חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

וועד רובע מכבים-רעות. שלב הפרשנויות

 

עמיקם אורן ימשיך בינתיים לכהן, לפחות על הנייר, כיו"ר ועד רובע מכבים-רעות. עיריית מודיעין, שעד כה לכאורה לא הייתה צד בעתירת ההדחה של אורן, צורפה בהנחיית בית המשפט. ובכלל, נראה שבינתיים וועד הרובע הפך כבר מזמן לפיקציה. ישחקו הנערים לפנינו....

 

בדיון שנערך ביום רביעי, בפני השופטת רובינשטיין נקבע כי החלטת השופט ורדי לפיה עמיקם אורן ימשיך לכהן כיו"ר ועד הרובע עד להחלטת בית המשפט- תקפה. עוד המליצה השופטת כי הדיון בהליך הדחתו של היו"ר עמיקם אורן ע"י חבורת המדיחים (כהן,לוין,דבוש,טייכר ומנשהאוף) יועבר להליך גישור. בנוסף הורה בית המשפט לצרף גם את עיריית מודיעין מכבים רעות כמשיבה לעתירה ולהליך הגישור.

לאחר שבית המשפט אפשר לצדדים לצאת להפסקה על מנת שיגיעו להסכמה להליך הגישור, אמר בא כוח חברי הוועד-המדיחים כי אין לו מניעה לפנות להליך זה ובתנאי שעד שההליך יסתיים ישמש חבר ועד הרובע בני כהן בתפקיד יו"ר ועד הרובע . בית המשפט סרב להתניה זו תוך שהוא דבק בפסיקתו של השופט ורדי שקבע כאמור כי עמיקם אורן ישמש כיו"ר ועד הרובע עד להחלטת בית המשפט בעתירה.

עוד ביקש בא כוח המדיחים להטיל את ההוצאות הכספיות הנובעות מהליך הגישור על הקופה הציבורית , בטענה שאין ביכולת מרשיו אמצעים לשאת בהוצאות אלה. בקשה זו נדחתה על ידי השופטת. לדברי דני רוזנפלד, "חברי תנועת יחד מחו על בקשת חבורת המדיחים בטענה שאין להם כל סמכות מוסרית וציבורית להטיל על הקופה הציבורית כל הוצאה שהיא בגין גחמתם הפוליטית האישית".

בהודעתו לעיתונות אמר דני רוזנפלד: "תמוהה במיוחד הייתה נוכחותו של סגן ראש העיר חנן ברנשטיין באולם בית המשפט אשר נשא עצות לבא כוח המדיחים במהלך הדיון . תנועת יחד פונה לסגן ראש לחדול מעיסוקים פוליטיים ודיונים משפטיים שהעירייה לא נדרשת להם על חשבון זמן עבודתו היקר המשולם על ידי הקופה הציבורית".

בתגובה, אמר חנן ברנשטיין כי:"אני מחזיק בתיק מכבים-רעות בעירייה, וככזה אני עושה ואעשה הכל על מנת שוועד הרובע ייכנס לפעילות מוקדם ככל שניתן. אני יודע שמדובר במציאות שלצערי אינה קיימת בעת הנכחית, ואחת הדרכים לממשה היא באמצעות סיוע לחברי הוועד בתהליך המשפטי. צריך לצאת מהר ככל שניתן מהקיפאון שעמיקם אורן כפה על חברי הוועד".

עוד הוסיף ברנשטיין ואמר:" למעשה אין כיום יו"ר לוועד הרובע. עמיקם אורן הודח! בהליך חוקי בדיוק כפי שהנחה בית המשפט. ב-16 ביוני, אני מקווה שהכל יסתיים, כי זהו התאריך שנקבע לפסיקה, עם או בלי הבוררות".

לעומת פרשנותו של ברנשטיין להחלטות בית המשפט, אומר דני רוזנפלד:"תנועת יחד למען מכבים רעות מברכת על החלטת כבוד השופטת ונושאת תקווה כי חבורת המדיחים תחדל מלעסוק בגחמות פוליטיות ואינטרסים אישיים על גב התושבים, תלמד ותפנים היטב את רוח החלטת כבוד השופטת ותשוב לאלתר לניהול ענייני הרובע בראשות היו"ר עמיקם אורן כפי שקבע בית המשפט".

מבולבלים?! בצדק. פרשת וועד רובע מכבים-רעות עוברת עכשיו לשלב הפרשנויות. (גם על כך אפשר להתדיין משפטית במהלך השנים הקרובות....). אבל דבר אחד ברור: וועד הרובע למעשה אינו קיים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות