חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שכר הייטק – דברים שכדאי לדעת

 

מחפשים עבודה בהייטק? רוצים לדעת יותר על שכר הייטק, להיות מוכנים לתנאים שיציבו בפניכם ולדעת להחליט האם ההצעה שמציעים לכם היא באמת משתלמת? כדאי להבין מספר דברים חשובים בנוגע לשכר המוצע לנו.

 

מחפשים עבודה בהייטק? רוצים לדעת יותר על שכר הייטק, להיות מוכנים לתנאים שיציבו בפניכם ולדעת להחליט האם ההצעה שמציעים לכם היא באמת משתלמת? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

שכר הייטק הוא שכר המורכב מכמה גורמים שונים, ועליכם לדעת את כל הנתונים החשובים בתחום לפני שאתם מגיעים אל ראיון העבודה, ובכלל, גם אחרי שכבר מצאתם עבודה, אם אתם רוצים להיות בטוחים כי בכל רגע נתון אתם מקבלים בדיוק את מה שמגיע לכם.

 שכר הייטק - ברוטו

כאשר מדובר על שכר הייטק, בניגוד להרבה תחומים אחרים, חשוב לדבר במונחים של ברוטו. כאשר שואלים אתכם בראיון העבודה את שאלת ציפיות השכר שלכם, דברו במונחים של ברוטו, ולכן חשבו מראש מהו שכר הנטו לו אתם מצפים, כך שלא יקרה מצב בו אתם נתקלים בהפתעה לאחר שאתם מבינים כי שכר הברוטו שמסרתם אינו נכון, ואתם נותרים עם נטו נמוך הרבה יותר ממה שציפיתם לו.

קחו בחשבון בציפיות השכר את מה שאתם מציעים לחברה, ולא רק מה שהיא תציע לכם. אם אתם חסרי ניסיון קחו בחשבון כי במשרה הראשונה שלכם תקבלו שכר נמוך יחסית, הרבה יותר נמוך ממה שאולי אתם מצפים לו, אך זו הדרך לצבור ניסיון בדרך למשרה קבועה ושכר כמקובל בתחום.

 אל תדברו מיד על שכר

דרישות או ציפיות שכר לא כדאי להעלות בשלב הריאיון הטלפוני, וגם לא במבדק הראשוני. בתחום ההייטק ישנם כמה שלבים אשר תעברו בדרך לקבלה לעבודה, ולכן לא כדאי לפתוח עם נושא השכר מיד בהתחלה, לפני שאתם בכלל רואים שעברתם שלב - שניים ובאמת יכולה להיות התאמה ביניכם לבין אותה משרה. בנוסף, לעולם אל תדברו על סכום מדויק, אלא על טווח כללי. כך לא יקרה מצב בו אתם נותנים דרישת שכר גבוהה מידי ונפסלים רק בגלל זה, או שאתם מציגים דרישת שכר נמוכה מידי ובפועל יכולתם לקבל הרבה יותר מכך.

 תנאים נלווים

מעבר למשכורת עצמה, חשוב מאוד לקחת בחשבון את נושא התנאים הנלווים, אשר בהייטק הם משמעותיים מאוד. לדוגמא, רכב חברה ושימוש חופשי בדלק, מכשיר סלולארי, מחשב נייד, ביטוחים שונים, תנאים סוציאליים, בונוסים, מניות ועוד מגוון רחב של תנאים נוספים. שימו לב, ישנם תנאים שלא יוצעו לכם מיד בתחילת העבודה אך כדאי לדבר עליכם בתחילה ולקבוע תקופת זמן לאחר תחילת העבודה בה תדונו על תוספת התנאים הללו במידה ואכן תבצעו את עבודתם כפי שמצפים בחברה. וודאו כי כל הסיכומים נכללים בסיכום עליו אתם חותמים.

 היו מעודכנים בסקרי שכר עדכניים

חשוב מאוד לעקוב אחר סקרי השכר המפורסמים על ידי חברות ההשמה המובילות בתחום ההייטק. סקרי שכר הייטק יכולים לאפשר לכם למקם את עצמכם ביחס לממוצע המקובל בתחום הייטק, ויכולים לאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם מקבלים את השכר המגיע לכם, והשכר שלכם מתעדכן מידי שנה על פי שנות הניסיון שלכם, שכן בהייטק ככל שהניסיון שלכם גדול יותר, כך השכר עולה בהתאמה.

 ועוד טיפ אחרון - במיוחד בתחום ההייטק, מומלץ לעבוד עם חברת השמה מקצועית אשר תלווה אתכם לאורך כל הדרך וגם תעניק לכם ייעוץ בנוגע לשכר הנכון עבורכם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות