חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שכול, כאבים ופרחי באך

 

במונח "דמיונות שווא" מגדירה סמדר גרשלר, מטפלת אנרגטית, את בסיס הכאבים המתלווים לתחושת האובדן. ומציעה אפשרויות להקלה מסויימת שמבוססת על תמציות צמחים שונות. הפעם היא מפרטת רשימה של תמציות ופעילותן. מי שמעוניין - מוזמן לנסות

 

עולם בתוך עולם יום העצמאות קרב ובא, יום בו אלפי משפחות יישארו באבלם הכבד בחוסר יכולת להתחבר לשמחת הרבים. צמידות בלתי אפשרית בין זיכרון לעצמאות, שאמורה להזכיר לנו את מי שבמותם ציוו לנו את החיים בארץ אוכלת יושביה.

צמידות בלתי אנושית לאם, אב, אח, בן, בן זוג, משפחה וחברים. געגועים שלא מרפים ומחשבה על החיים שנגדעו באחת, מהווים קרקע פורייה לדמיונות שווא, על הדרך בה היו פוסעים אהוביהם ביום זה אילו נותרו בין החיים.

מחשבות על עולם כמנהגו נוהג ובתוכו עולמם של רבבות המנסים לא לסוב לאחור לימי טרום הנקישה, הידיעה הגורלית. עולם בתוך עולם.

האם תמצא לאותם כואבים נחמה במסר קצר מאהוביהם? האם היכולת לחלום, לראות, להרגיש, להריח תאחה את ליבם השבור? ראיתי את הבן שלא עוזב את אימו. ראיתי את האח שמלווה את אחיו בחתונתו. ראיתי אותו שותף לאירועים של עצב ושמחה. האם יש בכישורים אלו להביא לאוהביו נחמה? וכי למה מלאתי פי מים? ברגעים אלו אני מבקשת לא לראות את שאיני יכולה לשנות. מבקשת להתנתק.

פרחי באך ושכול

ראשית מספר מילים על פרחי באך:
השיטה הומצאה ופותחה בשנות ה-30 של המאה הקודמת על ידי רופא הומאופט אנגלי בשם ד"ר אדוארד באך. פרחי באך מופקים מפרחי בר, עצים, שיחים ומי מעיין. הסדרה כוללת 38 תמציות המחולקות לשבע קטגוריות ותמצית ההצלה Rescue שהיא שילוב של 5 תמציות המיועדות להרגעה.

פרחי באך מטפלים במצבים של פחדים, חוסר וודאות, בדידות, דאגת יתר לאחרים, רגישות יתר, דכדוך ודיכאון. אובדן פתאומי יכול להתבטא בתגובות רבות המשתנות מאדם לאדם.
נכיר מספר תמציות:
1-Star of Bethlehem- כוכב בית לחם - התמצית מיועדת לסובלים מטראומות חדשות או ישנות והלם גופני או נפשי. התמצית מעלה את הטראומה כדי שנוכל להתמודד עימה ולשחררה וכתוצאה מכך להביא נחמה,שיפור תפקודי יום יומי והחזרת הכוחות הגופניים והנפשיים.
2-Walnut- אגוז - התמצית מיועדת לאנשים המתקשים להסתגל לשינוי שעברו עקב האובדן העמוק. התמצית יוצרת חופש מהעבר והזיכרונות הישנים.
3-Holly- אדר מצוי - התמצית מתאימה לכל אלו החווים רגשות קשים מכל סוג. באובדן עולים רגשות של כעס על זה שהלך והשאיר אותנו להתמודד עם חסרונו.
4-Honeysuckle- יערת הדבש - תמצית לאלו התקועים בעבר ומתקשים להסתגל להווה, מצויים בגעגועים עזים לאהובים שעזבו וחשים חרטה על דברים שלא מומשו. התמצית אמורה למקד את האדם בהווה.
5-Pine- אורן - התמצית מיועדת לאנשים החשים רגשי אשם ומענישים את עצמם על דברים שנעשו או לא נעשו, מילים שנאמרו או לא נאמרו, על עצם האובדן, על עצם קיומם בזמן שאחרים כבר לא יחווה יותר את החיים.
6-Aspen- צפצפה - התמצית מיועדת לחרדות קשים ממקור לא ידוע וללא סיבה הגיונית, סיוטים וחלומות רעים.
7- Rock rose ורד הסלע - התמצית מיועדת למצבי היסטריה ופאניקה, למצבים של משבר קשה, אסון ופחד משתק.

סמדר גרשלר מטפלת אנרגטית gsmadi@walla.com

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות