חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מאות משתתפים בפסטיבל לימודיעין ה-9

 

מאות תושבים נהנו בסוף השבוע האחרון, מפסטיבל ”לימודיעין” ה-9, אשר שילב 43 מפגשים מגוונים בהם: הרצאות, סדנאות ומופעים שעסקו בנושא השנתי - ״70״ כמניין שנותיה של מדינת ישראל.

 

פסטיבל "לימודיעין", שנערך בעיר זו השנה התשיעית ונפרש על פני יומיים, אורגן על ידי מתנדבים תושבי העיר בשיתוף מחלקת קהילה בעמותת סחלבים והמרכז הרב תחומי. הקהל שהגיע לאירועים השונים היה גדול ומגוון: דתיים וחילוניים, ילדים ומבוגרים, שלקחו חלק במפגשים שהועברו ע"י מרצים, מגישים, חוקרים ומנחים מקומיים.

 

לאורך פעילות "לימודיעין" עברו המשתתפים בין הכיתות של המרכז הרב תחומי ונכנסו למפגשים השונים. בין היתר נהנו המשתתפים מ"חברותות", סדנאות יצירה, מופע של המשורר והפזמונאי יורם טהר לב וקבלת שבת ישראלית, ששילבה שירי שבת, שירים עבריים ושירי אהבת המולדת.

הבימאי דורון גלעזר השותף ליצירת הסרט "סלאח פה זה ארץ ישראל" הקרין את הסרט שעורר מחלוקות רבות ואחריו ניהל רב שיח עם הצופים על תהליך יצירת הסרט ותרומתו לשיח המזרחי העכשווי. ח"כ קסניה סבטלובה העבירה הרצאה בנושא יחסי ישראל ומדינות ערב ותיארה את מעמדה של ישראל הן באזור הים תיכוני והן בתוך המדינה תוך התייחסות לחופש, זכויות וענייני דת ומדינה. ד"ר רוביק רוזנטל עסק בהרצאתו בשאלה איך ובאילו דרכים משפיעות שפות העולם על העברית, והאם הן מאיימות על עתידה או דווקא מעשירות ומחזקות אותה? עדינה בר שלום, ביתו של הרב עובדיה יוסף, העבירה מפגש מרתק שהתמקד באמרה "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" וכיצד היא משקפת את התורה. בפאנל שבת שנערך במסגרת הפסטיבל עסקו החברים בנושא השבת במדינת ישראל ובשאלה האם הפכה השבת מגורם מאחד לגורם מפצל.

מפגשים אלו, ומפגשים מרתקים נוספים, שנערכו לאורך הפסטיבל, חשפו את המשתתפים לנושאים מגוונים שעסקו בבסיסם בנושא השנתי 70 באופן הרחב ביותר: החל מ-70 שנים למדינה, דרך 70 פנים לתורה ועד ל-70 לשון ועוד. בין המשתתפים הרבים נכחו גם ממלא מקום ראש העיר ויו"ר עמותת סחלבים, שלמה פסי, חברה המועצה, אבי אלבז ומנכ"ל עמותת סחלבים, מיקי בר, שלקחו חלק פעיל באירוע.

 

צוות לימוד מודיעין מודים למשתתפים הרבים שהגיעו לאירוע ומזמינים תושבים נוספים המעוניינים לקחת חלק בהפקת האירוע בשנה הבאה, ליצור קשר באמצעות אתר עמותת סחלבים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות