חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אלבז: למנוע אסון אקולוגי / מכתב למערכת

 

מר ביבס שלום,  הנדון:  מניעת אסון אקולוגי - ריחות בלתי נסבלים של שריפת פסולת חומרים רעילים

 

לכבוד מר חיים ביבס, ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות

 

מר ביבס שלום,

 

הנדון:  מניעת אסון אקולוגי - ריחות בלתי נסבלים של שריפת פסולת חומרים רעילים

  1. כמו בעבר, גם אתמול וגם היום בבוקר, כיסה את הישוב מכבים ענן סמיך ורעיל של ריחות מזוהמים שנפלטו משריפת חומרים רעילים מאחד הכפרים הסמוכים למכבים.
  2. לצערי, זיהום האוויר שנגרם מהענן הסמיך והרעיל, הפך לבעייה יום יומית במכבים שבה אני מתגורר, והענן מתפשט אח"כ גם אל רעות, אל השכונות המזרחיות של מודיעין-מכבים-רעות, ואל השכונות המערביות של העיר.
  3. עפ"י הידוע לי, בעיקר בשעות הערב, וגם במהלך כל היום, התושבים בישובים הסמוכים שורפים במזבלות פירטיות פסולת מחומרים שאינם מיועדים לשריפה אלא להטמנה או למיחזור, וכתוצאה של השריפות נפלטים לאוויר דיאוקסינים, מימן גופרתי ומתאן, שהם חומרים רעילים ומסוכנים מאוד לבני האדם שנושמים אותם, במיוחד לילדים ולקשישים החולים במחלות נשימה שונות.
  4. בנוסף לכך, חומרים אלו הידועים כחומרים מסרטנים, יחד עם חומרי הדברה וכימיקלים מסוכנים מחלחלים לאקוויפר המים הסמוך, ומזהמים את מקורות המים באזורנו.
  5. יתכן מאד שמחבלים וגורמים עוינים שמציתים את השריפות, עושים זאת כחלק של ביצוע פעולות טרור מתוחכמות שעלולות להביא חלילה לפגיעה בנפש כאמור לעיל, בתושבי העיר והאזור וגם בתושבי הכפרים הערביים.
  6. למיטב ידיעתי, זיהום אוויר רעיל מגיע מהצתות של פסולת, גם מהכפרים הערביים שנמצאים צפונית לעיר, מאיזור ניל"י, חשמונאים וכו’, והענן הרעיל מגיע מכיוון צפון אל העיר.
  1. בנוסף לכך, קיים לעיתים זיהום אוויר חריג בעיר, בגלל עבודות העפר, התשתיות והבניה המתקיימות במרכז העיר (במע"ר), גם בגלל הרחבת עבודות העפר, התשתיות והבניה בשכונות החדשות, וגם בגלל סיבות חיצוניות לזיהום האוויר בעיר מודיעין-מכבים-רעות, ובהן:
    • ענן זיהום מעל ת"א, שעושה דרכו אלינו אחה"צ ועובר מעל יער בן שמן שאמור להוות חסם טבעי.
    • מפעל נשר – פולט עשן וזיהום אוויר שחלקו מגיע אלינו, גם כשיש תקנים מחמירים בפליטת גזים רעילים.
  2. כמו בעשרות פניות אל המוקד העירוני בעשור האחרון, גם אתמול בבוקר התקשרתי אל מוקד העירייה, והתרעתי על זיהום האוויר החריף שנגרם כתוצאה של שריפת חומרים רעילים מכיוון מזרח, במזבלות פירטיות מאזור הכפרים שנמצאים מזרחית למכבים.
  3. אתמול בצהריים, לאחר פנייתי בנושא למוקד העירוני, התקשר אליי יניב חסון, סגן מנהל מח’ איכות הסביבה בעירייה, ובמהלך שיחה ארוכה הסביר שלעירייה אין שליטה על שריפות הפסולת הרעילה מזרחית למכבים. יניב עדכן שהמינהל האזרחי פנה אל ראשי הכפרים הערביים, בכדי לטפל בבעייה זו, אך גם הם לא יכלו לסייע בפיתרון הבעייה, דהיינו בהטמנת הפסולת כמקובל בישראל.
  4. לטענת יניב, התושבים שורפים את הפסולת בכדי למנוע ריקבון של הפסולת שעלולה לגרום למחלות וליתושים.
  5. יניב עדכן שהאיחוד הלאומי תרם כמה עשרות מיליוני ₪ להקמת מטמנות מסודרות בכפרים הערביים מזרחית למכבים.
  6. עניתי ליניב שכל הגופים האחראיים והנוגעים בנושא זה במדינת ישראל, חייבים להירתם בכדי למצוא בדחיפות פתרונות שימנעו את השריפות, ובמיוחד את זיהום האוויר בענן רעיל יום יומי, כגון: הפרדת כל מיכלי ומוצרי הפלסטיק מהפסולת והעברתם למיחזור, מציאת פתרונות יעילים להטמנת הפסולת, מניעת מעבר משאיות ישראליות שמגיעות מישראל לכפרים הערביים לצורך השלכת הפסולת במשרפות בכפרים וכו’.   
  1. מר ביבס, מכיוון שהבעיה לעיל מסכנת את שלום ציבור תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות, אני פונה אליך בבקשה לפנות בדחיפות לכל הגורמים הרלוונטיים: המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, משרד הביטחון, המינהל האזרחי, המשרד לביטחון פנים, משרד הפנים וכו’, בכדי שיפעלו בדחיפות ויבצעו את כל הנדרש למניעת אסון עתידי.
  2. העירייה חייבת לדרוש מהגורמים לעיל לקבל מהם משוב מפורט על הפעילות הנמרצת להפסקה מוחלטת של השריפות הרעילות ולמניעת אסון עתידי.    

 

 

 אבי אלבז

חבר מועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות    יו"ר מודיעין חופשית

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות