חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שמים נקיים: עבודה בעיניים - רעש באזניים

 

מטה "שמים נקיים" מגלה איך בעצם לא נעשה כמעט כלום כדי למזער את נזקי המטוסים שינחתו בקרוב מעל מודיעין. הצעה מקצועית לשינוי ההחלטה נפלה (בינתיים לפחות) על אוזניים אטומות "הפער בין הנתונים שנמסרו לציבור במודיעין, לאלו שמתכוונים ברת"א לממש- הוא עצום" טוענים אנשי "שמים נקיים"

 

במסמך לעיתונות שהוציא אתמול, א’, דובר "שמים נקיים", יקי בז’ה, הוא מבהיר עד כמה לא מדוייק היה המידע שהועבר לציבור על החלטות רשות התעופה האזרחית, בנושא נתיב הנחיתה בנתב"ג החוצה את שמי העיר מודיעין:

וכך הוא כותב:"כזכור, בעקבות עיון מעמיק במסמך ההחלטה של רת"א בשבוע שעבר חשף מטה המאבק כי אין בגוף המסמך שום אזכור לגובה הטיסה של 3,500 רגל כפי שצויין בהודעת העירייה לעיתונות לפני שבועיים, בה נכתב כי:

"בזכות מאבק התושבים והעירייה הוכנסו לתוכנית שני סייגים נוספים: גובה המעבר מעל העיר הועלה מ-2200 רגל ל-3500 רגל מהנקודה הגבוהה ביותר בעיר על מנת להקטין את נזקי הרעש."

הנתיב המקורי של רש"ת שנחשף לפני שנה וחצי תוכנן לחצות את שד’ מנחם בגין בגובה 2,750 רגל ולסיים את פניית ההנמכה מעל שכונות הנביאים/הכרמים בגובה של 2,200 רגל. דהיינו יש כאן העלאה זניחה של 100-150 רגל בלבד (30-45 מטר) בגובה הטיסה מעל שכונותיה המאוכלסות של העיר לעומת הנתיב המקורי, בניגוד להעלאה של 1,300 רגל בה התגאתה העירייה בהודעתה לעיתונות, אשר לדבריה התבססה על נתונים שנמסרו לה בעל פה ע"י רת"א.

יודגש כי הגבהים המצויינים לעיל הם מעל פני הים. מכיוון שגובה פני העיר הוא 800-900 רגל מעל פני הים, המשמעות היא כי המטוסים יטוסו מעל העיר בגובה של 1,400-1,500 רגל, שהם 426 מטר בלבד. זאת לפני שמביאים בחשבון את גובה בתי המגורים, בדגש על מגדלי המגורים הגבוהים.

השבוע קיבל לידיו מומחה התעופה המייעץ לנו בהתנדבות את דפית הטיסה הכוללת את פרוט תהליך ההנמכה של נתיב הנחיתה המתוכנן בו בחרה רת"א. קבלת הדפית התאפשרה רק לאחר שבעקבות בקשתנו ראש העיר חיים ביבס פנה באופן אישי למנהל רת"א גיורא רום. נתיב זה כולל פניה של 180 מעלות המתחילה בסמוך למרכז ישפרו בגובה 3,500 רגל (סיכה צהובה ראשונה במפה מטה), ביצוע הנמכה מעל שעלבים-נוף איילון, חצייה של שדרות מנחם בגין בגובה 2,900 רגל (סיכה צהובה שנייה) וכניסה לשכונות המאוכלסות של העיר תוך המשך הנמכה מעל שכונות מוריה, השבטים, רעות, משואה, הנחלים, הפרחים וסיום הפניה והמשך טיסה מעל שכונות הכרמים/הנביאים בגובה 2,300 רגל (סיכה צהובה שלישית).

מומחה התעופה עימו התייעצנו הסב את תשומת ליבנו לכך כי לאחר סיום פניית ההנמכה מעל שכונות הכרמים/הנביאים, הנתיב כולל המשך טיסה לכיוון צפון-מערב תוך שמירה על אותו גובה במשך 2.5 ק"מ, ורק אז מתחילים בתהליך הנמכה נוסף לכיוון נתב"ג (סיכה צהובה נוספת על המפה הנ"ל).

מומחה התעופה המליץ לוותר על קטע הטיסה הישרה הנ"ל ולהסיט את ביצוע הפניה 2.5 ק"מ לכיוון צפון-מערב, כך שיתבצע מעל השטחים הלא מאוכלסים של העיר, עם אותם נתוני הנמכה בדיוק. לדברי המומחה מבוצע כיום תהליך הנמכה זהה (פניית הנמכה ללא קטע טיסה ישרה) למסלול 26 בנתב"ג, גם הוא בתהליך נחיתת מכשירים (ILS). בשלב זה מומחה התעופה לא הצליח לקבל מרת"א הסבר מניח את הדעת מדוע שלא לבצע גישה זו.

מטה "שמיים נקיים" פנה ביום ב’ בשבוע שעבר ללשכת מנהל רת"א בבקשה לתאם פגישה דחופה על מנת לדון בהסתייגויות שהעלה מטה "שמיים נקיים" ובבקשה לקבל הסבר מדוע לא יבחר נתיב חלופה אחר העומד בדרישות הסף הבטיחותיות תוך מזעור הפגיעה בתושבי מודיעין, כפי שסוכם עם שר התחבורה. טרם נקבע מועד לפגישה.

לסיכום, כותב דובר "שמים נקיים":
"מהמידע ההולך ונחשף לנגד עינינו עולה כי התהליך רחוק ממיצוי, וקיימים פערים משמעותיים ומעוררי דאגה בין הנתונים שהציגה העירייה לבין נתיב הנחיתה המתוכנן בפועל על ידי רת"א. אין זה הזמן לעסוק בפעילות הסברה על הישגים מדומים, אלא יש לשנס מותניים ולהסתייע בכל מומחי התעופה הזמינים ע"מ לעגן את האינטרסים של תושבי העיר וללבן את כל הסוגיות הפתוחות עם רת"א במטרה למצוא להן פתרון מניח את הדעת - לפני שינקטו צעדים כלשהן לפרסום נתיב הנחיתה ברשומות.

אנו תובעים את מימוש העיקרון שסוכם עם שר התחבורה, לפיו מבין כל החלופות לנתיב נחיתה שעוברות את תנאי הסף הבטיחותיים, יבחר נתיב הנחיתה אשר ממזער את ההשלכות על תושבי העיר. במידה ולא נקבל מרת"א תשובות המניחות את הדעת, יש לחזור במלוא התנופה למאבק הציבורי-משפטי נגד יישום נתיב הנחיתה המתוכנן."

מעיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה: "אין כל שינוי במידע שהעבירה העירייה בנושא גובה נתיבי הטיסה מעל העיר כפי שנמסרו ע"י רת"א. העירייה העבירה לרת"א מספר שאלות ונקודות להבהרה העולות מתוך חומר ההחלטה. הערותיו של נציג "שמים נקיים" הועברו גם כן לאחר שנפגש עם מחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין. ראש העיר בקש לקיים פגישה נוספת של נציגי רת"א ונציגי העירייה יחד עם הנציג על מנת לבדוק את כל ההצעות והרעיונות שהעלה".

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות