חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מודיעין חופשית סקירת אירועי השבוע

 

פעילות מודיעין חופשית השבוע כולל סקירת מקומונים ואתרי חדשות מקומיים: תחבורה  בסופי שבוע לת”א, פתיחת עסקים בשבת ועוד...

 

יוזמה – בחירות ירוקות – כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’, על יוזמה של תושבי שוהם, שהחלה ב’בחירות ירוקות’ לרשויות המקומיות ב- 2013, ו’בחירות ירוקות’ לכנסת ב- 2015. 

היוזמה קוראת לקיים ’בחירות ירוקות’ בסוף אוקטובר 2018 – להימנע מתליית שלטים ומודעות במרחב הפרD7י – חלונות, מרפסות וגדרות.

עפ"י היוזמה, תעמולת הבחירות ותליית שלטי תעמולה יתבצעו רק במדיה הדיגיטאלית, במקומות ייעודיים ובשלטי חוצות מוסדרים (ע"י צוות בלתי תלוי), אי חלוקת דברי תעמולה (פליירים) במרחב הציבורי, אלא רק בבתי התושבים (תיבות הדואר, שזה גם בעייתי) או פרסום 91מקומונים. זה יחסוך כספי ציבור רבים שהסיעות מוציאות לצרכי תעמולה.

ביום הבחירות יהיו רק ’שלטים ניידים’ שיוחזקו ע"י פעילים, ולא ייתלו על גדרות בקרבת הקלפיות. משרד הפנים והמשרד להגנת הסביבה פנו אל הרשויות המקומיות וביקשו ליישם את ’הבחירות הירוקות’ בכל היישובים.

סיעת מודיעין חופשית במועצת העיר, תומכת בקיום ’בחירות ירוקות’ במודיעין-מכבים-רעות, ונשמח לחתום על אמנה שבה אנו מתחייבים להקפיד על הכללים לביצוע ’בחירות ירוקות’.

 

- "למעורבים בתכנון העיר מודיעין אסור לעסוק בכל מה שיבנו בישראל ב-30 השנה הבאות" - https://www.themarker.com/magazine/1.6098682 -

המתכנן הקנדי גיל פנלוסה, מייסד הארגון האורבני "8–80 ערים", התחלחל ממצב הרחובות בישראל ■ איזה אזור בתל אב=99ב לא מספיק צפוף, מה הסיבה שהשוק בחיפה מצליח בזמן ששוקי אוכל אחרים נכשלים — וההסבר המפתיע שלו לשיעור הגירושים הגבוה במודיעין

 

- מכתב אל ראש העיר חיים ביבס - כתבה ב’דה מרקר’ על תכנון העיר מודיעין –

בתחילת השבוע שלחתי אל ראש העיר מכתב שבו כתבתי שלא ניתן לעבור לסדר היום מבלי להגיב לכתבה כזו, וכי לדעתי הוא  כראש העיר חייב למסור ל"דה מרקר" תגובה ברורה ומפורטת שמציגה את כל היתרונות של העיר שלנו.

למיטב ידיעתי ראש העיר לא הגיב ולא עשה דבר בנושא.

 

- מה יש לדה מרקר נגד מודיעין / מכתב למערכת - http://mcity.co.il/?id=9201805210905072 -

קובי אור פירסם במקומונט mcity את מכתבי אל ראש העיר בנושא הפרסום בדה מרקר  

אלבז לראש העיר: "אתה כראש העיר חייב למסור ל’דה מרקר’ תגובה ברורה ומפורטת שמציגה את כל היתרונות של העיר שלנו, ויש הרבה, בניגוד לביקור חטוף של אורח שמסתובב כמה דקות ברחובות העיר, ועם כל הכבוד למומחיותו מביע את חוות דעתו הלא מחמיאה"

- פריצת דרך - תח’ בשבת – חלק מכתבה של ערן קמינסקי במקומון ’מודיעין ניוז’. העירייה פרסמה שתפעיל קו ניסיוני של תח’ ציבורית בשבתות, החל מיו=D7 שישי 01/06/18.

אנו מקווים שזהו לא עוד ספין של ריח הבחירות בעוד 5 חודשים.

מצ"ב פוסט שכתבתי בנושא בפייסבוק.

 

- עצומה - תחבורה ציבורית בשישי בליל ובשבתות - http://www.atzuma.co.il/autobushabat - פירסמתי את העצומה בכדי לוודא ולהבטיח שראש העיר יקיים את הבטחותיו מהשנה שעברה, ויפעיל תחבורה ציבורית בשישי בלילה, ולמחרת בשבת במהלך כל היום, להסעת תושבי העיר למרכזי הבילוי וחוף הים בתל אביב ובחזרה לעיר, ותחבורה עירונית בשישי בלילה ובשבתות בקווים מרכזיים בעיר.

זאת בראייה רחבה של טובת תושבי העיר, ובמיוחד של ציבור האזרחים הוותיקים, החיילים שבאים לחופשות בסופי שבוע, הצעירים ובני הנוער.

נא היכנסו והצטרפו לעצומה, ושתפו את כל חבריכם תושבי העיר.

 

 

- עצומה - מניעת אסון אקולוגי - ריחות בלתי נסבלים של שריפת פסולת חומרים רעילים - https://www.atzuma.co.il/ananashan - שריפות הפסולת במזבלות הפירטיות בכפרים הפלסטינים מזרחית למודיעין-מכבים-רעות, הפכו לתופעה יומיומית . לפני יומיים התקיימה בערב הופעה בפארק ענבה, וגם שם הרחתי ריחות לא נעימים של עשן רעיל.

הפסולת היא בחלקה מחומרים שאינם מיועדים לשריפה אלא להטמנה או למיחזור, וכתוצאה של השריפות נפלט ענן סמיך ורעיל ונפלטים לאוויר חומרים רעילים ומסוכנים לנשימה - דיאוקסינים, מימן גופרתי ומתאן.

העשן והריחות הרעילים מתפשטים אל כל שכונות העיר, ומסכנים בעיקר את בריאות ילדינו, בריאות החולים במחלות נשימה ובריאות האזרחים הוותיקים.

נא היכנסו והצטרפו לעצומה, ושתפו את כל חבריכם תושבי העיר.

 

- מחוק המרכולים חוזר לבג"ץ: עיריית ראשל"צ דורשת לאשר לה לפתוח חנויות בשבת - https://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3738796,00.html -

העיר99יה שהעבירה חוק עזר עירוני המאפשר פתיחת מרכולים וקיוסקים בשבת כשבועיים לפני שחוק המרכולים עבר בכנסת מבקשת מבית המשפט לחייב את משרד הפנים ומשרד המשפטים לתת לו תוקף.

כידוע, בישיבת מועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות שהתקיימה ב- 03/01/18, הצבעתי בעד הצעת ראש העיר לעדכן את חוק העזר העירוני לפתיחת עסקים בשבתות. ההצעה אושרה ברוב גדול של חברי מועצת העיר, לפני שחוק המרכולים עבר בכנסת.

לא ידוע אם שר הפנים חתם על עדכון חוק העזר שאישרנו לפתיחת עסקים בשבתות.

אני שמח על כך שאנו חברי עמותת מודיעין חופשית הצלחנו לשכנע את ראש העיר להנהיג ולהוביל את המדיניות והדרך שלנו בנושאי חופש דת, פתיחת עסקים בשבתות, הפעלת תחבורה עירונית חלקית בשבתות וכו’.

זו אינה מלחמה על נושא הדת, ואין כאן מאבק בין הציבור הדתי לציבור החילוני - זהו מאבק על זכותו של כל אזרח להיות חופשי, על זכותו של כל אזרח להחליט ולבחור את אורח חייו, וומאבק על עצמאותינו לקבוע בעצמנו מה נעשה בשבת שלנו. 

מרבית העסקים במודיעין-מכבים-רעות סגורים בשבת ואנו כנציגי הציבור החופשי-חילוני פועלים בהתמדה ובנחישות בכדי לעודד כמה שיותר עסקים לפתוח בשבתות.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות