתנהגות שלו היא פוליטית לכל דבר. אין לי בעיה עם זה אבל אם זה נכון עליו להצהיר על כך. מישהו שטוען בלב שלם ובכנות שפניו לא לפוליטיקה לא מנגח כל הזמן את העירייה.

ש: אז אני יכול לדווח על פיצול המטה לשני מחנות? אתה יכול להמשיך לקרוא לזה מטה, אבל מאחורי בז’ה עומד אדם אחד או שניים. זה הכל.

ש: אבל יקי אומר, בצדק, שאנחנו עדיין לא במקום של להשלים עם קיומן של הטיסות? נכון הוא צודק בזה. אבל דרך הפעולה שלו לא מביאה את ראש העיר חיים ביבס, להפוך שולחנות אצל גיורא רום. אני לא רואה שהפעילות העכשווית של בז’ה עוזרת.

ש: ראש העיר כבר לא משתף פעולה עם מטה המאבק לשמיים נקיים? לא. כי בז’ה עסוק כל העת בלהכפיש ולהשמיץ את העירייה ואת העומד בראשה. גם לי יש ביקורת על העירייה, אבל הדרך של בז’ה אינה מקובלת עליי ועל אנשיי. גם אם חלק מהדברים שלו נכונים הוא למעשה לא מייצג כבר את התושבים כי הוא מתמקד בניגוח והכפשת ראש העיר.

ש: אבל הוא מביא דברים חשובים וחדשים בתאום עם מומחה תעופה בכיר? דברתי על כך עם ראש העיר. הוא טוען שאין שום דבר חדש במה שהקברניט (מומחה התעופה) המייעץ לבז’ה מעלה, שהכל כבר הועבר לרת"א, נבדק וידוע.

בתגובה לדברים הללו אמר יקי בז’ה: "כה מביך לראות כיצד שרון מעוז מפליל בדבריו לעיל את ראש העיר חיים ביבס, ומעיד כי זהו למעשה ראש העיר אשר מסית אותו ושולח אותו להשתלח בי. יודגש כי היחיד במטה "שמיים נקיים" שיש לו שאיפות פוליטיות זהו שרון מעוז, אשר נכשל בהתמודדותו למועצת העיר בבחירות 2008, ומאז הפך לבן חסותו הפוליטי של חיים ביבס, אשר מינה אותו כנציגו בשתי ועדות עירוניות - ומעוז נקרא כעת לדגל כדי לפרוע את השטר.

מעוז טוען כי ראש העיר אומר כי אין כל חדש במידע שמומחה התעופה העלה, וכי כביכול הכל כבר ידוע. אולם מומחה התעופה הוא זה שחשף את דפית הטיסה ממנה התחוור כי היו רק תיקונים מזעריים של 30-45 מטר בגובה הטיסה בשמי העיר ביחס לנתיב המקורי, בניגוד לטענת העירייה כביכול נתיב הנחיתה הוגבה ב-1,300 רגל. לפיכך, מעוז בתפקידו החדש ’כדוברו של ראש העיר’ טוען למעשה כי העירייה היתה מודעת היטב לגובה הטיסה האמיתי בזמן שטענה את הטענות הנ"ל.

במטה "שמיים נקיים" ממשיכים לפעול כל הפעילים המרכזיים שהובילו את המאבק, בכלל זה מתנאל שלום, עזי שבי, אורלי בן שלמה, דוד בן שימול, עו"ד אייל קרני, אתי פרידמן, דינור וגנר-רובינשטיין, וכן אלי גל - הפליט היחיד מ"מודיעין של כולנו" שהביא עימו שרון מעוז.

בקיץ האחרון תושבי העיר נענו לקריאתנו, התגייסו בהמוניהם ומחו בנתב"ג בשמש הקופחת על מנת לתת גב ציבורי לראש העיר במאבק למען שמיים נקיים. תושבי העיר מצפים מראש העיר שלא יתקפל כעת בפני הקשיים, אלא יגלה מנהיגות וימשיך להוביל ביושר, בשקיפות ובתקיפות את המאבק למען שמיים נקיים, ואנו נלך אחריו באש ובמים. לא ניתן להפוך את מודיעין לנתב"ג!"

דובר עיריית מודיעין התייחס לדברים ואמר בתגובה:" עיריית מודיעין מכבים רעות והעומד בראשה לא מתערבת בעניינים הפנימיים של מטה המאבק "שמים נקיים". העירייה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המטה ומצטערת על עזיבתו של שרון מעוז, אחד הפעילים הבולטים במטה המאבק. בימים אלה נמצאת העירייה בתהליך של עבודה מול רת"א וכאשר נקבל את כל התשובות וכל ההבהרות נחליט כיצד לפעול".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות